25 april 2024, 21:52:55

Normaal of erg verwend??

Gestart door Gompie, 13 juni 2005, 16:18:01

« vorige - volgende »

Gompie

Gompie vertikt het om te drinken uit zijn bakje als er iets in zit, als er een  zaadje of veertje in zit vertikt hij het al te drinken ::)  Hij krijgt dus ook verschillende keren per dag vers water en daar is hij helemaal gek op, gaat zingen en fluiten en duikt er meteen in om een slok te nemen. Is dit normaal dat valkjes zo pietluttig zijn of is Gomp gewoon erg verwend ???
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

Cobie

Hallo Gompie.
Ik denk dat jouw valkje erg verwend is. En dat je dus dagelijks het water een paar keer moet verversen. Mijn valkjes zijn gelukkig niet zo pietluttig  ;D.
Succes ermee.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Gompie

Ik had al zo'n vermoeden :P ;D
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

sadelienda

 ;D Het is verwend gedrag maar je valkje is niet de enige hoor.
Hier zit er ook een die bij mijn ex haar drinkbak over de vloer heen gooide als het te lang duurde dat er vers water inkwam.
Als het bakje ververst werd, ging "mevrouw" er eerst instaan om te kijken of het wel op de juiste temperatuur was.

Gelukkig is ze bij mij wat makkelijker geworden. ;D


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

tommy

hoi

Ik denk dat het verwend is.

Ik heb zelf een valkje die gooit de waterbak om als hij vind dat er wel eens wat verser water in kan.
Heel fijn zo'n nat hok.
Heb nu een drinkfles voor konijnen opgehangen. En daar drinkt hij nu uit. Dat vind hij helemaal het einde.

Misschien een tip voor jou ook.

grt Annemieke

Gompie

Ooh dat is misschien wel een tip ja, blijft water schoon en dan is 2x verversen per dag genoeg denk ik...nu is 8x per dag echt geen uitzondering ::) want ooh stel je voor dat er een veertje in water drijft...ieeeks :P
Maar hoe kreeg je valkje door dat hij daaruit moest drinken? Heb je eerst tijdje bakje en drinkfles samen in kooi gelaten?? En echt gewoon zo'n drinkfles voor konijnen??
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

Paul

Hoi Gompie,

Er zit verschil in die drinkflesjes want die flesjes met die kogeltjes daar drinkt een vogel niet altijd uit.
Bij de Welkoop hebben ze bijna dezelfde drinkflesjes maar dan echt speciaal voor vogels.
Er steekt een soort pennetje ui wat ze in de snavel kunnen nemen en als ze dat bewegen komt er een druppel uit en krijgen ze die binnen.
Die met die kogeltjes deden ze hier echt niks mee en die met dat staafje zaten ze wel aan.
Er staat echt een vogel op de verpakking je hebt dezelfde flesjes ook voor knaagdieren dan is het pennetje korter.

Groetjes, Paul

tommy

hoi

Ik heb ze gewoon met kogeltje en ze drinken er allemaal uit.
Valkparkiet grasparkiet catharinaparkiet zebravink gordelvink kanarie en reuzen ekster.

Ik heb wel nog een waterbak staan voor het badderen.

Ik deed het in het begin voor.

Ik had een tamme en die zetten ik er dan voor en tikte met me vinger tegen de kogel en liet dan zien dat er water uit kwam.

grt Annemieke