18 april 2024, 23:42:04

Onan!!

Gestart door ann_dam, 12 juni 2005, 18:27:35

« vorige - volgende »

ann_dam

Hallo allemaal,

het verloopt nog niet zo goed met de clickertraining. Onan is heel erg op de onderzoekende toer dus hij vind echt alles leuk. Ik zit me af te vragen of ik moet wachten tot hij wat ouder is zodat hij niet meer door alles wordt afgeleid!! Zelfs als hij gewoon op de tafel zit zonder dat er iets op staat vind hij wel iets om te spelen, dan tikt hij steeds met zij snavel op de tafel. Hij toont helemaal geen herkenning bij de click!!!

Wel heeft hij vanmorgen iets heel uitzonderlijks gedaan. Mijn vriend was vanmorgen in een flauwe bui en probeerde mij uit bed te gooien! Ik denk dat Onan ons gehoord heeft, hij begon ons zowaar te roepen met het fluitje wat wij gebruiken om hem te roepen. ook niet even trouwens, maar echt een kwartier lang!

Ook heb ik een hele tijd terug al een tuimelaar van hardhout voor hem gekocht, hij wilde er nooit wat van weten en speelde alleen met het balletje, maar nu speelt hij ermee. Daarnet viel hij het aan omdat het steeds weer terug kwam, daar zat hij hoor, met zijn vleugels weid uit en zijn snavel over met kwade geluidjes te maken richting dat ding!! En toen het ding stilstond dacht hij blijkbaar dat hij gewonnen had want hij ging er gelijk weer tegenaantikken :D!!! Ik heb er wel een filmpje van, maar die is ook groter dan vijf mb :(

Wel heb ik een ander leuk filmpje, Onan die vindt het heerlijk om gekroeld te worden en legt dan zijn kopje tegen mijn hand aan, dan wil hij dat zijn veren door de war gegooid worden!

Als iemand nog een manier weet om filmpjes boven de vijf mb op het internet te krijgen!! Geef me dan een tip!!!

Groetjes Annemarie en Onan
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


bobbie

Hallo Annemarie,

Wat een leuk "verhalen-dagboek" heb je zeg. Ik heb met plezier zitten lezen hier.

Ik vind dat je ook mooie foto's maakt, ben ik gek op  ;)

Onan vind ik een poepie. Mooierd ook om te zien. Dat verhaal van dat ie jullie ging roepen met het fluitje waarmee jullie hem altijd roepen, enig  :D

Ik kom hier gauw weer eens kijken.

Groetjes, Nel :)

Petra en Cheeky

Ha Annemarie!

Jammer dat het nog niet wil lukken met de clickertraining!
Maar ook zonder dat hulpmiddel, kun je ze genoeg leren hoor! En Onan is, als ik het zo lees, ondernemend en alert genoeg om dingen op te pakken.

Wat lief van Onan dat hij jullie riep met jullie eigen fluitje! Dat doet je dan wel wat, toch?

Ik kan je helaas niet helpen met het filmpje. Die van mij zijn vaak ook veel te groot. Ik geloof dat je wel op je camera kunt instellen dat de fimpjes klein blijven, maar dan moet je de handleiding denk ik even goed lezen (mijn filmpje was 20 mb en gezipt nog 14 mb, dus dat heb ik maar niet geplaatst)

Groetjes,
Petra

ann_dam

23 oktober 2005, 12:18:47 #48 Last Edit: 23 oktober 2005, 12:21:39 by ann_dam
Hallo allemaal,

ik ben een tijd niet geweest omdat het heel erg druk is geweest voor mij. Ik ga nu even een updat doen. Onan is ondertussen heel erg eigenwijs en helemaal gek van mijn vriend. Hij fluit heel veel en doet ook een heel vervelende telefoon na. Hij is zelf bang voor dat geluid en hij denkt ons daar ook bang mee te kunnen maken zodat we gaan doen wat hij wil!!

Hij heeft eergisternacht een ongelukje gehad. We zijn met hem naar de dierenarts geweest..............Dit zijn de gevolgen van zijn ongelukje.....

Zijn vleugels:


Zijn oogje:



Het totaalbeeld:


Mijn vriend en ik stromen echt over van medelijden met hem. Het is gewoon echt zielig. Vooral als hij probeert te krabben en het hem niet lukt. Maar ja, hij heeft een behoorlijke wond onder de vleugel en hij zit er de hele tijd aan. Dus moet het zo maar.............

Groetjes Ann
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


valkje-jacco

hoi zal ik even die foto laten zien want die was niet gelukt omdat je het [ vergete was  ::) ;)



en hoeist met de klikertraining?
ik hoop dat het snel weer goed gaat
gr. Mitchell en Jacco
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Christine

Wat erg van onan! maar door wat kwam het??  ::)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

ann_dam

oeps, zal het niet weer vergeten :D
bedankt voor het goed plaatsen van de foto.

Onan is eergisternacht waarschijnlijk ergens van geschrokken en heeft zich kapot gevlogen in de kooi ofzo........ dat is de enige verklaring die ik kan vinden.

