25 april 2024, 10:12:16

Onan!!

Gestart door ann_dam, 12 juni 2005, 18:27:35

« vorige - volgende »

ann_dam

Nou er zijn weer een paar daagjes verder en vanavond als ik thuiskom van werk, gaan we direct weg. Mijn vriend heeft de afgelopen twee dagen Onan flink verwend, dus momenteel verdient hij de voorkeur :D Hoezo wispelturig!!!;)
Mijn vriend heeft het zelfs voor elkaar dat als hij een bepaald fluitje doet, Onan op zijn schouder komt zitten :D

Onan geniet nu bijna elke ochtend van een lekkere douche!! (ik douche toch elke ochtend en het is zo veel gezelliger natuurlijk ;) ) Hij wil niet op de grond onder de straal, alleen als hij op mijn arm zit, dan kruipt hij zover mogelijk onder de straal, hij komt er dus echt zeiknat weer onderweg :P hij is dan net een verzopen kat!!
Ik heb het ook even met de fohn en de handdoek geprobeerd, de handdoek wil hij niks van weten, dan duikt hij weg en gaat me boos aankijken, de fohn vind hij volgens mij wel lekker, maar ik ben zo snel bang dat het te heet wordt, maar ik neem aan dat hij dan wel wegvliegt :D of wegkruipt!!

Ook hebben we eindelijk alle muizen gekoppeld, dus hebben we nu 6 muizen in een kooi, dat is natuurlijk een drukte hier tot ginder, dus Onan vermaakt zich prima, die gaat dan bovenop de kooi zitten en toekijk :D
Heeft iemand van jullie ervaring met een valkje met een kleiner huisdier? ik wil namelijk niet dat Onan ze aan gaat vallen ofzoiets.

Verder wil ik jullie bedanken voor jullie reacties :D ik vind het echt heel leuk!!

Nou ik ga nog even werken, en dan weg.
Dus jullie horen zondag wel weer van me over hoe Onan het gehad heeft dat weekend!!
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Ankie

Hoi Ann

Ik denk dat ieder valkje anders reageert op andere dieren. Wij hebben aardig wat dieren in huis en Zazou heeft kennis gemaakt met alle beesten hier. Zazou is helemaal verliefd op ons hondje,daar is hij absoluut niet bang voor. Onze cavia vindt hij maar eng,hij blijft er uit de buurt als die losloopt en probeerd bescherming te zoeken bij Kelly(onze hond) ;D. Dan hebben we ook nog 2 grasjes en die vindt Zazou wel intressant,maar volgens mij kan hij het niet hebben dat ze sneller en handiger zijn,want als ze samen zijn geweest is Zazou niet te genieten :(. Als laatste hebben we ook nog 2 russische dwerghamsters. Als die in hun kooi zitten en Zazou ziet ze dan spreidt hij zijn vleugels...,maar als ze los zijn is hij er als de dood voor. Ik vind het zo maf,want de hond is veel (nouja,veel) groter dan Zazou en daar doet hij alles mee en alles wat kleiner is vindt Zazou maar nix.
Dit is onze ervaring met kleinere huisdieren. Wij hebben ook muizen gehad,maar ik was als de dood voor die staart. Begrijp zelf ook niet waarom,maar krijg er gewoon rillingen van.....De hamsters vind ik enig,want die hebben geen staart .
Fijne vakantie ,hoelang blijven jullie weg?

:-*Zazou & Ankie

Petra en Cheeky

Fijne vakantie Ann! Leuk dat je vriend nu ook op de favorietenlijst van Onan staat!  ;) ;D

We zien je heel graag weer terug met je leuke verhalen!

Groetjes,
Petra

Marianne

Hoi Ann,

Een fijne vakantie.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

trienke

fijne vakantie

groetjes Trienke

ann_dam

Hallo allemaal,

Nou we zijn gisteren om drie uur terug gekomen. Tijdens het weekend natuurlijk wel contact gehouden met ons schoonzusje, en het schijnt dat Onan helemaal geen problemen met haar had, hij was elke keer weer blij dat hij eruit mocht :D

Toen wij dus binnenkwamen dachten wij, dan zal hij wel blij zijn om ons te zien! Mooi niet dus :( hij was boos op ons. Hij wilde de kooi eerst niet uit, toen we hem eruit hadden, ging hij hele kwade geluidjes maken en met zijn snavel over onze vingers wrijfen, zeg maar net geen bijten.......

