1 juli 2025, 02:24:48

Zazou, Nala & Rafiki's dagboek

Gestart door Carine, 25 maart 2005, 18:55:52

« vorige - volgende »

Agnes

Foto's als jullie terug zjn?   ;D ;D ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Caroline

Roosendaal?? Het Brabantse Roosendaal??

Jeetje, wat een eind om een grasje te gaan halen joh.

Heel veel plezier, hopelijk worden het vriendjes.

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ivy

Hoi Ankie.
Ik ben ook erg benieuwd!!!
Ik wou nog melden dat Rafiki zat gisteren ochtend nog terug bij mams en paps, maar 's middags heb ik hem toch weer terug bij Jessie en Yaro gezet. Hij is gisteren wel 4 gram aangekomen. Dus hopelijk mag hij heel binnenkort ook naar jullie.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ankie

Hoi,hoi !

Inderdaad helemaal naar Roosendaal gereden on Gucci op te halen ,maar het is echt een scheetje !
Toen we daar kwamen was ze los en het is echt een heel grappig grasje ! Ze is gek op geel en spelen met een balletje ! Hele lieve mensen die het erg moeilijk vonden om afscheid van haar te nemen ,maar haar wel met een goed gevoel meegaven.

In de auto ging het prima !! Ze zat in haar eigen kooi tussen Carine en Dianne in .
Ze was heel relaxt en zat lekker met haar speeltjes te spelen ...niks geen stess of zo  ;D ;D
Thuis gekomen hebben we haar eerst even lekker met rust gelaten ,maar even later konden we het toch niet laten om haar los te laten . Het is geen vliegwonder ,maar ze kan zich goed redden ! Van haar vorige baasjes hadden we van alles meegekregen en zo ook een soort boompje waar ze lekker in kan zitten en spelen !! Die hadden we op tafel gezet en dat had ze snel gevonden !
Ze is niet bang voor handen en stapt dus makkelijk op ,vooral als je een van haar lievelingsspeeltjes hebt !!

Al vrij snel hebben we Kazooie losgelaten .Maar Gucci was eigelijk alleen maar met haar speeltje bezig !
Even later hebben we het speeltje op Kazooie zijn kooi gelegd en ja hoor ....daar ging ze ! Kazooie moest eerst even heel voorzichtig kijken en dat was zooooo'n lief gezicht ! Ze hebben dus al lekker kennis gemaakt en zo te zien gaat dat heel goed ! Ze zitten nog wel even allebei in hun eigen kooi ,maar ik denk dat ze vrij snel al lekker samen kunnen ! Zazou is weer lekker hieper ,maar Gucci trekt zich er niet veel van aan en Nala is gewoon lekker Nala ! ;D

Uiteraard heb ik aardig wat foto's gemaakt en deze volgen nu ! ;D :D

Eerst even laten zien dat ik Zazou af en toe nog lekker mag kroelen !! ;D

Kazooie zit regelmatig in de kooi van Zazou en Nala ....vooral het eten vindt hij erg boeiend !!

Zazou is hier niet altijd even blij mee !!

Hier is ze dan.....lekker rustig op weg naar Almere :D

Nog een beetje bang en ze probeerd zich te verstoppen ;)

Eindelijk de grote ontmoeting ! ;D

Deze foto zegt genoeg :-*

Heerlijk samen spelen....

of samen zitten !!

Even tijd om te poetsen !!

Ik moest het toch proberen !? ;D....Ze komt het vliegen niet zo hoog ,maar dat komt wel als ze eenmaal met Kazooie mee gaat vliegen  ;D

;D :D

;D ;)

Eindelijk weer een mooie van Zazou in de lucht !!

Kazooie op weg naar de keuken  ;D

Dit waren wel weer even genoeg foto's !! Toch??