Wat mijn clickertraining betreft, die heb ik even op een laag pitje gezet, ik heb er momenteel niet genoeg tijd voor. Als ik klaar ben met mijn stage ga ik er weer aan beginnen :D
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Petra en Cheeky

Alweeeeeer! Wat erg joh, dat hadden wij een paar weken geleden met Cheeky en Chara! Chara is nog steeds niet helemaal genezen (ook al haar vleugel beschadigd, pennen eruit en staart ineens grotendeeld kwijt door de schrikrui). Ze kan nu weer een beetje vliegen, maar oh, het was zo zielig! Ik snap dus precies hoe je je voelt, alleen was het bij ons niet zo erg dat we naar de dierenarts hoefden (hoewel het wel een bloedbad was in de kooi en op het behang erachter).

Sterkte met Onan! Enne... leuk dat je toch weer terug kwam, ik miste je al een tijdje!

Groetjes,
Petra

valkje-jacco

heey,

ik moest net weg daarom had ik het berichtje niet helemaal goed kunnen schrijven :D
wat erg voor Onan, jacco heeft dat ook welleens gehad en toen was hij achter het trappetje met ijzeren buegltjes blijven hangen..aii..
mja waarschijnlijk wordt alles weer beter met Onan. dus hij kan niet vliegen?

gr.Mitchell en Jacco
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

ann_dam

onderhand is hij er weer aangewend dat hij een behoorlijk aantal veren mist, hij kan dus wel weer kleine eindjes vliegen. We merken wel dat hij nu veel meer energie gebruikt en hij vliegt een stuk minder.......en minder ver ook trouwens.....

maar ja dat is allemaal logisch.....

wat ik wel jammer vind is dat hij ook de helft minder fluit en kletst.

Onan kan zo leuk kletsen. Hij zegt niet echt iets, maar het is dan net alsof je naar een grote groep mensen zit te luisteren die zitten te praten..............

Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


es

Het kan misschien komen dat ie zo geschrokken is dat ie nu minder kletst.
Hopelijk knapt hij snel op, en vliegt hij weer als een speer door de kamer. ;)

ann_dam

Ja dat hoop ik ook.
Maar ik merk nu ook dat hij ook steeds meer naar mij toe trekt, hij was altijd helemaal gek van mijn vriend en ik mocht amper wat van hem. Maar ik hij kan nu niet meer zo gemakkelijk naar mijn vriend vliegen. Hierdoor mag ik ook wat meer leuke dingen met hem doen.
Dat is beter dan dat ik altijd de boeman ben.

Maar hij is heel slim, ik heb hem zo nu en dan al aan zijn veren zien zitten!! Ondanks zijn kraagje!!!
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


trienke

hoi

ah wat zielig voor onan dat hij nu zo'n kapje om moet hebben.
IK hoop dat hij snel weer de oude word.
geef um maar een dikke knuf aan hem.

groetjes Trienke

Rianne

Ach, wat een sneu gezicht, zo'n kapje om. Gelukkig groeien de veertjes weer aan maar dat duurt wel een paar weken.

ann_dam

10 mei 2006, 10:29:35 #59 Last Edit: 14 mei 2007, 08:11:26 by Riny
hallo allemaal,

Sorry voor mijn enorme tijd van afwezigheid  :-[

Onan is inmiddels één jaar oud en we weten heel zeker dat het een mannetje is. Hij is alleen nog maar onderzoekender geworden, brutaal en een macho.

Hij is op dit moment eigenlijk vrij veel agressief. Als hij de kans krijgt bijt hij, en hard ook, hij komt nog wel vrijwillig bij ons zitten, maar o wee als je dan beweegt, als je alleen al je hoofd een klein stukje draait hangt hij in je oren. Tot bloedens toe.

Sinds kort vind hij het heerlijk om op de grond rond te lopen. dan kan hij de rieten manden die daar staan slopen, maar ook kan hij dan bij ieders voeten. Onan heeft een voetfetisj! Ik vind het zo raar, hij bij mij in mijn tenen, als ik op sokken of blote voeten ben. Naar andersmans tenen gaat hij zitten fluiten en ze het hof maken, vleugels wijd, zijn naam zeggen en tikken op de tafel of waar hij dan ook op zit.

We zijn echt helemaal gek op hem, maar zoals hij nu is, is het niet leuk. We kunnen niet meer ergens anders in huis vertoeven want hij houdt het vol om gerust dik 2 uren ons te roepen, door of te schreeuwen, of een heel vervelend telefoonfluitje te doen. Negeren helpt niet :(

Hij is echter nog wel tam!

We hebben daarom erover nagedacht om een vriendinnetje voor hem erbij te nemen. Mijn vriend heeft voorkeur voor een lutino of cinnamon (wat onan is) zelf vind ik bijvoorbeeld gepareld ook wel mooi. Maar ja, hoe komen we aan een vogel die zeker weten een pop is. Ik wil graag een pop omdat ik een rustigere vogel erbij wil, poppen zijn toch ook aanhankeljker?

Het is niet zo dat hij bij ons aandacht tekort krijg. Ik ben sinds kort klaar met stage en ben eigenlijk de hele dag thuis.

Ik hoop dat we een pop kunnen vinden (ook al hebben we op dit moment er totaal geen geld voor :() maar ja, als dat goed is voor onan, dan doen we het!

Nou hier was na lange tijd, weer een update over onan!

Groetjes Ann

Het dagboek/ verhaal is gesloten omdat er een jaar niet meer is ingeschreven.
Wil je hem weer open, neem dan contact op.

Groetjes Riny / moderator
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man