25 april 2024, 21:35:07

Onan!!

Gestart door ann_dam, 12 juni 2005, 18:27:35

« vorige - volgende »

ann_dam

Nou omdat ik maar een valkje heb, en nog niet zo heel veel te vertellen heb, ga ik maar even op de verhalentoer ::)

Onan is na een weekje eidnelijk gewend, hij smeekt er gewoon om om uit de kooi te mogen, als je hem weer terug wil zetten, dan klimt hij gewoon weer bij de tralies omhoog om te vragen of hij er weer uit mag  :o En dat terwijl hij zo'n mooie kooi heeft  ;)



Hij vindt het geweldig om aan mijn oorbellen te zitten en heeft al meerdere keren per ongeluk in mijn oorlel gebeten, heel pijnlijk!! Dus heb ik de oorbel uitgedaan, nu zit hij aan mijn haren te knabbelen  :-\

Hij begint ook steeds meer geluidjes te maken, het is vaak niet duidelijk wat hij met die geluidjes wil. Vlak voor hij wegvliegt een sqeeuk of als hij op de kooi van de muizen zit dan maakt hij ook geluid.



Hij is nog wel een beetje kaal onder de vleugels en op het achterhoofd, maar dat wordt ondertussen al beter! ;D



Hij vindt visite helemaal niet erg en geniet vollop van de aandacht, daar zijn we wel heel blij mee, want dan kan hij ook gewoon uit de kooi als we visite hebben. Hij knabbelt wel veel op je vingers, maar weten niet waarom ???

verder is hij er helemaal gek op om met een balletje te spelen met mijn vriend, hij zit dan op zijn schouder en probeert het balletje dan in het borstzakje van het overhemd te gooien :D



We zijn echt heel erg tevreden met Onan, alleen het douchen moet hij nog aan wennen :D met de plantenspuit dan, dat vindt hij niet echt leuk.........maar ik denk dat het wel komt  ;D
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Petra en Cheeky

Ha Ann,

Welkom op het forum met je verhalenboek! Dagboeken en verhalenboeken zijn altijd enorm in trek hier, met name als er zulke mooie foto's bij zitten als bij jou!

Trouwens, met 1 valkje kun je soms ook 30 bladzijden dagboek volschrijven hoor, kijk maar eens in ons dagboek! Zeker als alles nog nieuw is, zoals het bij ons was met ons eerste valkje Cheeky, dan is elke nieuwe ontdekking een klein wondertje!

Veel plezier met Onan enne..... ik hoop nog veel verhalen over hem te kunnen lezen en veel mooie foto's te zien!

Groetjes,
Petra

ann_dam

Hallo,

we zijn helemaal blij, gisterenavond laat, kwam Onan vanuit zichzelf naar ons toevliegen, ik had de muizen in een open bak omdat ik ze aan het koppelen was, en Onan keek heel belangstellend toe vanaf de boekenkast.
Op een gegeven moment kwam hij bij mij op de schouder zitten en ging om aandacht vragen. Het was zo lief. En even later kwam mijn vriend de kamer binnen en toen vloog hij naar hem toe en ging bij hem om aandacht vragen!!

We zijn echter wel een beetje nerveus voor dit weekend. We gaan donderdag avond weg en we komen zaterdagavond weer terug en Onan kan niet mee. We hebben afgesproken dat mijn schoonzusje voor Onan zou zorgen. maar wat is het handigst, ze doet alleen het eten en water en laat hem verder in de kooi? Of kan ze hem er gewoon uithalen. ik ben zo bang dat wat we nu bereikt hebben ongedaan gemaakt gaat worden in die twee daagjes :(
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Rianne

Misschien kun je Onan eerst even laten wennen aan je schoonzus door haar een paar keer op visite te laten komen. Is ze gewend aan valkjes of is Onan de eerste?

ann_dam

Ze is niet gewent aan valkjes, het is zowel voor haar als voor ons de eerste keer......maar zou Onan het erg vinden om twee daagjes in de kooi te zitten???

Ik kwam thuis van het werk en hij klom bij de tralies op, en fluiten gewoon om aandacht te trekken :D

ik ben echt helemaal verliefd  :-*
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Petra en Cheeky

Ik ben het helemaal eens met Rianne (Muppet)!

Als dat nog lukt zou ik zeker proberen om ze van te voren al even kennis te laten maken. Sommige valkjes zijn heerlijke allemansvriendjes en als dat het geval is, zit je goed en is er niets aan de hand. Maar er zijn er ook die wat eenkenniger zijn en dan loop je de kans dat je een deel van de training weer over moet doen. Enne.. hij zal beslist weer heel even aan je moeten wennen, maar bij ons valkje duurde dat nog geen uur hoor!  ;)

Tja, eruit laten kan in principe best wel, maar dan moet ze wel een keertje geoefend hebben met het opstappen. Onze buurman is ook geen valkjes gewend en hij heeft dat ook bij Cheeky van ons gedaan (1x per dag) toen wij met vakantie waren. Maar ja, Cheeky was toen al aardig tam en Onan misschien nog niet. Als Onan makkelijk opstapt als je hem op je hand wilt hebben, dan zou ze het zeker kunnen proberen. Voor het valkje ook wel zo fijn, 1x per dag even de vleugeltjes strekken! Niet dat het een ramp is als het niet zou lukken hoor, twee dagen moet in principe kunnen.

