28 april 2024, 20:08:01

Pech met een valkje uit de dierenwinkel

Gestart door Marloes_o, 14 juni 2005, 20:21:01

« vorige - volgende »

Marloes_o

De eigenaar van de dierenwinkel waar ik mijn valkparkiet gekocht had, zei tegen mij dat hij juist heel goedkoop was, dat er vaak 125 euro voor tamme valkparkieten gevraagd wordt...

In mijn geval gaf hij zelf de schuld aan zijn handelaar. Hij had dit valkje ingekocht als tamme valkparkiet, zei hij. Toen ik terug kwam en zei dat hij niet tam was, merkte hij op dat hij toch niet beet als je hem pakte? Hij bedoelde dus letterlijk pakken. En als ik hem tam wilde maken, moest ik hem maar vaak gewoon vastpakken. Gelukkig wist ik wel dat ik dat juist niet moest gaan doen..

Deze eigenaar heeft, als ik er achteraf naar kijk, mij heel veel foute informatie gegeven. Dat vind ik erg. Natuurlijk zijn er ook dierenwinkels die het wel goed doen. Zelf zou ik wel over alle informatie die je krijgt, nadenken of je het logisch vindt klinken en het even nachecken. Dat heb ik hier in ieder geval van geleerd!

Theetje

16 juni 2005, 19:59:23 #16 Last Edit: 16 juni 2005, 20:03:23 by Theetje
Hoi Marloes,

Eigenlijk geeft die dierenzaak zelf al een beetje het antwoord dat ie ze wel erg duur verkoopt.

Een valkje in de handel kost namelijk een euro of 25 a 30.
Een aantal van mijn valkjes komen bij een handelaar vandaan waar ik zelf heel goede ervaringen mee heb. Ik weet dat ik ze niet tam koop, want een handelaar heeft helemaal geen tijd om ze tam te maken.
Voor tamme valkjes ga ik naar een kweker van de site.

Ik kan me bijna niet indenken dat een handelaar zoveel voor een valkje vraagt.

Groetjes

Theetje


Melthy

Hi Marlous!

Je hebt wel beetje gelijk. Er zijn bepaalde dierenwinkels die de boel besodemieteren. Die hebben goedkope krachten ook in dienst (scholieren) die niet altijd precies goed de beesten verzorgen (niet allemaal maar sommige).

Ikzelf heb ook slechte ervaringen met een keten dierenwinkels in Den Haag. Mensen die in Den Haag wonen zullen wel gelijk weten welke ik bedoel.

Maar ik haal mijn vogels altijd bij Dennis Papegaai, die zijn peuk! Goede service en mensen die daar werken hebben liefde voor vogels, altijd leuk daarzo!

Groetjes Melthya !

Joyce28

Citaat van: Melthy op  1 juli 2005, 23:41:54


Maar ik haal mijn vogels altijd bij Dennis Papegaai, die zijn peuk! Goede service en mensen die daar werken hebben liefde voor vogels, altijd leuk daarzo!

Groetjes Melthya !


Pardon?Dennis Papegaaien? :o dat is wel de grootste oplichter allertijden >:(

Melthya

Hoezo dat dan?! Ik heb goede ervaringen mee (met die in Den Haag dan) Als iets is mag je altijd terug komen etc.
Toen mijn vogel die daar had gekocht ziek bleek te zijn en dus na 4 weken overleed kreeg zonder pardon nieuwe en excuus.

Maar ben benieuwd wat voor slechte ervaring je er dan mee hebt?

Groetjes Melthya

Theetje

Hoi,

Zo zien we maar, alles is persoonlijk, zelfs de voorkeur voor een dierenzaak.

Dennis staat inderdaad niet hoog aangeschreven. Ik zelf ben er ook niet echt kapot van, maar ach de handelaar waar ik mijn vogels haal zal ook niet bij iedereen in de smaak vallen.

Het ligt een beetje aan het moment en aan de reactie op jouw vraag/klacht door de betreffende eigenaar.

Dennis gaat wat mij betreft een beetje te makkelijk met dieren om. Echter iedere dierenwinkel of handelaar bestaat door geld te verdienen aan dieren.

Groetjes

Theetje


Roosje

meltya: ja dat is dus het probleem bij Dennis, hij verkoopt zo ontzettend veel zieke dieren! en geeft ja dan inderdaad een nieuwe ja, nou geweldig. ook kan je altijd bij hem met zieke dieren terecht, wat een goede man, hij zet ze zo bij de andere vogels. ook heb ik al van een aantal goede kwekers veel slechte verhalen gehoord over dennis en hij is vast niet voor niets bij kat in de zak geweest. En misschien heeft hij zijn zaakje wel verbeterd, kan zo zijn, maar ik haal mijn vogels liever bij een echt betrouwbare kweker.

angelina

Hoi,

Het lijkt mij dat wanneer je teveel tegenstrijdige verhalen hoord over een dierenwinkel of kweker je dan toch wel op zoek gaat naar een ander.
Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen en beter voorkomen dan genezen toch?

groetjes, Angelique ;)

Love birdies

Theetje

Hoi,

Nog even een aanvulling over Dennis.

