19 april 2024, 17:32:58

Zazou, Nala & Rafiki's dagboek

Gestart door Carine, 25 maart 2005, 18:55:52

« vorige - volgende »

Carine

25 maart 2005, 18:55:52 Last Edit: 16 november 2006, 18:02:05 by Carine
We hebben Zazou nog niet, maar het zal hopelijk niet lang meer duren voordat wij haar kunnen ophalen :D
We wachten inmiddels al een hele tijd, maar het wachten zal snel beloond worden... De kooi staat al klaar dus we hoeven nu alleen nog maar te wachten totdat Zazou een beetje aan gaat komen (Ze is namelijk nog niet zwaar genoeg om weg te mogen). We verheugen ons allemaal erg op haar komst! Zelf hebben we al een aantal jaren grasparkieten, we hebben dus wel al een beetje parkietenervaring ;).
We zouden eigenlijk vandaag Zazou op gaan halen... maar gister kregen we te horen dat dit helaas niet door kon gaan.. (door haar te lage gewicht dus) Nu wordt het dus waarschijnlijk de komende week... :)
Zodra we meer nieuws hebben zal ik weer een berichtje neerzetten  ;D

Hieronder een foto van Zazou: Mooi is ze he!

Rianne

Wat een mooitje! Veel succes met Zazou en het dagboek!

Anita1

 ;D hoi hoi carine.wat een scheeetje echt waar.is het een geparelde cinamon?
echt heeel lief.lang wachten zo voor je.maar ja komt allemaal goed.ze zal wel lekker tam zijn.knuff anita

Carine

25 maart 2005, 19:36:11 #3 Last Edit: 31 maart 2005, 12:18:24 by Carine
Haaj Anita,
Ze is inderdaad een cinnamon gepareld! en ze zal wel erg tam zijn inderdaad, dat is wel erg leuk want de grasparkieten die we nu hebben zijn niet zo erg tam.... we hebben wel een hele tamme gehad maar die is toen dood gegaan en we hebben deze nooit tam kunnen krijgen dus het is wel erg leuk om dan weer een hele tamme te hebben :)
Kannie wachten!!!!! ;D ;D ;D

Lin

Hoi,

Ik volg het dagboek van Lique en heb dus ook de fotos van Zazou gezien. En ik wil natuurlijk graag weten hoe het gaat straks bij jullie. Dus ik ga jullie volgen!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Carine

25 maart 2005, 20:03:55 #5 Last Edit: 31 maart 2005, 12:19:41 by Carine
Hallo Lin,
Dat is erg leuk om te horen! Ik vind t echt gaaf dat er zoveel belangstelling is en dat er zoveel wordt gereageerd... ik zal ook met plezier het dagboek bijhouden!.... k hoop dan ook dat ik zo snel mogelijk kan beginnen met vertellen over wat Zazou allemaal meemaakt  :D
Kus,
Carine

Cor_en_Petra

Ha Carine,

Hopelijk kun je Zazou snel meekrijgen, want dat betekent dat het goed met haar gaat!!! Leuke naam trouwens, waar komt die vandaan?

Zazou heeft al eens bij ons gezeten toen we op bezoek gingen bij Cheeky en het is een ontzettend mooie, lieve vogel! Wij hopen dat het snel weer helemaal goed komt met het gewicht en dat ze net zo ontdeugend en tam wordt als Cheeky.... want het geeft zoveel plezier, zo'n valkparkietje!!!

Groetjes van Cor & Petra

Lique

Hoi Carine,

Nog een paar daagjes geduld, en jullie hebben een schat van een valkje in huis.
Misschien heb je de foto van Zazou van vandaag al in mijn dagboek gezien, zo niet, hier komt hij alsnog.

Fijne pasen


groetjes Lique

Anita1

 ;D kan me voorstellen dat je moet wachten.pffff.maar het is een scheeeeeet.en weet je waarom/ ik heb binnen dezelfde zitten.en das mn lieveling.ik heb er 12 maar deze is echt zoooo tam en bijzonder..echt..kijk eens!

haha dat is jippie dus.oooow en ze zijn zooo lief die cinamon's
echt ik hoop dat je er net zoveel plezier aan zal beleven als ik.ze is mn allessie.
veel plezier met dr.ik blijf je volgen.hardstikke leuk.kusss anita :-*

