4 mei 2025, 03:05:12

Onan!!

Gestart door ann_dam, 12 juni 2005, 18:27:35

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Ha Ann!

Berg je maar, als-ie eenmaal in je spaghetti heeft gezeten, lust hij straks alles van je bord! Let maar op! Bij Cheeky van ons kwam het ook ineens, weken lang at hij alleen zaadjes en dan ineens uit mijn mond iets en daarna van mijn bord....

Zo'n nagelslijtstok werkt meestal uitstekend, wij hebben nog geen nageltje hoeven te knippen. Chara had hele scherpe nageltjes toen we haar kregen, maar die zijn inmiddels gelukkig ook wat afgesleten door de stok! Werkt dus uitstekend. Ik denk dat je de stok als-ie heel vies is het beste af kunt borstelen, eventueel met een beetje heet water, maar niet in het water laten liggen/onder water houden.

Groetjes,
Petra

Agnes

Hoi Ann,

Die zitstokken zijn van een soort beton, dus ik denk als je ze lang in het water houdt, het niet echt een goed idee is ;)
Maar wat Petra al zegt: afborstelen met een beetje water kan volgens mij geen kwaad.

Ik was gisteren bij Lique, en daar zat aan de tralies nog maar een halve stok :o
Hebben die beesten dat ding al helemaal gesloopt ;D ;D ;D
Het schroefdraad stak er zo doorheen  ::)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Gerda

Dat zal dan wel een stok van mineraalsteen zijn geweest, Die heb ik ook. Handig, ze kunnen er op zitten en meteen aan kluiven.
Ik denk niet dat het met de betonnen pedi-perch lukt om die af te kluiven, maar zeg nooit nooit bij valkjes!!!

Hoi Ann,

Gefeliciteerd met je nieuwe computer. Ik wacht vol spanning op de nieuwe foto's!!

Groetjes Gerda

ann_dam

Hallo allemaal,

sorry dat het zo lang geduurt heeft. Ik heb het momenteel heel erg druk en ben bijna elke minuut wel met iets bezig dus het was heel erg moeilijk om hier te komen en te reageren.

Met Onan gaat alle geweldig. Hij begint steeds meer te onderzoeken. Hij vliegt zomaar eens een rondje door de kamer of hij vliegt terug naar zijn kooi om wat te eten. Wat ook wel vervelend is, is dat hij alle oneffenheden bij mijn vriend en mij na gaat. Bij mij zijn dat voornamelijk sproetjes en moedervlekken, maar mijn vriend heeft vrij vaak puistjes. Daar bijt hij dus gewoon in :( en nog hard ook. Weet iemand iets wat we daar aan kunnen doen???

Verder laat hij steeds vaker van zich horen!! Het is echt heel grappig, als ik hem 's ochtends er niet uit haal omdat ik me verslapen heb ofzo, dan begint hij te kwetteren. Ook zingt hij liedjes mee, maar dan is hij steeds net te laat, dus klinkt echt heel vals :D Maar dat doet hij ook alleen als ik de kamer uit ben.

Ook wordt hij vaak kwaad :( hij maakt dan boze geluidjes en gaat met zijn snavel een zacht bijten. Dat is niet er prettig!
Is er eigenlijk wel een manier om een vogel iets af te leren??

Oh en mijn laatste vraag van vandaag :D is een peperonia plant giftig??? ooh wacht ik maak er wel even foto's van :D

Eerst dit maar even plaatsen.

Bedankt voor jullie reacties in elk geval, dat vind ik eht heel erg leuk :D

Groetjes Ann
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man

Petra en Cheeky

Ha Ann!

Fijn dat je weer terug bent! We hebben allemaal wel eens periodes dat het ff iets minder uitkomt om veel op het forum rond te dartelen hoor, geen probleem! Als je maar weer terug komt!

Natuurlijk kun je valkjes ook iets afleren, maar dan is een eerste vereiste: consequent zijn. Dus steeds als hij in een oneffenheidje wil bijten (puistje, moedervlek o.i.d.) meteen "nee" zeggen op dezelfde toon en het valkje weghalen of je hand ervoor doen. Dat werkt natuurlijk niet in 1 of 2 keer, maar moet op een gegeven moment wel gaan werken. Met je stem en je intonatie kun je een valkje dus ongewenst gedrag afleren.

En boos worden, doen ze allemaal wel eens op z'n tijd. Ook zachtjes bijten hoort erbij! Zolang ze dat maar niet steeds doen, of zonder reden, want dan zul je het op dezelfde manier als bovengenoemd moeten afstraffen.

Ik heb in de lijst met giftige planten wel Peperboompjes gevonden, is dat hetzelfde als Peperonia? Zo ja, dan is deze plant dus giftig voor valkjes.

Groetjes,
Petra

Agnes

Hoi Ann!

Herkenbaar hoor, dat gepulk aan puistjes ;)
Ik heb in m'n hals een dikke moedervlek.
In het begin zat Pucky er ook steeds aan. Ik heb d'r met m'n hand steeds weggeduwd en gezegd:"nee Pucky!" En tot nu toe werkt dat goed.
Nu heeft ze het gemunt op korstjes ;D ;D ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

ann_dam

6 juli 2005, 20:17:17 #36 Last Edit: 6 juli 2005, 20:18:52 by ann_dam
We zijn nu al druk bezig met het hem leren wat nee is :D
Hij gaat nu elke keer als hij Nee te horen krijgt kopjes geven. Misschien een soort excuses ;)

Hier is een foto van de plant die ik bedoelde

En ik was geld aan het tellen :D niet denken dat dat mogelijk is met Onan erbij, hij gooide alles weer door de war!

