28 maart 2024, 20:59:14

Snavel beschadigd

Gestart door angelina, 14 juni 2005, 22:55:18

« vorige - volgende »

angelina

Hallo,

Gisteren heeft mijn valkje Zazou voor het eerst kennis gemaakt met de hond (logee) en ik moet zeggen dat dat niet helemaal gesmeerd liep.
Heb gister ook al bij een ander hoofdstuk een stukje met vraag geplaatst omdat er bloed was meegekomen met het verlies van een veer.( paniekaanval door eerste kennis making met de hond) Nu ontdekte ik vanmiddag een beschadiging aan zijn snaveltje. Ik kan niet zeggen dat dat gisteren gebeurd is want toen was zijn snaveltje nog heel. Het is net of er van een klein stukje snavel Onderste deeltje de bovenste laag af is. Weet echt niet hoe dit gekomen is maar vraag me wel af of dit nog goed komt.
Hij gebruikt zijn snavel wel gewoon nog met klimmen en zo. En zijn blokje voor zijn snavel gebruikt hij ook gewoon alleen een beetje voorzichtiger maar verder lijkt hij er geen last van te hebben. Kan iemand mij vertellen of dit nog goed komt?

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

Tara

Hoi Angelique,

als het niet te erg is komt het allemaal weer goed, de snavel blijft gewoon groeien dus dat komt weer in orde.

Groetjes, Tara

Sanna

Hoi Angelina,

Zoals jij het beschrijft is er aan de punt van de snavel het bovenste laagje zeg maar afgebladderd, klopt dat zo? Je zou het kunnen vergelijken met vervellen. Hier hebben ze dat ook geregeld hoor, groeit vanzelf weer terug. Ik denk dat het door het gebruiken van de snavel komt en dat het gewoon bij valkjes hoort.

Groetjes, Sanna