25 april 2024, 05:47:09

akkerwinde

Gestart door pijpehaut, 2 mei 2003, 21:34:00

« vorige - volgende »

pijpehaut

2 mei 2003, 21:34:00 Last Edit: 3 mei 2003, 00:25:29 by pijpehaut
We hebben pas een buitenvoliëre gebouwd, en nu komt er akkerwinde groeien.....Is dit giftig of niet, want ik kan hier niks van vinden.

Tara

Hoi Pijpehaut,

ik heb eens gekeken naar een foto van de Akkerwinde maar dat ziet er mij niet echt een eetbare plant uit hoor .... Kun je die er niet uit krijgen ofzo? Ik zou toch oppassen ...

Groetjes, Tara

pijpehaut

Ik probeer het zo kort mogelijk te houden, maar akkerwinde is heel sterk,en de wortels zitten soms wel een meter diep..En gif kan ik niet gebruiken...

Chewy

Bel een huisarts of vogelexpert. Deze kunnen wel aangegeven of deze wel of niet giftig is. Althans, dat neem ik aan. Geef het door aan Peter en Annelique en dan kunnen ze de plant toevoegen aan de lijst van wel of niet giftige planten :).
Mocht deze giftig zijn, gewoon de takken/bladeren korthouden? Als je ze er niet uit kan halen is dat denk ik de enige oplossing. Of misschien een touw om alle takken die naar binnen steken wikkelen en deze naar buiten "buigen"? Succes.

Groetjes, Chris.

pijpehaut

Akkerwinde is niet giftig voor een valk volgens de dierenarts, maar staat wel op de lijst  als giftig voor terrariumdieren.
Dus toch maar kort houden voor alle zekerheid........ :o..

Chewy

Het zal dan wel niet giftig zijn, maar je hebt gelijk, om er zeker van te zijn dat er niets gebeurt kan je beter ervoor zorgen dat ze er niet bij kunnen.

Heb je nog een manier gevonden om dat te voorkomen?

Groetjes, Chris.

pijpehaut

Het enige wat je aan akkerwinde kan doen (in een buitenvoliere), is zodra het eerste blaadje bovenkomt proberen de wortel zo ver mogelijk uitgraven.
En dat elke dag.... Niet het leukste karwei ::), maar nog altijd beter dan de kattebak :D
Groetjes Perry

Chewy

Zijn er geen speciale instrumenten om de gehele wortel eruit te halen?