2 augustus 2025, 14:31:12

Modo & friends: Modo is overleden!

Gestart door Carin, 11 juni 2005, 21:18:54

« vorige - volgende »

~Natas~

Hoi,

Zo dan wat een berg rijst zeg.
Hebben ze het echt allemaal opgegeten  ???
Ik dacht dat valkjes niet zoveel rijst mochten eten, omdat dit kan uitzetten in de maag.
Maar wel leuke foto's hoor.

Valkengroetjes,

Natas, Joepie & Jesse

Carin

Hoi Natas,

Ik kan je geruststellen, ze hebben het niet allemaal opgegeten.
Ik heb het een dag laten staan en toen gingen ze er maar mee spelen.. Dus overal rijst in de kamer! Daarna heb ik het weggegooid! :D

Wel is er sinds eergisteren een schommelstrijd ontstaan. Calimero zit op het schommeltje van Spikey. Het is echt erg grappig om te zien dat een parkiet met de omvang van Calimero zich op zo'n schommeltje wurmt.. Hij geniet ervan en slaapt zelfs op de schommel van Spikey. Sal zit gewoon op zijn eigen rode schommeltje.  Spikey op zijn beurt gaat voor zijn schommeltje zitten wachten tot Cali er vanaf gaat.. Of misschien toch Sal.
Dat gebeurde dus niet en heb de oplossing gevonden in een derde schommeltje. Alle birdies tevreden en Modo slaapt gewoon op een stokje! Ik zal weleens proberen een foto te maken van Cali op zijn schommeltje! :D

Lin

Hey,

wat leuk je verhaal over de schommel! Ik zag je al online en moest even zoeken naar je dagboek, was alweer tijdje geleden. Maar gelukkig si hier alles nog goed. Op af en toe wat bronchitis na dan.

groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Petra en Cheeky

Hele fijne kerstdagen & Gelukkig Nieuwjaar toegewenst, hier vanuit Amersfoort:

Veel liefs van Cor & Petra

Christine

Prettige kerstdagen en een gelukkig 2006 toegewenst

groetjes Christine, Peter en de valkjes!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Gerda

Riny

Hoy Carin
Bij deze wil ik jou ook graag fijne feestdagen wensen en alle goeds voor 2006.
Natuurlijk ook voor je valkjes.
Groetjes Riny

bobbie

Hallo Carin,

Ik wens je veel plezier met de feestdagen en een gezond 2006.

Groetjes, Nel :)

Carin

24 december 2005, 20:04:12 #233 Last Edit: 25 december 2005, 09:38:27 by Carin
Hoi Allemaal,

Bedankt voor de lieve wensen!

Ik wens jullie ook een onwijs goed, gezellig en gezond 2006!!

Groetjes Carin en dr birdies!

Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Carin

26 december 2005, 14:11:25 #235 Last Edit: 26 december 2005, 14:15:23 by Carin
Tweede kerstdag in Villa Kroelkip:

De grasjes zijn uitgevlogen en vliegen de kamer door en Bazinnetje heeft gisteren een rendier met zuignappen op de ramen gekregen en dat moet natuurlijk bekeken worden.

Cali en Modo besluiten nu dus maar om over de vensterbank te gaan wandelen en zijn heftig in overleg welke kant gaan we op?

Cali vindt het eigenlijk eerst even tijd om Modo eens lekker te knuffelen voor te gaan wandelen:

Na het knuffelen hoort eigenlijk jezelf even mooi oppoetsen, want we lopen natuurlijk over de vensterbank en je weet maar nooit wat er op tweede kerstdag aan vrouwelijk schoon langskomt..

Toch maar eens goed kijken waar de lieve vrouwenvalkjes blijven

Modo, kijk je nog maar even goed, ik vind het mais wel interessanter;

Ziet er erg lekker uit, smaakt ook erg goed, jammie... ik wil wel delen met een leuk valkje.. Modo ziet het mais nu ook... Die wil ook eten... ;D

Moet ik het toch weer alleen doen, ik ga zelf wel goed kijken.. Hmmm interessant allemaal buiten.. Alleen geen leuke vrouwtjesvalken ???

