29 maart 2024, 12:09:52

Rietjes gooien

Gestart door Barbara, 3 mei 2003, 04:13:13

« vorige - volgende »

Barbara

Hoi allemaal,

mijn valkje Croky heeft vandaag ontdekt dat het heel leuk is om rietjes vanaf de koelkast naar beneden te gooien en dat het baasje (ik) ze dan weer teruggeeft om het weer opnieuw te doen  :D Ik kon het niet laten er zoveel mogelijk foto's van te schieten en jullie mee te laten genietenvan dit tafereel. Croky vertelt hoe het moet:



Eerst pak je het rietje stevig vast met je snavel....



Dan til je het op en loop je naar de rand.....



Daar aangekomen laat je het rietje boven de afgrond bungelen en dan laat je hem gewoon los! Een valkparkiet kan de was doen.... dus soortgenootjes, als je je baasje bezig wilt houden, zoek een pakje rietjes en aan de slag!

Note van het baasje: het moment van naar beneden gooien op de foto zetten bleek het moeilijkst, omdat Croky dat telkens heel geniepig deed als ik ff niet keek....  :D

Karin

 :D Jazzy doet hetzelfde met pennen  :D  :D  :D
Is hij úúúúúúren mee zoet  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Annemieke

En met zakjes van theebuiltjes  ::), lege koekverpakkingen :o, theelepeltjes  ;), paperclipsen ::), reclamefolders  :-/, broodzakdichtbindertjes ;D en nog veel meer.
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Barbara

Zeg dat nou niet te hard, anders krijgt ze nog nieuwe ideeën en kan ik alles weer op gaan rapen  ;D

Paul

Hoi Barbara,
Gave foto's hoe ie die ritjes naa beneden gooit  :D
Geef hem eens een keer een paar coctailprikkertjes van hout.
Die van mij kunnen er soms tijden mee jongleren om ze daarna net als die rietjes op de grond te gooien :-)

Groetjes,  Paul

Barbara

Dank je!  :)

Tja, ik schiet gewoon hele veel foto's en dan zitten er vanzelf een paar goeie bij! Soms nog ff wat bijwerken en ze zijn klaar voor gebruik. Mijn vriend snapt niet wat ik met zoveel foto's moet, maar ze zijn zo grappig en leuk om te fotograferen! En het blijft een uitdaging om uiteindelijk telkens weer een haarscherpe, leuke foto te hebben van een bepaalde activiteit of houding van je valkjes...  Mijn lutino staat er trouwens 9 van de 10 keer op met zijn oogleden half of helemaal gesloten, de geparelde niet. Zou dat te maken kunnen hebben met zijn rooie oogjes denk je, dat die gevoeliger zijn ofzo voor de flits? De oogjes van de geparelde zijn zelfs nooit rood op de foto zoals bij mensen.

Ik zal haar eens cocktailprikkers geven, lijkt me ook wel leuk ja   :D

Chewy

3 mei 2003, 14:39:19 #6 Last Edit: 3 mei 2003, 14:39:36 by Chewy
Ja heel leuk verhaal en echt leuke foto's :).

Ik ken iemand en die heeft een papegaai... Deze kan frisbiën (schrijf je dat zo? :-/) met bierviltjes... heel leuk om te zien. Die viltjes die leggen ze voor hem op de grond. Dan vliegt hij naar de grond, pakt een viltje en *zoef*, daar vliegt ie door de kamer. :D. Echt een leuk gezicht. Soms weet je ook niet waar de papegaai is. Dan kijk je gewoon waar de viltjes vandaan komen en: oh ja! daar is ie! ;).

moonwitch (diana)

hoi

Onze boomer doet het met gierst dat op is.
Als de gierst is leeggeknaagd (ligt op de bodem van de kooi),dan pakt hij het in zijn snavel, klim op de deur van zijn kooi en laat het vervolgens uit zijn bek op de grond vallen. Met andere woorden he baasje er ligt te veel troep op de bodem of he baasje deze is op heb je nieuwe voor me.
Is wel een grappig gezicht zo'n ijverige valk.

groetjes moonwitch
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Lique

[shadow=beige,left,300]Veertjes,
Daar flippen ze hier helemaal op. Als er een losse slagpen ligt, gaat vooral loky erop af, en helemaal kapot knagen he.
Tot er weinig meer van over is.
[/shadow]

Paul

Hallo,
Hier gooien ze de bakjes eivoer al rammelend op de grond en dat is ook een gaaf gezicht.
Ze lopen dan te rukken aan die vooerbakjes en uiteindelijk krijgen ze het toch voor elkaar dat het naar beneden valt.
Je zoekt je soms wilt naar zo'n bakje als het ergens onder in een hoek licht en je weet zeker dat je er een in hebt gehangen :-)
Het lijkt me ook een teken van het is op we willen nieuw :-)
Slim wel die valkjes :-)

Groetjes,  Paul