1 mei 2025, 23:26:04

Druivenstruik/druivenrank

Gestart door Chewy, 3 mei 2003, 20:54:42

« vorige - volgende »

Chewy

Beste mensen.

Weet er iemand of druivenstruik wel of niet giftig is voor de valkparkiet? Druivenstruiken hebben namelijk hele mooie ranken (die dikke tak/boomstam-achtige, kronkelende stengels) die ik wil gebruiken voor de valkparkieten. Alleen op deze ranken zit ook de struik en de vrucht zelf (je kan moeilijk tegen de struik zeggen: stop eens met groeien! Ik wil niet dat de plant dood gaat. Dus, iemand een idee?

Groetjes, Chris.

Tara

Hoi Chris,

volgens mij kan de druivenstruik wel hoor, ik heb ook al eens druivetakjes gegeven van een tros :). En ze eten het graag, dus zou ik niet weten waarom ze het niet mogen :).

Groetjes, Tara

Chewy

Hihi ok bedankt Tara :).

Druiven lijken me inderdaad ook niet slecht voor ze. Alleen die takjes en die bladeren van de struik? We zien wel. Als ze ziek worden weet ik het.

Tara

Hoi Chris,

volgens mij kunnen de bladeren geen schade aanrichten en de takjes al zeker niet. Je valkjes zullen wel niet ziek worden hoor, wij hebben hier in ons huis nu druiven uit Australië, het oorspronkelijke land van de valkparkieten, daar zullen ze ook wel eten van die struiken zeker?

Groetjes, Tara

Chewy

Daar zit wat in :).

Bedankt voor de info!

Ik zit er nou trouwens ook sterk aan te denken om een kangeroe en een koalabeertje bij de vogels te plaatsen.. Misschien iets te veel voor de kooi? Haha.

Tara

Ja dat lijkt me inderdaad wel veel, straks zie je nog een kangoeroe met een valkparkietje in zijn buidel :D.

Maar in ieder geval, veel succes met de druivenranken, moet je ook eens kopen, druiven van Australië, lekker hoor :P.
Maar ze vinden het heerlijk hier ::) en ik ook ;D

Groetjes, Tara

Paul

Hallo Chris,
Wel altijd zorgen dat je de takken goed schoonspoeld want zeker met druiven gebruiken ze vaak bestrijdingsmiddelen voor ongedierte en voor je valkjes is dat echt niet goed.
Eigenlijk zijn takken van alle eetbare fruitbomen goed voor valkjes geschikt dus druiven zullen daar ook bijhoren.
Als de valkjes de vruchten mogen hebben zijn de takken ook meestal wel geschikt.

Groetjes,  Paul

Chewy

Dat komt wel goed. Ik heb een stekkie gekregen en die laat ik groeien. Die ranken zijn echt heel mooi. Prachtige takken... Kijk even naar deze foto en geniet. Misschien ook iets voor jullie valkliefhebbers?

Groeten, Chris.

Paul

Hoi Chris,
Een hele mooie foto maar een probleem.
Mijn huis is echt niet groot genoeg om die struik op de foto in kwijt te kunnen hoor  :D
Ik zaag toch maar liever een stuk van mijn perenboom af.

Groetjes,  paul

Chewy

Hahaha :D,

Nee hoor :), ik zaag er ook een stukkie af :).

Anders zouden we gelijk een jungle aan kunnen maken ;-).

Chris.