3 mei 2025, 15:54:04

rare ontlasting

Gestart door Joke, 26 juni 2005, 14:46:45

« vorige - volgende »

Joke

Sinds vanmorgen heeft Grumphy rare ontlasting en vraag me af wat het is.
Het is groen gelig en ook wat wit maar heel slijmerig want het blijft aan zijn kontje en staartje hangen...
Hij ziet er verder niet ziek uit en gedraagt zich ook normaal. Hij heeft vanmorgen wel gebadderd maar normaal heeft ie dat ook niet na het badderen. Weet iemand wat het kan zijn????  Zou het met het warme weer te maken kunnen hebben??

Groetjes,
Joke

Tara

Hoi Joke,

plakkende ontlasting is nooit goed, maar dat kan ook komen door bepaald voedsel, vb sla?

Heb je 'm wat gegeven onlangs?

In elk geval, eerst even in de gaten houden, als het verandert weer naar gewone ontlasting, zou ik me niet te veel zorgen maken.

Groetjes, Tara

Joke

Hij heeft inderdaad, zelfs vandaag nog sla gekregen want daar zijn ze verzot op ;o)) maar meestal wordt de ontlasting dan wat dunner maar niet zo slijmerig en dat het aan zijn kontje blijft plakken.
Misschien moet ik maar eventjes afwachten.
bedankt voor je snelle reactie

Groetjes,
Joke

Paul

Hoi Joke,

Als het witte in de ontlasting geel is kan dat op een probleem met de lever betekenen.
Houd dat erg goed in de gaten want als het witte hoedje in de ontlasting geel is kan dat ook bijvoorbeeld papagaaienziekte zijn daar kan ook de lever door aangetast worden en de ontlasting word ook kleverig.
Als het houdje mooi wit is toch even de eerste dagen goed in de gaten houden en bij tweifel meteen naar een goeie vogelarts toe gaan.

Groetjes, Paul

Joke

Hoi Paul,

Gisterenavond was er weer een mooi poepje maar als het aan de lever ligt, blijft het dan geel of wisselt dit per keer??
Ik hou hem nu in de gaten en heb ook even contact gehad met de DA maar die zei dat het met groenvoer ook kon komen en dat ik me in eerste instantie geen zorgen hoef te maken.
Wat kan er dan mis gaan met de lever en waar kan dat aan liggen?

groetjes,
Joke

Tara

Hoi,

het zou geel blijven hoor als er wat aan de lever is,
dus zou je daar niet te veel zorgen om maken.

Groetjes, Tara

Annouschka

Hoi,

zoals eerder hier gezegd, als je valkje de papegaaienziekte heeft, dan kan de lever daaraan kapot gaan, ik heb vorig jaar de papegaaienziekte gehad hier en eentje is er bijna aan bezweken, haar leverwaarden stonden enorm hoog, gelukkig is het dan allemaal weer goed gekomen.
De ontlasting die jij omschrijft, doet me hard denken aan hun ontlasting toen ze de papegaaienziekte hadden, vooral dat gelige, grote plassen en slijmerig, ook stinkt het een beetje.
Ik zou het nog een dagje aanzien maar als de ontlasting dan nog steeds hetzelfde is, zou ik toch een goeie vogelarts opzoeken.

groetjes
Annouschka

Valerie

Hoi,

Wat je ook kan doen, als je twijfelt, is een beetje ontlasting opvangen en opsturen naar Dr. Feld voor onderzoek. Dan ben je ook meteen gerustgesteld.
Heb ik al meerdere keren gedaan. ;)
Groetjes,

Valerie