Lief he, als ze de aandacht trekken?
Wacht maar totdat ze echt op jou persoonlijk gaan reageren! Dan kun je je geluk helemaal niet meer op!  ;D

Succes ermee!
Petra

ann_dam

hij stapt makkelijk op :D ze heeft hem toen we hem net hadden al een keerjte op de hand gehad.

Ik merk nu echter dat hij niest! wat kan ik eraan doen om te voorkomen dat hij verder ziek wordt :( alles is nog zo nieuw!!

Zou het kunnen dat hij op de tocht zit??? Hieronder even een tekening van de kamer waar hij staat.....



Misschien is het niet zo duidelijk, het rode vierkant, dat is Onan's kooi, de roze ernaast zijn de muizen. De bruine vierkanten zijn boekenkasten. De gele is de computer, de zwarten zijn de banken, maar de boekenkast en de bank staan tegen elkaar aan hoor, de verhouding klopt niet echt. het oranje is de tv en het lichtblauwe zijn de achtertafel en de stoelen..........verder is het schuine streepje de deur en zijn die vierkanten ramen........

Staat Onan daar wel goed?????
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Gerda

13 juni 2005, 18:39:05 #7 Last Edit: 13 juni 2005, 19:13:29 by Gerda
Hoi Ann,

Valkjes niezen heel vaak hoor. Vooral als ze zich hebben zitten poetsen. Al het stof van de verpulverde schachtjes en veertjes zie je vaak ook in het rond vliegen, maar dat komt ook in zijn neus. Daarom niest hij.
Als het niet de hele dag door is en het geen 'natte nies' is zou ik me geen zorgen maken.

Wat betreft die plek, ik weet niet of of de deur vaak open gaat, of dat je een raampje open hebt staan?
Tocht kan alleen ontstaan als er aan twee kanten wat open staat. ANders is het geen probleem.

Lijkt trouwens wel gezellig ingericht!!!

Groetjes Gerda

ann_dam

Ooh dat is een hele geruststelling :D het lijkt idd vaak net alsof ik last heb van roos als Onan op mijn schouders heeft zitten poetsen :D

De deur staat wel regelmatig open, maar dan is het raam dicht............. Ik neem aan dat hij daar dan wel goed is, ik zou namelijk niet weten waar hij anders staan moet :|
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


trienke

wat een leuk valkje heb je

onan is echt een kanjer. ik zal je verhalen gaan volgen zover ik tijd heb  ;D

Groetjes Trienke

Ankie

Hoi Ann

Wij hebben sinds 30-3 ons eerste valkje en vroeger ons ook van alles en nog wat af. Best moeilijk af en toe,maar gelukkig is er het forum en kan je van alles opzoeken en vragen. ;D Je leert heel snel van alles en nog wat over de valkjes en je wordt al gauw besmet met het valkenvirus ;D. Wij wachten nu op ons 2de valkje wat binnenkort naar ons toekomt. Het zijn zulke leuke ,eigenwijze vogels. Had ik nooit gedacht toen we eraan begonnen. Mijn dochters Carine en Dianne hebben ons overgehaald en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Hoe ben jij op het idee gekomen om een valkje te nemen? Mooie kooi inderdaad! Zazou heeft ook een mooie grote kooi,maar wil er ook het liefst uit.

:-*Zazou & Ankie

ann_dam

Toen we twee jaar geleden samen gingen wonen, wilden we graag huisdieren. We kwamen allebei bij onze ouders weg en mochten daar geen huisdieren. Mijn vriend wilde graag een vogeltje en ik wilde graag muizen. Maar ja, ons vorige huis was heel klein, dus hebben we gekozen voor de muizen. Nu zijn we begin maart verhuisd.

We hebben nu de ruimte dus begon ik op mijn vriend in te praten wil je neit nog een vogel hebben? Wij lopen ook regelmatig een eindje en dan komen we ok door het park bij ons, daar hebben ze ook vogels in voillieres. Ze hadde ndrie valkparkieten zitten. en mijn vriend was bijna om. Ik heb boeken gehaald uit de bibliotheek en we hebben op het internet rondgekeken wat er allemaal bij kwam kijken en toen werden we alleen maar meer verliefd op de vogel. Daarna heb ik hem nog meegesleept naar de dierenwinkel een paar keer en uiteindelijk zijn we naar apeldoorn gegaan om Onan te bekijken. Pas toen we daar waren heeft hij besloten om het te doen :D

Eigenlijk gunde ik mijn vriend het hebben van een huisdier, en vond ik het zelf ook heel leuk!!!