Ik heb eergisteren begrepen dat de zaak inmiddels is overgegaan op Dennis junior. Die schijnt het toch een stukje beter te doen dan zijn vader begreep ik van iemand die behoorlijk veel weet van vogels en ook de "oude" Dennis heeft gekend.

Dus misschien zijn alle "vreemde dingen" met Dennis wel achter de rug nu.

Groetjes

Theetje


Bianca

laten we het hopen,
Ik ben er gewoon nog nooit geweest omdat ik bang ben dat ik rare dingen mee naar huis neem......
Ik heb dan het idee dat ik bij de voordeur alles uit moet trekken en meteen de douche in moet duiken om mezelf flink te ontsmetten.
Whahahhahahahahaha

Ik ben wel nieuwsgierig naar de winkel want volgens mij heben ze veel leuke gadgets voor vogels......
Mischien dat ik de grote stap toch maar eens waag!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Brede W

Citaat van: Theetje op  8 juli 2005, 08:32:47
Ik heb eergisteren begrepen dat de zaak inmiddels is overgegaan op Dennis junior. Die schijnt het toch een stukje beter te doen dan zijn vader begreep ik van iemand die behoorlijk veel weet van vogels en ook de "oude" Dennis heeft gekend.

Dus misschien zijn alle "vreemde dingen" met Dennis wel achter de rug nu.


Hmm, ik heb gehoord dat het weinig verschil maakt de oude en nieuwe Dennis. Maar ik ben er zelf nog nooit geweest heb het ook uit tweede hand van een stichting.
Ik ken zelfs iemand (via een forum) die alleen die winkel in gaat als hij zich na afloop kan douchen voor hij naar zijn eigen vogels gaat.

es

Zo zie je maar dat gelukkig de meningen zijn verdeelt over het aanschaffen van een vogel bij een dierenwinkel.
Het kan goed gaan en het kan fout gaan.
Ik heb toen zelf naar veel onderzoeken besloten om niet een vogel te kopen bij een dierenwinkel.
Maar dat was puur mijn inzicht dat ze best veel geld vroegen en kreeg het idee dat ze er al een tijdje zaten. dus niet meer zo jong waren.
Alleen kreeg ik de pech om een valkje toen te kopen bij een wat achteraf een brood-kweker was, en kreeg vervolgens veel te vroeg mijn valkje mee, kon niet vliegen en nog niet eens goed zelfstandig eten.
Maarja alles achteraf toch goedgekomen.
Kan me heel goed indenken dat je de balen ervan had, want het is een stukje vertrouwen die je hebt.
Succes met alles.
groetjes van Esther

es

  Is dat Dennis papagaaien uit Amsterdam ??? :-X 
daar ben ik jaren geleden een keer wezen kijken toen mijn ouders een papagaai haden.

Jaimy_en_Viggo

POEH...wat een pech heb jij gehad zeg..maar wel veel leer momenten..  :) Geen leuke start, maar ik hoop dat het met je nieuwe valkjes helemaal goed gaat komen en dat je er maar veel lol aan mag beleven! Je zegt dat je twee jonge valkjes gaat kopen? Als je ze tam wilt krijgen zou ik er maar eerst eentje kopen..anders trekken die valkjes naar elkaar toe..en krijg je ze nog niet goed tam.. :-\ in elk geval succes en veel plezier!!

Groetjes Jaimy

liza302

hoi allemaal
ik heb ook hellaas pech gehad toen ik valkje bij een dierenwinkel van haalde hij had bloedluis waar aan hij is gestorven maar de dierenwinkel heeft ook wel alles geprobeert om hem te redden maar dat was hellaas te laat toen mocht ik een nieuwe uit zoeken de eerst 2 dagen ging het goed hij was niet tam maar ja daar moet je ook wel wat voor doen vind ik maar na 2 dagen ging hij zwaar adem halen en wat zwaar gestresst op het advies van de dierenarts heb ik hem terug gebracht ( hij  zat samen met zazou van angelina) en is hij terug gegaan naar de kweker kort om niet alle dierenwinkels zijn slecht maar als je eentje koopt kijk eerst goed naar de vogel ik had gewoon dikke pech lag niet aan de dierenwinkel maar er zit een heel lief kleintje op mij te wachten en die komt wel van een kweker van dan gr lisa