28 maart 2024, 12:37:36

2 vogels

Gestart door Tom, 30 augustus 2002, 04:48:59

« vorige - volgende »

Tom

Ongeveer 10 dagen geleden kochten wij onze eerste valkparkiet. Het beestje, genaamd Zuma is al heel wat rustiger geworden en eet nu ook goed. Toch is het zo dat wij beiden vrij veel uit huis zijn en niet echt veel aandacht aan het beestje kunnen besteden. Ik heb vernomen dat het in dat geval raadzaam is een tweede vogel erbij te nemen. Doe ik er goed aan om een reeds handtamme vogel bij Zuma te zetten? Bevordert dit ook het tam maken van Zuma?

Peter

Hallo Tom,

Als je veel van huis bent zouden wij aanraden om er een tweede tamme valk bij te nemen. Je eerste valk wordt dan ook sneller tam. En je hoeft je niet meer schuldig te voelen als je weg gaat!

Groetjes,
Peter

V_Valkie

Maar als je een tweede erbij neemt,word je eerste valk dus sneller tam?maar hoe zit het dan met je tweede valk?

Tara

Hoi allemaal, als je een tweede tamme valk bij een eerste niet tamme valk wordt die niet tamme valk sneller tam maar zal die tamme valk wat minder tam worden, maar nog steeds tam, hopelijk zijn jullie er iets mee, groetjes, Tara

reina

ik heb ook 2 valken, de ene had ik al vier jaar en die is echt heel tam, die wil altijd bij mij zitten en lekker kroelen enz.. ik heb paar maanden geleden nog een valk gekocht een pop, maar mijn valk is nog net zo tam als eerst en de pop is nog steeds niet tam, ze is erg bang, maar ze doen elkaar niets, gelukkig maar :P maar de pop krijg ik volgens mij niet tam. als ik mijn valk uit de kooi haal dan gaat het pop wel zielig fluiten, weet iemand ook wat dit betekend?
mis die pop het mannetje dan? ze zijn geen koppel ofzo.

groetjes rein ;)

Diana

Als de 1e valk vaak tam is gaat de 2e valk hem vaak nadoen en word die ook meestal tam

(kijk maar na Nyra heb ik niets aan gedaan ging Coco nadoen)