wanneer mag jonge valk uit het nest ??

Gestart door maurice, 13 juni 2005, 20:21:29

« vorige - volgende »

maurice

ik heb sinds gister 3 jonge valken gekregen en nog 2 in het ei.... nu is mijn vraag ze zitten nu buiten maar moeten ze niet naar binnen omdat het te koud is s'nachts ???

en wanneer mag er 1 weg om hem handtam te maken ??

gr. maurice

riekie

ik dacht als ie 7 weken oudt is  :)

Tara

Citaat van: maurice op 13 juni 2005, 20:21:29
ik heb sinds gister 3 jonge valken gekregen en nog 2 in het ei.... nu is mijn vraag ze zitten nu buiten maar moeten ze niet naar binnen omdat het te koud is s'nachts ???

en wanneer mag er 1 weg om hem handtam te maken ??

gr. maurice

Hoi,

met handtam maken, bedoel je handopfok of niet...?

Verder;
De jongen worden 's nachts gerust warm gehouden door de ouders, je hoeft niet bang te zijn dat ze zullen bevriezen.

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Maurice,

Om je valkjes handtam te maken kan je ze elke dag even in de hand nemen.
Ik zou persoonlijk de ouders de kleine valkjes laten grootbrengen en alleen op handopfok overgaan als het slecht met de kleintjes zou gaan.

De kleintjes worden, net als Tara al schreef, warm gehouden door de ouders en hoeven dus niet naar binnen.

Succes en als er nog vragen zijn dan horen wij het wel.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

maurice

ok iedereen bedankt ik laat de ouders gewoon hun gang gaan en kijk over 7 weken wel of ie oud genoeg is om naar binnen te komen om tam te maken.....

nog een andere vraag moet ik de jonge valken bij voeden of doen de ouders dit allemaal.... ???

gr. maurice

Tara

Hoi Maurice,

de ouders zullen het wel oplossen,
als je ze tam wil hebben, kan je wel een keertje per dag ofzo (doe je hoe je zelf wil) de jongen een voeding geven, maar ze gwn bij de ouders laten :).

Groetjes, Tara

maurice

hey tara bedankt voor je reactie ik vraag me alleen of is het nodig om ze bij te voeden want ik ben bang dat de ouders strax niet meer het nest komen omdat ik daar 1 x per dag in de buurt kom om eventueel bij te voeden , dus is het echt nodig ??

Tara

Nee hoor, da's zeker niet noodzakelijk :).
Alleen in de gaten houden he, dat ze wel goed voeren en warm houden.

Groetjes, Tara