Modo kom.. We moeten naar het andere raam.. Ik zie wat.. Modo komt en hobbelt braaf achter Cali aan...

De grasjes hebben ondertussen krijgsberaad gehouden in de gordijnen.. Hahaha, moet je die twee nu zien lopen.. Wij hangen comfortabel in de gordijnen.. :D

Modo denkt, Cali kan me de kerstboom in, ik vind dit lichtkerstboompje veeeel leuker.. Lekker knagen.. Eerst vanmorgen al poedersuiker omgegooid, nu dit knagen.. Tja eten blijft mijn grootste hobbie :D

Cali zit inmiddels op de bank en Modo is erbij gezet.. Het gaat vandaag niet lukken met de vrouwelijke valkjes.. We blijven maar doorzoeken!! De kerstverlichting is toch wel mooi

Bazinnetje, mag ik op de foto? Wil je op het forum zetten dat ik een erg lief, knap, mooi fluitend maar soms ondeugend valkje ben, die het wel erg naar zijn zin heeft? En dat alle lieve vrouwenvalkjes van Nederland mij een leuk kerstmis en een valklief 2006 mogen wensen? Ook voor mijn vriendjes Sal, Spikey en Calimero! :-*

Liefs van Modo :)

Petra en Cheeky

Wat een heerlijke foto's Carin! Die mais ziet er erg smakelijk uit, zelfs voor een niet-valkje! ;)

BTW: wat doen je valkjes met de glassex? Hihihi!

Liefs,
Peet

Gerda

Wat een heerlijike foto's. Het is echt een dag om foto's te maken he?? Ik heb zelf ook al flink mijn fototoestel in handen gehad.

Arme Modo met zijn uitstekende staartveer!!! Hier zouden de grasjes hem er al uitgetrokken hebben. Maar volgens mij zijn Sal en Spikey bij jou niet zo ondeugend  ;D
Schattig hoe ze weer in de gordijnen hangen.

Toch als ik de foto van die twee zie, moet ik altijd aan Tor denken. Raar is dat!!

Maar je hebt een heerlijk viertal!!!

Groetjes Gerda

Carin

Hoi Petra,

ik ben zelf even op het toetsenbord gekropen om een reactie te geven..

Wij doen niets met glassex hoor..Bazinnetje maakt er de spiegel in de gang mee schoon..

Ik zit graag op het toetsenbord.. Kan ik Carin helpen en alle valkjes laten zien dat ik ook typen kan! Ook kan ik zo even lezen wat er op het scherm staat.. Ik ben nieuwsgierig van aard!

groetjes Modo

Carin

26 december 2005, 14:42:39 #239 Last Edit: 26 december 2005, 14:53:17 by Carin
Hoi Gerda,

Modo zit inmiddels heerlijk om mijn schouders te knisperen met zijn snavel en Calimero zit op mijn stoel te dutten.. De grasjes borrelen op de kooi.. :D
Het is een echte luierdag.. Top2000 op.. Foto toestel bij de hand..

Het is een heerlijk viertal..Ik ben erg blij met ze!

Sal en Spikey zijn best ondeugend met zijn 2en.. Modo pesten ze niet, ze zijn best vriendelijk tegen hem. Misschien dat ze "weten" dat Modo een kromme rug heeft? Modo heeft vaker zijn staartveren los hangen.. Hij probeert weleens te vliegen en landt dan op zijn staart.. Gevolg is dan een geknakte staartveer..

De kattekwaad van de grasjes richt zich meer op Calimero.. Spikey kan nog weleens boven Cali gaan landen met vliegen. Sal probeert het dan ook, maar is te laat.. Modo en Sal gaat erg goed..
Ik moet altijd lachen om jouw verhalen van de grasjes. Die van mij zouden precies hetzelfde uit kunnen halen!

Groetjes Carin