29 juni 2025, 19:33:15

Zazou, Nala & Rafiki's dagboek

Gestart door Carine, 25 maart 2005, 18:55:52

« vorige - volgende »

Ivy

Hoi Ankie (en Carine).
Je bent alweer bijna thuis! Wanneer gaan jullie Gucci ophalen precies? Gelukkig hoeft Kazooie nog maar eventjes te wachten en straks krijgt ie een prachtig meisje in zijn kooi.
Ik ben benieuwd of jullie binnekort baby grasjes krijgen ;D.

Rafiki groeit als kool. Hij zit al heel goed in de veren, zijn staart en kuif worden steeds langer en dan is hij echt af. Vrijdag toen Carine hier was, heeft hij voor het eerst trosgierst gegeten :D.

Hij kan van de zestal het beste vliegen maar de andere beginnen ook al te leren ;D. Hij zit heel graag op het speelplekje bij het raam, het liefst met Jack.

Hij rent nog steeds terug het blok in zodra ik ze terug in de kooi zet ::). Hij is niet de enige! Jongen 4 die eventjes Rikkie heet is ook al uitgevlogen, maar de enige die netjes in de kooi blijft zitten is onze Jessie! De rest kruipt weer terug om in het blok te luieren ;D.

En dit is de foto van vandaag:

Groetjes en tot gauw!

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ivy

Hier hebben jullie nog twee fototjes van vandaag (dan hoeven jullie jullie dagboekje niet op blz 3 zoeken morgen haha)

Groetjes!

Ankie

Ahoy allemaal !!!!

Daar ben ik dan eindelijk weer !! Terug uit Tsjechie!
We hebben een heerlijke vakantie gehad ,alleen het weer zat wel een beetje tegen ! Maar het huis waar we in zaten was werkelijk schitterend en groot . Alles erop en eraan !
We hebben veel gezien ,gewinkeld en heerlijk gegeten voor werkelijk ongelofelijk lagen prijzen !! 2 Keer in Praag geweest wat een schitterende stad is !!! Vrijdagmorgen zijn we weggereden en vrijdagavond waren we thuis...de reis is vlot en soepel verlopen . Gisteren de hele dag bezig geweest met de was en de strijk,maar da's allemaal weer weg !!
Ik ben wel heel erg moe ,want ik was daar iedere ochtend om een uur of 6 wakker en kon niet meer slapen !! Lekkere lange dagen dus! Maar we hebben een hoop beleefd en vreselijk veel gelachen !!! Wat wil je nog meer !!?

Ik ben blij dat het met de valkjes zo goed is gegaan en natuurlijk ook met Kazooie !!! Dekuji mnohokrat Ivana !! ;D
(sorry voor het ontbreken van de leestekens ::) )

Wat is Rafiki enorm gegroeid in die 3 weken zeg !!!
Ik wist even niet wat ik zag ....maar wat is hij prachtig en ik hoop dat we hem gauw mogen gaan halen !!
Wanneer we Gucci op gaan halen weet ik nog niet ! Ligt er ook aan wanneer de mensen kunnen bij wie ze nu nog woont !
(en wanneer ik Ed weer zo gek krijg om een eind te gaan rijden ,want die heeft vrijdag 1000 kilometers afgelegd ).

Het was heel triest dat Banjo nou net in onze vakantie moest overlijden ,maar dat heb je nou eenmaal niet in de hand !!

Met Kel is het ook goed gegaan ,alleen moest Carine gelijk met haar naar de dierenarts omdat ze haar achterpootje niet kon gebruiken ! Waarschijnlijk verzwikt ! Pijnstillers gekrgen voor haar en gelijk plastabletten ...ze heeft het nu veel minder benauwd en haar achterpoot gebruikt ze ook weer !!
Dat gaat ook weer goed dus !

Ik ga nu weer even verder kijken in de dagboeken en jullie zien me gauw weer verschijnen hier !!!

Nashledanou (tot ziens)...ik moet nog even afkicken hoor ! ;D

Groet van Ankie

Caroline

Welkom thuis!!!!

Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad.

Wat een kanjer hè, die Rafiki??

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Agnes

Hoi Ankie,

Welkom terug!
Na een fijne vakantie is het altijd weer omschakelen naar het 'gewone' leven ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Ivy

Hoi Ankie!
Geen dank, het was een plezier hoor! :P :D Ik vond het heel leuk om ze hier te hebben. Sammy vond het ook leuk met Kazooie :) in de kooi...
Morgen is het zo ver - dan zal ik jullie kanjer apart zetten. In ieder geval overdag, ik denk dat ik ze (ook Jessie gaat even apart) 's avonds wel even bij mams en paps laat gaan, maar ik zie wel hoe het gaat...

Rafiki kan al heel goed trosgierst pellen en hij vliegt en landt al heel goed... zelfs hier:

Hij is een beetje eigenwijs, opstappen vind hij niks - samen met Rikkie. Maar hij laat zich wel in de hand pakken dus hopelijk heb je niet straks een tweede Zazou  ;D

Wat gaaf dat jullie Gucci in het weekend gaan ophalen! Ik verwacht wel veel foto's van de kennismaking met Kazooie! Of zetten jullie haar ook eerst apart? Nou ja, dan kennismaking met jullie...

Groetjes!
Ivy en Raafje

Ankie

Ahoj !

