28 mei 2024, 21:05:13

De nieuwe poging, gaat veel beter!

Gestart door Tara, 18 juni 2005, 11:00:37

« vorige - volgende »

Tara

Jipperdepipper,

zo trots als een aap ben ik op mijn schatjes,
het is nog nooit zo goed gegaan.........

Er is nou een jonkie bij Malaai en Tequila geboren, wss gisteren al, want hij's best groot..... En veeeel dons, ik kijk vanmiddag voor foto's weer....

Ben megatrots op ze, zijn echte schatjes.... En dat allemaal zonder enige hulpmaatregelen wat ik moest gebruiken om mijn vorige jongen in leven te houden, nikske nodig gehad nu...

Mijn lutinootje heeft wel wat groeiachterstand, wat ik al zei, maar wordt dagelijks even bijgevoerd... Heeft ook al sinds eergisteren de oogjes open, is keischattig... Ben er superverliefd op ::)

Tot strakkies voor de foto's!!

Groetjes, Tara

Valerie

Kan al niet meer wachten op de foto's, want het zijn heel mooie jonkies!
Lief die ene foto waarop het kleintje een beetje gevoerd wordt! :)



Tara

29 juni 2005, 18:47:24 #17 Last Edit: 29 juni 2005, 18:49:01 by Tara
Hoi allemaal,

hier even de beloofde foto's van gisteren :-[ :-[

Dit is het jonkie van Malaia en Tequila, er is nog steeds geen tweede, en dat terwijl ze wel vijf eitjes had.. Maar er gaat helaas altijd wat verkeerd bij het uitkomen denk ik.

Hier het donsje dus van Malaia en Tequila;


En nog eens de kleine van Malaia en Tequila;


Hier de lutino van Theo en Trudy, de bijvoedingen lukken goed :).
Vandaag merkte ik ook dat de kleine het minst van de drie gevoerd wordt, daardoor wss ook de groeiachterstand, verder gaat ze wel goed;




Hier het tweede jonkie van Theo en Trudy,
gaat lekker;




Hier het jongste jonkie van Theo en Trudy, die gaat ook mooi vooruit weer;




Hier het oudste witmasker gepareld jong van Akira en Pucky;






Hier het jongste witmasker gepareld jong van Akira en Pucky;






Ik heb nog foto's van het tweede oudste witmasker jong dat ik met de hand voer van gisteren, maar aangezien ik gisterenavond onverwachts weg moest, kon ik die dan niet meer plaatsen, zal mijn best doen voor vanavond.

Ik denk trouwens dat ik weet wat die wondjes zijn bij de jongen van Theo en Trudy,
ze hebben best weinig dons, en de lutino had er al altijd weinig merkte ik, maar de andere krijgen er precies veel minder, ja's normaal, maar niet op die manier, volgens mij plukken de ouders helaas, dons...

Groetjes, Tara

♪ Marlies

Fijn voor je dat het nu beter gaat.

Het is altijd jammer als je weet dat eitjes wel bevrucht zijn maar niet uitkomen.
Zonde dat de kleintjes geplukt worden, het is altijd zo'n rotgezicht van die kaal geplukte kippetjes.

Helaas kan ik je foto's niet zien, maar aan de reacties te zien zijn het weer mooie valkjes

Valerie

Wat een mooie jongen heb jij, Tara! De ene mooie donsjes en de andere mooi in de veren! :)



Rianne

Jammer is dat he, als de ouders al meteen beginnen te plukken. Het ziet er ook zo zielig uit, zo'n kaal hoopje. :(
Maar ja je doet er niks aan, zo is de natuur. Het zijn evengoed scheetjes hoor! :)

Lin

Hey Tara,

Ze zijn dus wel aan het plukken. Dat is wel weer balen. Bij mij zijn truwens alle lutinos best kaal en degene met wit dons juist weer niet. Maar wat heb je mooie duidelijke fotos gemaakt. Dat zien we hier graag. Zal wel weer een werk zijn om ze zo mooi te krijgen.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoii,

het gaat alsmaar beter,
er is weer een kleintje geboren, bij Malaia en Tequila, ziet er lief uit ook! En een pieper, dus morgen of overmorgen, weer eentje bij :).

Vanavond moest ik werken, toen ik nog naar de valkjes ging om het water nog even te verversen, kwamen ze allemaal naar me toe, teken dat ze niet bang zijn lijkt me, doet even deugd ook hoor, echt.

Bij Laiko ligt een eitje, miss kwam gewoon op m'n hand zitten :).

En verder gaat het super met de kleintjes, de lutino haalt de achterstand in en krijgt pennen, ben benieuwd of het een popje (cinnamon lutino) is of niet!!

Over een tijdje zal ik wel duidelijkheid gaan zien lijkt me :).

Binnenkort ook de eerste jongen bij onze Elmo weer, lief lijkt me, cinnamon geparelde lutino's :).

Wauw!

Groetjes, Tara

trienke

HOI

ik lees nu pas je dagboek, maar wat een schatigge mooie foto's van je valkjes, ik ben blij voor je dat het nu goed gaat daar.

Groetjes Trienke

♪ Marlies

Prachtige foto's Tara, m'n foto probleem is opgelost, ik kan nu alle foto's weer zien ;D

Tara

Hoi allemaal,

het gaat uitstekend, de lutino haalt zijn achterstand in,
verder bij Malaia en Tequila is er een derde jong uitgekomen, maar ik vond het tweede jong dood helaas, maar de oudste en de kleinste maken het wel goed.

Bij Elmo zijn er ondertussen ook al twee donsjes :).
Geen cinnamon geparelde lutino, nog niet, ik verwacht nog drie jongen, wie weet een verrassing?

Ik ben benieuwd. Bij Trudy en Theo gaat het ook nog ontzettend goed dus, de twee jongere worden vast wildkleuren, en ons lutinootje, dat is nog afwachten :).

Groetjes, Tara

♪ Marlies

Hoi Tara,
Ben blij voor je dat het nu goed gaat.
Is de lutino het eerste roodoog jong van dit koppel ? Wij hebben het bij een koppel catharina's gehad dat ze een crème-ino (ook rode ogen ) niet voerden terwijl er niks met het beestje aan de hand was. Waarschijnlijk omdat de oogkleur anders is dan bij de anderen werd er door andere kwekers gezegd.
Ik hoor jou steeds over cinnamon lutino, maar ik heb geen idee hoe die eruit zien. Heb je daar soms een foto van om te laten zien.

Groetjes Marlies

Tara

Hoi Marlies,

nog even en ie zit volledig in de veren..
Dan kan ik het duidelijk laten zien in elk geval,
al begin ik nou wel weer ontzettend te twijfelen...

Je hoort me wel.

Groetjes, Tara

Lin

Hey,

Al nieuws? fotos!!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

vandaag :).
Dan foto's van de jongen die ik nu heb,
en hmm..
zou ik vandaag een dagboek beginnen over Seraiyo?

Groetjes, Tara