Vanmorgen kwam ik beneden en toen zag ik Onan voor het eerst het bad ingaan :D we hebben permanent een badje aan de kooi hangen. (is dat eigenlijk wel goed?)
Eigenlijk hebben we hem er alleen maar uit zien drinken, maar vanmorgen ging hij erin staan en ging met zijn buikje in het water dippen. Verder ook niet trouwens ;). Ik ga straks onder de douche, en dan ga ik Onan op de rand van het douchegordijne zetten. Misschien vind hij het wel leuk en komt hij dan op mijn schouder zitten :D

Is het bij jullie ook zo dat de vogels 's avonds het actiefst zijn? Altijd rond de tijd dat wij naar bed gaan wordt Onan hyper, dan gaat hij meer knabbelen op onze vingers, hij gaat dan wat rondparaderen op de tafel bijvoorbeeld en hij wil ook beslist de kooi niet weer in. Voelt hij aan ofzo dat we op bed gaan?
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Petra en Cheeky

Ha Ann!

Wat Gerda zegt is helemaal waar, niezen hoort erbij, zolang het niet steeds is en er geen andere tekenen zijn van ziekte.

Volgens mij staat de kooi prima waar-ie staat zo, zolang hij maar niet op de tocht staat of pal voor het raam. Eventueel zou je de muizenkooi en de vogelkooi nog kunnen omruilen, maar zolang je de boel niet tegen elkaar open hebt staan, is er niets aan de hand en zou ik het lekker zo laten.

Ga jij maar lekker douchen met Onan hoor! Zolang je ze niet pal onder de harde stralen zet en de douche niet te warm hebt staan, merk je snel genoeg of Onan er zin in heeft. Cheeky van ons vond het maar niets, zelfs het randje van de douchecabine, hoog en droog, vond hij maar niets.

We horen het wel hoe het gaat!

Groetjes,

Petra

ann_dam

Nou ik heb vanmorgen dus met Onan gedoucht. Het was heel erg grappig, hij zat eerst op het randje van een traliebakje waarin wij de shampoo en doucheschuim hebben hangen. hij zat me de hele tijd aan te kijken van wat ben jij nu aan het doen?

Toen ik klaar was heb ik hem op de hand gepakt en hem in de buurt van de straal gezet. In het begin vond hij het niks, maar op een gegeven moment ging hij er heerlijk voor zitten :D hals uitgestrekt, oogjes dicht en lekker onder de straal met zijn kopje!!!!

Ik heb hem daarna laten drogen in de zon. hoe doen jullie dat? drogen jullie je valkje af of doen ze dat zelf????

toen ik vanmiddag thuis kwam van het werk heb ik mijn schoonzusje langs gevraagd en die is dus geweest, Onan had nergens problemen mee, wilde best wel bij haar op de hand en op de schouder, ik voorzie dus geen problemen :D

Toen ze weg was had ik Onan op de tafel gezet met wat speelgoed. Maar niet denken dat hij dat wilde, hij bleef maar terugvliegen naar mij toe :D

ik ben er wel heel erg blij mee, maar ik vind het zo zielig voor mijn vriend, daar doet hij dat nog niet echt mee. En ik vertel hem ook dat hij meer met de vogel bezig moet zijn, als hij achter de computer zit gewoon meenemen (zijn computer is boven) Tijdens het opruimen gewoon op de schouder zetten, maar hij vind dat helemaal niet handig. Ik denk dat hij ook nog wat moet wennen aan hoe hij met huisdieren om moet gaan :D

Ook komen Onan's veertjes al wat door, het is duidelijk zichtbaar dat hij een geel hoofdje krijgt :D Het wordt al een knappe vogel !!
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Petra en Cheeky

Ha Ann!

Wat lief joh dat Onan zo gek is op douchen! Je kunt hem als hij echt doorweekt is heel voorzichtig wat deppen met een zachte handdoek of keukenpapier. Veel valkjes vinden het heerlijk als je ze daarna wat droger blaast met de föhn (niet te heet laten worden!). Maar ze kunnen zichzelf ook goed droogkrijgen hoor als ze tenminste niet doorweekt zijn. Zolang ze daarbij maar niet op de tocht staan.

Fijn dat het goed gaat met je schoonzusje! Kun je relaxt op vakantie gaan!

En wat je vriend betreft, ach, valkjes trekken soms wat meer naar de een toe dan de ander, maar dat kan nog heel goed bijtrekken. Cheeky van ons trok in het begin ook meer naar Cor, maar toen hij wat meer met mij alleen was, kreeg hij ook een hele goede band met mij, en nu zit hij bij ons beiden te kroelen! Maar het is wel waar dat je er wel tijd en aandacht voor ze in moet steken!

Je kunt je vriend zeggen dat in alle valkenboekjes staat, dat ze het heerlijk vinden om samen met jou de dagelijkse dingetjes te doen. Op je schouder zitten terwijl je stofzuigt of afwast... zalig vinden ze dat! Zo hechten ze zich ook aan je. Of als je 's avonds als je TV kijken ze op je schouder houdt en af en toe lekker aanhaalt... reken maar dat je vriend dan ook een band met Onan zal krijgen!

Veel knuffelmomenten!!!

Petra