popje weigert te broeden en blijft eitjes leggen.

Gestart door carlatje, 21 juni 2005, 19:49:03

« vorige - volgende »

carlatje

Ik had al eerder een topic in spoed waar ik vertelde hoe het popje weigerde te broeden en het mannetje de hele dag door op de eitjes zat , hij kwam er 's avonds af dus ik denk niet dat mijn zes eitjes uit gaan komen. nu 6 dagen later zie ik dat ze weer een eitje heeft zitten maar mijn mannetje is al drie weken alleen aan het broeden . Als zij maar eitjes blijft leggen en er zelf niet voor zorgt blijft het een straatje zonder einde . Wat moet ik doen want ik kan het mannetje toch niet eeuwig op het nest laten zitten.(Dit is mijn eerste nestje). ???

carlatje

Kan echt niemand mij helpen.
Ondertussen ligt er een nieuw eitje bij en weet ik zeker dat een eitje nog leeft ondanks er ' s nachts niet op gebroed wordt.

Ria

Hallo,

Lastig. Als ze nu aan het leggen is zou ik de nieuwe eitjes omwisselen voor nepeitjes. Op het moment dat ze toch gaat broeden kun je deze weer omwisselen. Heb je nog andere koppels die aan het broeden zijn ?

Dat eitje wat leeft hoe lang zou dat dan nog ongeveer moeten. Want als er drie week gebroed is wordt het bijna tijd om uit te komen. Doordat ze niet 's nachts broeden kan het zijn dat de eitjes veel later uitkomen.

Ria

carlatje

Normaal zou het eitje rond de 25ste uit moeten komen, ik heb maar twee valkjes en ze zitten binnen in huis  .Het popje schijnt echt niet het minste moedergevoel te bezitten ze legt gewoon haar eitjes en voor de rest gaat ze soms eens kijken door het nestkastgaatje hoe het mannetje aan het broeden is en dan maakt ze zo piepende geluidjes. :)