Ik hoop zo ,Ivana dat Rafiki lekker zelf gaat eten .
Ben blij dat hij wel weer wat aangekomen is !!
Wij zijn er klaar voor hoor ! Ik ben opzoek naar een grotere kamervoliere ,maar kan niet echt iets naar mijn zin vinden....
Misschien moeten we toch zelf aan de slag ...alleen echt handig zijn we helaas niet. Ik wil een kooi met niet zulke dikke trailies. Nog even verder zoeken dus !! Deze kooi is in principe ook groot genoeg voor 3 valkjes !!
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe Zazou op Rafiki reageerd !! Over Nala maak ik me totaal geen zorgen ....das de goedheid zelve ! Ik krijg nu wat pijn in de nek,dus dat betekend dat ik maar weer even achter de pc. vandaan moet !!

Groet van Ankie

Ivy

Hoi Ankie.
Wat een schatje is Gucci! En die ene foto met Kazooie zegt inderdaad alles! Love is in the air...

Enne... ik wil je zeggen dat je de kooi zo lang mag hebben als je nodig heb... Het lijkt me namelijk geen goed plan om Raaf in Zazou zijn kooi te doen, het is een heel dominant valkje. Ik bedoel het niet negatief ofzo, maar Makker is ook zo en in de kleinere kooi had Joepie gewoon wat minder gelegenheid om uit zijn weg te gaan... Misschien gaat het wel goed met Zazou, dat is niet te voorspellen natuurlijk, maar in het geval dat... of die kooi bij jou staat of bij ons op zolder maakt niet uit...

Raafje is 2 gram afgevallen, maar hij eet wel goed en hij had wel zaadjes in zijn kropje. Ik hoop dat wat hij vandaag kwijt was morgen weer terug is... maar nu ik hem zaadjes zag pellen ben ik al minder ongerust.

En dit is een herhaling waard.

Echt een plaatje!

Groetjes en tot gauw!
Ivy

guccietje

Hallo allemaal,

Wat goed om Gucci zo te zien!!! We zijn vanmiddag even heel erg verdrietig geweest, maar gelukkig nu alleen maar positieve berichten uit Almere. We hebben helemaal geen spijt en zijn ervan overtuigd dat dit echt een love duo gaat worden... Het is een prachtig stelletje zo samen. We blijven dit liefdesverhaal volgen!

Groetjes,
Bart en Sylvia.

Caroline

Hoi hoi,

Wat een geweldige foto's, vooral van je grasjes, super joh!!

Ik heb zo'n zelfde grasje, ook met zo'n mooie groene parelmoerachtige gloed.  ;)

Alleen helaas  niet tam.  :-\

Groetjes!!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ankie

Hoi ,hoi

De eerste nacht met Gucci is prima verlopen. Ze is lekker aan het kwebbelen en speelt met haar dingetjes in de kooi ! Zometeen mag ze weer los ,eerst even samen met Kazooie.
Misschien gaan ze vandaag al samen in een kooi...even kijken hoe het gaat ! Gucci is echt een scheetje en inderdaad Caroline....ze heeft ook zo'n mooie gloed !!

Ha Sylvia en Bart ....wat leuk dat jullie een berichtje hebben geplaatst !! ;D Zoals jullie hebben kunnen lezen is Gucci hier al
helemaal thuis en lekker op haar gemak ! Totaal niet angstig of zo ! Ze eet en drinkt prima ,dus dat gaat helemaal goed !!
Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie verdrietig waren ,want het is echt een heel bijzonder en onwijs lief grasje !!! Ik heb trouwens al een paar kusjes van haar gekregen !! Zooooo schattig !!! Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte van het wel en wee van Gucci !

He Ivy.... Ik vat het niet negatief op hoor....het is gewoon zo !! Zazou is erg dominant en het is echt afwachten hoe hij op Raafje reageert. Ik ben blij dat wij de kooi mogen gebruiken zodat we rustig op zoek kunnen naar een grotere kooi voor de valkjes ! Ik ben wel blij dat Rafiki zaadjes begint te pellen en hij in ieder geval niet zoveel meer afvalt !
Doe je best Raaf !!!!