Kijk hoe nieuwsgierig hij is :D

Zo dat was dan even een updat over Onan :D

Ik heb ook een heel erg leuk filmpje, weet iemand of ik die hier ook op kan zetten??

Groetjes Ann
Onan:

Petra en Cheeky

Ha Ann!

Wat een prachtige foto van Onan met het geld! Alsof hij Dagobert Duck is, zo mooi, die gezichtsuitdrukking erbij! Of heeft hij die van jou gekopieerd ?  ;) ;D

Fijn dat het met het "nee" nu aardig begint te lukken! Wie weet is het kopjes geven idd een soort van excuus! Het begin is er! Nu gewoon consequent doorgaan!

Groetjes
Petra

Christine

dit is een site waarmee je filmpjes online kan zetten maar zorg dat ze niet te groot zijn http://www.zippyvideos.com

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Ivy

Hoi Ann!
Wat een leuk verhaaltje! Ik moet zo lachen aan de moedervlekjes hobby van Onan... Joepie doet het namelijk ook. Maar we zijn al zo blij dat hij bij ons komt zitten - hij is een bangertje, dat we dat even niet erg vinden. Maar dat pijn is inderdaad niet zo fijn... Oorbellen heb ik ook al uitgehaald...
Je foto van Onan met vallende muntje is erg mooi!
Als het je lukt om je vriendje te overtuigen, laat me weten hoe je dat deed, ik wil namelijk nog een klein ventje voor bij mijn twee dames!
Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

trienke

hey onan

wat een mooie parkietje ben jij zeg

en wat kijk je intersant naar dat geld, ik doe dat niet hoor het interseert mij niet, ik pak liever een stukje chips van mijn baasje af, of stiekum een stukje patatje ;) wel lekker maar mijn baasje zegt dat het niet goed voor me is dus daarom krijg ik het zelden jammer genoeg.

nou ik gha weer tot fladders
(lucky)
Groetjes Trienke en lucky

ann_dam

Hoi Petra,

Nee die gezichtsuidrukking heeft hij niet van mij :D ik heb echt een groot gat in mijn hand, het is niet voor niks dat er alleen maar centen liggen ;) Het andere geld gaat er al gauw doorheen :D

En christine bedankt voor de link voor de filmpjes :D Helaas is mijn filmpje 61,5 mb en mag je daar maar 5 mb hebben :(

@ Ivy, wat betreft het overhalen van mijn vriend dat gaat voorlopig nog niet gebeuren, hoewel we vanavond in de dierenwinkel een heel mooi mannetje zagen zitten en daar was hij helemaal weg van, behalve dan dat ik neit in de dierenwinkel wil halen!!

He Lucky,

nou ik mag nu ook een berichtje typen van het baasje, ik heb namelijk ook nog een nieuwe hobby naast geld, ik vind dat toetsenbord van de computer ook wel heel leuk, als baasje aan het typen is met mij op de schouder, dan klim ik heel snel naar beneden om te laten merken dat ik ook een stukje wil typen!!!
Ik heb vanavond de gekookte rijst ontdekt, ik ben er erg gek op. Misschien wil mijn baasje mij ook wel eens chips laten proberen, je weet het maar nooit!!! Waar ik wel gek op ben ik kijken wat mijn baasje eet, maar zodra mijn baasje het eten naar mij toe brengt, ga ik maar gauw weg :D Ook vind ik het heerlijk om bij mijn baasje op de schouder te gaan zitten piepen, en dan weet ze lekker niet waarom ik dat doe ;)

En mijn baasje heeft iets nieuws, ze heeft nu een clicker gekocht, volgens mij zit ze teveel op het internet, ik ben benieuwd wat dat is, maar ze moet eerst nog opruimen voordat ze mij dat kan leren :D

Hier was dan weer even over hoe het met mij gaat!

Groetjes Onan
Onan:

ann_dam

9 juli 2005, 11:36:14 #42 Last Edit: 9 juli 2005, 11:40:29 by ann_dam
Hallo allemaal,

ik ben begonnen met de clickertraining van Onan, wie dit wil volgen kan hier kijken!

Verder is het haast niet mogelijk meer om met onan achter de computer zitten, alles moet bekeken worden en vooral ook geprobeerd met zijn snavel, knopjes op het toetsenbord, knopjes op het beeldscherm, bewegende plaatjes op het beeldscherm, de muis!!!

Het is haast vervelend, maar ik ben allang blij dat hij wat ondernemender wordt!

Groetjes Annemarie en Onan
Onan:

Petra en Cheeky

Heee Annemarie!
Klinkt bekend hoor, dat ze niet van de computer af kunnen blijven! Cheeky van ons dendert ook met zijn platvoeten over alle toetsen heen, of, nog erger, gebruikt zijn snaveltje als hefboom om alle toetsen er razendsnel uit te wippen!
Ach.... niet leuk, maar het brengt ook een glimlach op je gezicht! Als ik echt rustig wil typen, zitten ze voortaan dus lekker even IN de kooi!

Succes met je clicker-training!

Groetjes,
Petra

trienke

hey

wat leuk van die klikker enne lucky zit mij ook altijd te pesten bij de pc altijd alle knopjes pakken en indrukken ;)

ik ga die klikker volgen

groetjes Trienke