11 mei 2025, 08:50:15

gedragsverandering en diarree

Gestart door Johan & Caroline, 19 juni 2005, 21:24:38

« vorige - volgende »

Johan & Caroline

Eddi, onze valkparkiet van 1 jaar oud (mannetje), doet sinds een week erg raar. Hij is zeer humeurig, probeert te bijten als we hem van de kooi willen pakken of te dichtbij komen met onze vingers, tikt veel met zijn bek overal tegen, zit heel vaak op de bodem van zijn kooi (normaal zit hij altijd bovenop de kooi) en blaast naar ons. En ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar hij heeft waterige diarree. Toch gaat hij niet opvallend veel bol zitten en hij slaapt nog op 1 poot. Ervoor was hij vrolijk, erg graag bij ons en zat te popelen om op de vinger te springen. Zou onze Eddi ziek zijn of zit hij in zijn puberteit?
Hopelijk kan iemand ons raad geven.
Alvast bedankt.

tommy

hoi

Dikke kans dat je vogel broeds is.
Als je niet met hem wil kweken kan je hem beter een beetje met rust laten.
Na een paar weken zullen de hormonen wel minder door ze lijfje gieren.

Grt Annemieke

ps als je het niet vertrouwd kan je altijd naar een vogelarts gaan.
Zie links in de kolom bij dierenartsen.

Johan & Caroline

Zou het misschien kunnen dat het ermee te maken heeft dat we hem sindskort regelmait aaien? Van vingers heeft hij altijd bang gehad maar met ons gezicht mogen we nu sinds een maand over zijn kopje strelen. Hij komt hier ook zelf naar vragen. We doen dat wel regelmatig. Zou dit het 'mannelijk' gedrag kunnen stimuleren?

Groetjes

~Natas~

Hoi,

Het is net wat Annemiek zegt, je vogel is momenteel erg BROEDS.
En vertoont ook het gedrag naar.
Ik heb momenteel ook zo'n eentje thuis zitten, en alles wat je doet bijt hij (op zijn manier dan)
Ik denk niet dat het te maken heeft dat je hem sinds kort aait hoor dat hij zo doet.
Het zijn gewoon zijn hormonen.

Groetjes,

NAtas