Groet van Ankie

Ankie

Hoi ,hoi

En nog steeds gaat het goed hier !!
Gucci hebben we bij Kazooie in de kooi gezet en dat gaat ,tot nu toe, goed ! Volgens mij wordt Kazooie wel een beetje gek van haar want ze is wat hieper !!
Ze voelt zich wel helemaal thuis hier en is geen bangerik ! Zit af en toe lekker op de grond en schrik ook niet van Kelly !!
Nala vindt haar ook erg intressant en gisteren ,toen Gucci met haar pingpong balletje zat te spelen, kwam Nala erbij .
Ik vond Nala al de hele tijd erg geintresseerd naar het balletje kijken . Wat gebeurd er tot onze grote verbazing....Nala dacht even dat ze en ei had gelegd en was dus ineens druk bezig om het pingpong balletje onder zich te schuiven !! Geen gezicht ,want dat ding is veel te groot !! Aan de ene kant een komische gezicht ,maar ook wel een beetje zielig !! ::)
Zazou went ook al aan haar en heeft nog steeds alleen maar oog voor .....Kelly !!

Ik ben trouwens wel erg benieuwd wanneer we onze volgende huisgenoot kunnen gaan verwelkomen !!

Nog even wat kiekjes !

Nala een beetje in de war  :o

:o

Zooo lief  :-* :-*

Af en toe ook heel lief voor elkaar !! :-*

Even op bezoek !!

Tot de volgende keer en de groeten van mij !!

guccietje

Gucci hyper?! Dan moet ze het wel enorm naar haar zin hebben. :D Het is ook wat; ineens al dat leven om haar heen! Hartstikke leuk! En nu maar hopen dat Kazooie ook snel verliefd wordt voordat ze hem helemaal uitput... :-[

Ankie

Hoi ,hoi

Gucci heeft het zeker naar haar zin . Als ze uit de kooi is zit ze gelijk op de grond te spelen met haar balletje of ze zit in de speelboom  ;D. Ze probeerd ook regelmatig met Kazooie mee te vliegen en dat lukt redelijk ,maar Kazooie is natuurlijk de kamer gewend hier en Gucci nog niet !!

Met Zazou en Nala gaat het prima ! Met een beetje mazzel kunnen we morgen onze nieuwe aanwinst op gaan halen !!
Ben heel benieuwd hoe dat gaat !! Rafiki gaat eerst apart in een kooi mee naar boven tot hij helemaal aan ons gewend is en daarna mag hij mee naar beneden !
Spannend dus allemaal weer !!!!!

Groet van Ankie

Ivy

Heeeeee!
Rafiki heeft zijn koffertje al gepakt hoor...
Het voelt echt raar als ik denk dat een van de zes morgen misschien al weggaat... *zucht*
Je mag hem alleen meenemen als je hem herkent :P Hij ziet er zo uit:

Grapje hoor...
Groetjes en misschien tot morgen ?
Ivy

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ankie

He hoi !!

Leuk cadeautje voor Carine dus !!!! ;D ;D ;D

Kan me voorstellen dat het even moeilijk voor je is Ivy ,maar
je mag hem altijd op komen zoeken hoor !! Hij blijft gelukkig in de buurt  ;D.
Dat herkennen van Raafje zal wel even lastig worden ,maar we gaan ons best doen en ik zal letten op het valkje met een koffertje onder zijn vleugels !! ;D

Groet van Ankie

Ivy

Dan vind je hem niet, want zijn koffer is zo groot dat hij niet onder zijn vleugels past. Het staat al in de gang, ik hoop dat jullie een grote auto hebben :P
Ik feliciteer Carine ook hier even, in het geval dat ze de felicitaties pagina nog niet gevonden heb...

GEFELICITEERD!!!

Tot straks!
Ik ga mijn aller allereerste valkenbaby even platkussen :(
Groetjes, Ivy