Gelukkig klaarde hij een uurtje later weer op :D hij moest het natuurlijk wel even goed maken :D



Daarna is Onan heel erg knuffelig geweest, je kreeg hem gewoon niet bij ons weg. En steeds maar met de kuif naar beneden en het kopje gebogen bij mijn mond rondhangen......het is in elk geval wel een dikke vrijer :D

Ik heb nog veel meer leuke foto's gemaakt, maar ik moet nu weer naar mijn werk. Morgen komt de rest van de foto's

Groetjes Ann en Onan
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


trienke

ik ben blij voor je dat het goed gaat met onan, en ik ben benieuwd naar de andere foto's ;)

groetjes Trienke

Petra en Cheeky

Grappig Ann, zo reageerde Cheeky van ons ook toen we voor het eerst met vakantie waren! Eerst wilde hij niet zoveel van ons weten, maar dat trok al heel snel bij! Lekker knuffelen is nu nog steeds zijn favoriete bezigheid! Fijn dat het ook zo goed is gegaan met je schoonzus! Altijd heerlijk om een goed oppasadres te hebben!

Groetjes,
Peet

angelina

Hoi Ann,

Zo ik heb ff alles opnieuw gelezen want dan ben ik tenminste helemaal bij.
Je hebt idd een heel erg leuk valkje. Tja dan komt Zazou van mij daar nog niet eens in de buurt. Die leeft echt zijn eigen leventje( waar je ook van kan genieten hoor).
Maar misschien trekt ie straks met een 2e valk erbij wel bij.
Ik ga je dagboekje bij houden hoor. Leuke foto's.

groetjes, Angelique ;)

Love birdies

Agnes

Hoi Ann,

Ik heb je verhaal gevonden hoor!
Wat een leuk valkje heb je, hoe kom je aan z'n/haar naam?

Pas maar op, straks ben je ook helemaal besmet met het valkenvirus, net als wij. ;)
Je begint er met eentje en dan........ ;D ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

ann_dam

Ik ben al besmet met het valkenvirus :D maar mijn vriend weet daar heel goed de rem op te houden en eigenlijk heeft hij ook wel gelijk. We hebben niet de ruimte voor een valkenhobby ;)

maar ik heb hem al wel verteld dat als wij uiteindelijk een koophuis nemen, dan wil ik een redelijk groot huis, met een grote tuin, zodat ik veel dieren kan nemen, (ben helemaal een dierengek) maar daar is hij het nog niet helemaal mee eens met al die dieren :D maar dat komt nog wel :D
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Rianne

Hoi,
gelukkig is het allemaal goed gegaan tijdens de vakantie. :)

Petra en Cheeky

Dat overhalen van je vriend voor nog een valkje moet je ook langzaam opbouwen... in de dagboeken heeft zo mening vrouw haar man/vriend overstag gekregen!!  ;D ;D ;D

Agnes

Jaaaaaa, daar kan ik over meepraten:

Gewoon af en toe over beginnen, maar zo dat het niet op zeuren lijkt ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

ann_dam

24 juni 2005, 08:16:00 #29 Last Edit: 24 juni 2005, 08:23:05 by ann_dam
Hahaha ik voel me hier helemaal begrepen :D

Okee nu weer even een update, mijn computer was gecrashd :( voor de zoveelste keer, dus nu hadden we er echt genoeg van. We hebben een nieuwe computer gekocht!

Maar ja alle foto's die ik van Onan wou neerzetten op het forum, die ben ik nu dus kwijt :(
Gelukkig hebben we ook een nieuwe digicam (belastingsgeld is binnen :) ) de andere was van mijn schoonzusje. Dus binnenkort zal ik heel veel foto's maken :D

Met Onan gaat alles goed, eigenlijk moeten we zijn nagels knippen, maar we durven het niet goed. Hij doet ons redelijk zeer, maar we vermoeden dat hij zo nu en dan ook achter dingen blijft hangen.
We hebben al wel een pedi perch stok voor in zijn kooi gekocht. Hij vind hem geweldig, en schijt het hele ding dus onder :D (kan je dat ding gewoon schoonmaken onder de kraan?)
hij maakt meer geluid! Gisterenavond zat hij bij mij op de schouders heel zachte geluidjes te maken, en zo nu en dan kwam er een harde fluit doorheen, recht in mijn oor natuurlijk!!!!

Ook is hij meer zelfstandig en vliegt hij wat vaker gewoon door de woonkamer, dan gaat hij ergens zitten en gaat hij geluidjes maken als hij denkt dat hij geen aandacht krijgt :D

Ik ben benieuwd of het echt zo'n brutaaltje is als hij nu een beetje laat zien. Hij zat laatst nadat wij gegeten hadden, bij ons op de borden, voor ik het wist zat hij midden in de pan spaghetti lekker te snoepen :D en dat terwijl hij helemaal niks wilde weten van vreemde dingen :P

Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik zal binnenkort even een fotosessie maken :D

Groetjes Ann
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man