Carine

26 maart 2005, 00:35:09 #9 Last Edit: 31 maart 2005, 12:19:19 by Carine
Dank jullie wel allemaal voor al deze reacties!
Ik verheug me alleen maar meer op z'n komst nu ik dit allemaal lees! :)
Cor en Petra, zazou hebben we van de lion king, die vogel die daarin speelt heet ook zazou  :)
en Anita jouw valkje ziet er ook echt heeel erg lief uit!!! wat een schatje zeg! :D
Groetjes,
Carine

p.s. hierboven staat telkens dat zazou een meisje is, omdat we dit ook dachten, maar het blijkt dus nu dat 'ze' waarschijnlijk geen ze is maar een hij :)

boezempje

hai Carine

zazou  is inderdaadt een heel mooi valkje :)erg mooi.
we zullen zeker dit dagboek gaan volgen,
hoop dat je zazou heel snel hebt en er lekker mee kunt knuffe


gr essie

Carine

26 maart 2005, 18:30:16 #11 Last Edit: 31 maart 2005, 12:18:55 by Carine
Hallo allemaal!
Laat ik eens vertellen over hoe wij op het idee zijn gekomen om een valkparkiet aan te schaffen!

Een paar maanden terug gingen we met z'n vieren (m'n ouders, m'n zusje en ik) een dagje naar de dierentuin in Amersfoort... Er is daar ook een voliere waarin allemaal vogels zitten... o.a. ook valkparkieten... Ze kwamen de hele tijd bij ons zitten en mijn zusje en ik waren er meteen al helemaal weg van!

Toen we terugreden naar Almere (waar we wonen) heb ik de hele tijd lopen zeuren of wij er ook eentje mochten... in het begin waren mijn ouders vastbesloten dat het niet mocht, maar na een tijdje begon het ook hen wel te interesseren dus heb ik ze over kunnen halen  ;D ;D ;D.

We zijn meteen op zoek gegaan naar informatie en naar de beste manier om een valkparkiet aan te schaffen... zo kwam ik ook op deze site terecht... overal las ik dat je een valkparkiet beter bij een kweker kunt halen i.p.v. bij de dierenwinkel, ik vond het wel erg jammer dat we er zolang op zouden moeten wachten, maar het was wel de beste keuze.

En nu is het dus al bijna zover! We hebben er alle vier heel erg veel zin in en we kijken er erg naar uit!
Groetjes,
Carine (& Family) ;)
:-*

Cor_en_Petra

Ha Carine,

Wij zijn ook al heel vaak in Dierenpark Amersfoort geweest en waren inderdaad ook altijd te vinden in de grote voliere met de valkparkieten (o.a.). Ze kwamen inderdaad vaak gewoon op je zitten en kletsten in je oor. Daar heb ik ook ontdekt dat vogels zich wel degelijk aan mensen kunnen hechten en erop reageerden... zo schattig! Ik hoop dat je heel snel van je Zazou kunt genieten... net zoals Cor en ik van Cheeky  ;)

We blijven je dagboek volgen!

Groetjes,
Petra

Astrid

Hoi Carine,

Leuk dat je ook een dagboek bent begonnen net zoals Cheeky,
toen Cheeky begon dacht ik dat moest ik ook maar gaan doen,
sorry van mijn late reactie, maar heb alle tijd nog in Pepper gestoken wel snel wat gelezen, maar een reactie nam voor mij nog teveel tijd in beslag,
ik wilde goed op Pepper letten.

Zazou is een lieverd, en ook een hele mooie valk,
we hebben haar gister gezien toen we Pepper op gingen halen,
ik hoop dat je haar snel mag ophalen,
en iedere dag langer is ook niet leuk,
maar wel het beste voor Zazou, ze is in hele goeie handen
bij Lique, heb heel veel waardering voor haar.

Wij zijn ook een paar keer in Amersfoort Zoo geweest,
maar iedere keer als we bij de parkieten kwamen dan was die net gesloten, ik ben verliefd geworden op een valkje bij de N.O.P in Veldhoven, daar heb je ook een parkietenvlucht en er zijn twee zulke lieve tamme,
dus ik was heel snel verkocht.

Groetjes,
Astrid

Agnes

Hoi Carine,

Wachten is altijd het ergste, want je wil natuurlijk zo snel mogelijk Zazou thuis hebben.
Maar als dat eenmaal zover is, dan is het ook LEUK! ;D ;D ;D
Dan ben je al snel vergeten dat je er lang op gewacht hebt ;)
Veel plezier gewenst met Zazou, en ik ga je dagboek zeker volgen.

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.