Is het tam maken van valk- hetzelfde als parkiet??

Gestart door melthya, 28 juni 2005, 19:38:37

« vorige - volgende »

melthya

Hallo allemaal,

Vorig jaar is mijn lieve parkietje Loutje gestorven, hij was echt super super tam. Hij kon praten, speelde met je, at uit hand etc.

Nou vind ik het vervelend om weer parkiet te nemen omdat deze voor mijn gevoel teveel op hem zou lijken dan. Dus daarom dacht ik eraan om valkje te nemen. Ook natuurlijk omdat na het 10 jaar houden van grasparkieten verandering wel is leuk is.

Maar mijn vraag is of iemand ervaring mee heeft:
Is een valkparkiet net zo makkelijk tam te krijgen als parkiet? ???
(dit houd voor mij in minstens 2 uur per dag aandacht voor het beestje)
Al vast bedankt voor de hulp!

Groetjes Melthya!

Valerie

Hoi!

Als je een jong neemt dat net zelfstandig is, krijg je die net zo tam hoor.

Kijk maar eens rond, kwekers genoeg op dit forum. ;)

Groetjes,

Valerie

Karin

Ja hoor, valkjes zijn goed tam te krijgen en als je ze bij een hobbykweker koopt zijn ze vaak al tam. Wel een advies : neem er eerst één en koop er als het goed tam is een tweede bij. 2 uur per dag ik echt te weinig voor een valkje die alleen zit. Valkjes zijn echte groepsdiertjes en die moet je toch echt minimaal met zijn tweetjes houden, of je moet 24 uur per dag de tijd hebben, maar dat heeft niemand  ;D Ze blijven net zo tam, zolang je er maar voldoende aandacht aan blijft geven. Helaas is het uit "egoïsme van de mens" dat vele valkjes ( papegaaien, parkieten enz. ) alleen gehouden worden omdat wij nr 1 willen zijn. Maar vanuit het oogpunt van het valkje zou het heel graag een vriendje willen ( met vleugels  ;D ) !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Melthya

Hi hi!

Nou eerlijk gezegd was ik idd van plan er maar 1 te nemen. Ik heb altijd zelf ook maar 1 parkiet gehad, toen later zette ik er andere bij, maar deze negeerde hij compleet omdat hij alleen op mensen gesteld was. Wel als ik een lange dag weg ben liet ik een radio aanstaan, dat vond hij wel leuk. Maar de andere vogels moest hij niets van hebben! Heel appart?

Groetjes Melthya,

ps bedankt voor de reacties

Valerie

Karin

Als een valkparkiet ( of grasparkietje ) lang alleen heeft gezeten zal het inderdaad even wennen zijn als je er een tweede bij zet. Maar ze zullen er altijd aan wennen en uiteindelijk veel gelukkiger zijn. Ik ken iemand die had een valkje die al 10 jaar alleen zat en er een jong bij nam. Het heeft een paar maanden geduurt maar ze werden onafscheidelijk !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Melthya

Hi,

Ja ik denk dat toch verschild. Die van mij was echt alleen op mensen. Want hij heeft 1e 2 jaar van zijn leven alleen gezeten. En vervolgens 4 jaar bij andere, maar na 4 jaar vond hij het nog steeds niks.

Maar het was ook een rare vogel ! hihihihihi

Groetjes Melthya

SuzanneS

Mijn valkje zit samen met een kakariki. Ze heeft 1.5 jaar alleen gezeten en nooit uit haar kooitje geweest (toen ik d'r hier in huis kreeg was ze dus 1.5 jaar). Ze moest eerst wel even wennen aan gezelschap, maar vond het geweldig!

Ze jutten elkaar ook helemaal op als ze vrolijk zijn (en dat is vaaaaaak), helemaal leuk om te zien!
Ik zou er zeker dan eentje bijnemen als je maar 2 uur per dag bij het beestje bent. Anders is het wel heel zielig vind ik..