Ik ben heel benieuwd hoe het met Rafiki gaat vandaag !!!
Het is wel een plaatje hoor ...prachtig ! Ik kom gauw naar hem kijken en naar de rest natuurlijk ! Dat op stappen komt wel .Ik doe het net als bij Zazou en Nala ,die komen via mijn hand uit de kooi en dan willen ze wel  ;D.

Hier gaat alles wel goed verder ! Gisteren weer met Kel naar de dierenarts geweest (Carine was ook al geweest toen wij in Tsjechie zaten ) . Ze was erg benauwd en had last van haar achterpoot waardoor ze bijna niet meer kon lopen . Ze heeft toen pijnstillers gehad en plastabletten want ze hield of houd vocht vast . Het lopen gaat weer goed ,alleen haar longen zitten vol ! Doorgaan met de plastabletten dus en afwachten !
Beestje wordt echt oud en de tumorren beginnen ook te groeien ,maar de dierenarts durft ze niet weg te halen omdat ze geen roesje durft te geven !

Met Zazou ,Nala en Kazxooie gaat het goed ! Ze zijn weer heerlijk ondernemend en Zazou heeft Kel weer helemaal gevonden !!

Ik weet nog niet of we Gucci apart gaan zetten ,dat ligt eraan hoe ze op ons reageerd . Ik heb nog een kooi staan ,dus het zou zo kunnen . Natuurlijk ga ik veel foto's maken ,de camera is weer leeg ,dus het kan weer !! :D

Groet van Ankie

Monky

Hi Ankie,

Wat leuk dat wij familie hebben  ;D ;D ;D
Ik zat al af en toe in jouw dagboekje te koekeloeren. Zo ben ik eigenlijk in die van Ivy terecht gekomen en zo ben ik aan Yaro en Yara gekomen  ;D ;D ;D

Dus eigenlijk dankzij jou  :D

Rafiki is ook een heerlijke lieverd...Ik moet alleen wel eerlijk bekennen dat als ik al die wildkleurtjes bij elkaar zie, ik niet weet welke Yaro is  :-[  ;D
Ik krijg vast wel de goede mee hahaha...

Groetjes,
Monky

Ivy

Citaat van: Monky op 23 augustus 2006, 14:47:16
Ik moet alleen wel eerlijk bekennen dat als ik al die wildkleurtjes bij elkaar zie, ik niet weet welke Yaro is  :-[  ;D
Ik krijg vast wel de goede mee hahaha...

Groetjes,
Monky

Hoi Monky. Dat hoop je ;D ;D ;D :P

Nee hoor, grapje, tuurlijk krijg je de goede mee. Ik kan ze wel herkennen door de constellatie van gele vlekjes ;D

Haaaai Ankie.
Rafiki is lui! Maar ja, dat begreep ik inmiddels al, gezien hij steeds liever terug het blok in ging... gisteren zijn ze een paar uurtjes opgesloten geweest met z'n drieen, eerst 's ochtends en dan ook 's avonds en ze hebben dus apart geslapen. Vanochtend kon ik het geschreeuw even niet meer aan en ben ik gewoon naar Amsterdam gegaan ;D ;D dus ze hebben wel hele ochtend apart gezeten. Maar zaadjes eten, hou maar!
Wel hebben ze de hele trosgierst leeggeplukt dus snoepen gaat ze wel goed.
Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren :D
Groetjes, Ivana

Ivy

Hoi familie De Ankies!
Ik ben het, Rafiki.

Je kan mij herkennen aan dat ik altijd alles goed in de gaten hou.
Gisteren werd ik in een vreemde kooi geduwd, daar was ik niet mee eens! Maar achteraf toch lekker knus...

Ik ben gek op trosgierst, dus ik hoop dat jullie daar genoeg van hebben, anders weet ik niet of ik wil verhuizen...
Ik hoor het nog wel!
Rafiki

Ankie

He hoi

Raafje ,Raafje ,Raafje toch !!! Je moet niet alleen snoepen hoor ,maar ook lekker je zaadjes gaan eten !! Natuurlijk hebben wij meer dan genoeg trosgierst in huis voor je ...dus ga ervoor en laat zien dat je het kan !!! Je bent de oudste van het stel en moet dus het goede voorbeeld geven zodat wij je als eerste op mogen halen !!! ;D

He Monique ,
Ik ben blij dat ik iets goeds voor je heb kunnen doen !! ;D ;D

Groet van Ankie

Ivy

24 augustus 2006, 18:17:43 #2966 Last Edit: 24 augustus 2006, 18:19:14 by Ivy
Hoi Ankie.
Ik denk dat Raafje stiekem heeft meegelezen, want vandaag zat hij geen een keer bij zijn ouders te bedelen! Hij heeft wel trosgierst, eivoer en brood gegeten buiten de kooi. Ik heb ze net weer opgesloten, straks zie ik wel of hij nog van gewone zaadjes eet...

en 1 groepsfoto... Rafiki is de derde van rechts, maar dat wist je vast wel :P

Groetjes, Ivana

Ankie

Hoi Ivana

Tuurlijk heeft Raafje meegelezen ,want toevallig weet ik dat hij heel graag naar ons toewil  ;D.

Prachtige foto's weer en ik had hem direct herkent uiteraard ::).

Ben benieuwd of hij nu ook gewoon lekker de zaadjes gaat eten....vertel hem maar dat dat MOET !!!!

Groet van Ankie

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ankie

Hoi

We vertrekken zo naar Roosendaal om ons Guccietje op te halen !! Het vriendinnetje voor Kazooie ! Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan tussen die 2 !

Groet van Ankie