28 maart 2024, 14:22:16

Kleine Angel

Gestart door VaLKPaRKieTJe, 19 juni 2005, 21:30:03

« vorige - volgende »

VaLKPaRKieTJe

Kleine Angel was een grasparkiet.

Kwam woensdagavond (15-6-05) bij ons, en heeft jamer genoeg maar tot zaterdagmiddag (18-6-05) bij ons gezeten.

Kleine vriend, je was al ziekjes toen je kwam.
Ik gaf je alle aandacht en dat vond je erg fijn, In mijn nek zitten en daar in slaap vallen.
Het leek steeds beter te gaan met je, je ging beter eten en leefde steeds meer op.
Je begon te klimmen en stuntel die je was, viel je regelmatig weer omlaag om het vervolgens nog eens te proberen.
Zaterdagochtend was ik vroeg op, je stond al op de tuintafel onder de parasol.
Ik kwam bij je zitten en heb veel met je zitten kletsen, je geholpen als je jezelf weer eens vastzette en je heel erg veel geknuffeld.
Het zag ernaar uit dat je bijna weer bij je maatje in de voliere kon, zo goed als het met je ging.

's Middags sloeg het noodlot toe, ik zat te lezen en keek op omdat ik je vreemd zag doen.
Je vleugeltjes op een vreemde manier gespreid, je kopje helde steeds langzaam achterover..
Ik heb je snel uit je kooitje gepakt en ben met je naar binnen gerend, roepend dat iemand me moest helpen omdat het helemaal fout was.
Ik hield je in mijn handen, dicht bij me en keek je aan, je smekend niet dood te gaan, alsjeblieft niet.
Na 5 minuten begon je opeens te fladderen, meer stuiptrekken van je vleugeltjes, ik kon het bijna niet aanzien, het deed mij zo'n pijn.
Je oogjes begonnen te tranen, ik wet zeker dat je huilde, je wilde niet dood, je wilde geen pijn, je vond het heel eng.
Ik wilde je ook niet dood, ik wilde je niet zien lijden, en vond het ook best eng, ik wilde je niet kwijt.
Ik ging zitten en hield je recht voor mijn gezicht en zei "Het is goed kleintje, het is goed" waarna je in mijn handen bezweek, je oogjes nog nat van de traantjes.
Je was waarschijnlijk nog te jong.

Kleine Angel met je mooie witte vleugeltjes, je blauwe ruggetje en je leuke gestreepte vlekjes.
Ik ben van je gaan houden in die paar daagjes, ik zal je ook ongelovelijk missen, ik zal je zeker nooit vergeten!

Ik hoop, kleine vriend, dat je Dizzy hebt gevonden, ze zal goed voor je zorgen.
Je blijft voor altijd in mijn hart engeltje van me.
Je maatje mist je.

Vaarwel Angel, het ga je goed :'(

marianca

Hallo valkparkietje,


Nou zit hier te janken :'( :'( :'(

Liefs en veel sterkte

marianca

Urban Leopard

Wow, ben ik even stil van...

Sterkte...

Cor

Marianne


Veel sterkte......

Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

angel310

 :'( :'( :'(

wat mooi geschreven
ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je grasje

groetjes angelique

Valerie

Arme Angel. Krijg tranen in mijn ogen.  :'(
Wat een mooi verhaal!
Sterkte!!



Gompie

Sterkte met verlies van Angel, heel mooi en ontroerend stukje :'(
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

Cobie

Ook namens mij heel veel sterkte. Ik zit met een brok in mijn keel. Begrijpelijk dat je na een paar dagen al heel veel van een vogel kan houden.

Sterkte Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Tara

Sterkte... Kreeg helemaal koude rillingen, en dat met dit weer... Ook hier zijn de tranen in de ogen gesprongen... Sterkte.. Je hebt je best gedaan voor alles, het was vast zijn gelukkigste moment in zijn leventje, denk daar maar aan.

Groetjes, Tara

~Natas~

Hoi hoi,

Jeetje zeg wat een verhaal.
Ik zit hier achter mijn PC met tranen in mijn ogen.
Ik kan alleen maar zeggen dat jij je best hebt gedaan.
En ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je grasje.
Jammer dat je hem zo kort van hem hebt mogen genieten.

Sterkte,

Natas

barthezz

24 juni 2005, 17:56:10 #10 Last Edit: 25 juni 2005, 00:54:24 by B@rt
Slik ...

Een beest verliezen is altijd rot, hoe lang of kort hij/zij ook bij je was, sterkte ..

Bart

Joop

hey..
ik zit hier gewoon met tranenin me ogen :'( ik vind het zo erg !
aangrijpend verhaal ook
sterkte :-*

eer

met tranen lees ik dit bericht jeetje wat aan grijpend ik weet wat je mee maakt heb het 1 week gelden ook ervaren heel veel sterkte met dit verlies groetjes erika