19 april 2024, 18:18:41

Modo & friends: Modo is overleden!

Gestart door Carin, 11 juni 2005, 21:18:54

« vorige - volgende »

Carin

11 juni 2005, 21:18:54 Last Edit: 18 maart 2010, 16:13:48 by Carin
Morgen is het zover, dan komt Calimero, mijn valkje...

Ik ben heel zenuwachtig, vind het ergens eng, ik heb namelijk nooit een valkje gehad, maar wel erg super! Zal het lukken om hem supertam te krijgen? Zal hij kunnen wennen zonder zijn ouders? Zal Calimero Kolkkie gaan missen?

Vandaag een kooi gekocht voor de 3 vogeltjes waar morgen Calimero in kan wennen. De bedoeling is dat met een weekje alle 3 de vogeltjes erin gaan.

Mijn andere twee vogeltjes zijn twee grasjes, Salva en Spikey.
Ook ben ik benieuwd hoe zijn gaan reageren op Calimero..
Kortom heel veel uitkijk naar de komst van Calimero, mijn (eerste) valkje! :) :) :)

Carin

Vanmiddag Calimero bij Mariska opgehaald! Ze was een beetje nerveus, zat in de luxaflex! Yoshi ook gezien, echt een schatje!

Inmiddels ben ik thuis en maken de grasjes kabaal.. Calimero zit in de kooi en kijkt om haar heen. Erg onwennig! :D

Gerda

Hoi Caat,

Gefeliciteerd met Calimero!!
Leuk dat ie er is, he. Dat wachten is ook maar niets. :D
Laat Calimero maar lekker rustig wennen aan alles. Dan komt het wel goed. Eerst aan de omgeving en aan jou en dan aan de grasjes. Bij mij hebben de grasjes een beetje de neiging de baas te spelen!!! Dus ik heb voor hen aparte etensbakjes etc. Maar dan nog jagen ze de valken weg als die aan het eten zijn uit hun eigen bak.

Groetjes Gerda

Carin

Hoi Gerda,

Ik herken het wel.. Calimero zit nu in zijn kooi alles te verkennen, mij, de omgeving en de grasjes. Spikey is als eerste op de kooi van Cali gegaan en ging vervolgens de kuif van Cali ordenen. Salva zat op mijn schouder en deed eerst niets, de bangerik! Nu heeft hij Cali ook ontdekt en wil de kooi van Cali in. Alleen die zit op slot, dus ook Sal gaat de kuif van Calimero schikken en hem helpen van bovenaf om zijn verenpak goed te doen.  :)

Petra en Cheeky

Van harte gefeliciteerd met Calimero!

Je hebt het ongetwijfeld al in andere dagboeken/verhalenboeken gelezen: we zijn hier dol op leuke verhalen en foto's dusssssss.....

Tja, het is in het begin even wennen, maar als ze in de eerste paar uur elkaar het leven nog niet al te zuur hebben gemaakt, komt het meestal wel goed!

Groetjes,
Petra

Rianne

Leuk, een valkje erbij! het begin zal even wennen zijn maar dan... ;)

Carin

Calimero is nu een dag bij ons en hij zit de wereld in zich op te nemen.. de grasjes springen op zijn kooi, ordenen zijn kuif en hij laat alles toe ;)

Ik ga met de hand in de kooi, alleen maakt hij pikbewegingen naar me... dus het zal wel even duren om hem tam te krijgen..

Morgen wil ik eens proberen om de grasjes bij Cali in de kooi te krijgen.. Hun kooi is zo krakkemikkig, dat hij van ellende bijna uit elkaar valt..

;D

Joyce28

gefeliciteerd met Calimero,en we zijn inderdaad gek op foto's ;D *hint* :P

ann_dam

Gefeliciteerd met Calimero!!! is het je al gelukt om de grasjes in de kooi te krijgen bij Calimero???

En ook ik wil wel graag foto's zien :D
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Carin

De grasjes zitten nog niet bij Calimero in.. Ga dat vanavond eens proberen. Als ik de grasjes op de hand heb om in de kooi van Calimero te zetten, dan vliegen ze weg!

Bovenop de kooi zitten doen ze wel weer..


Ik zal wat foto's maken en kijken hoe ik die plaatsen kan!
Zien jullie mijn beestenbende ook eens!

Petra en Cheeky

FOTO'S?? Daar houden we je aan, Caat!

Enne... dat tam worden kan soms sneller gaan dan je denkt, als je er maar rustig de tijd voor neemt. Vaak helpt lief praten tegen ze en iets lekkers op je hand leggen (trosgierst of zo). Vooral niet van bovenaf benaderen, want dan beschouwen ze je als een "aanvaller"... ;) enne gewoon stapje voor stapje laten wennen (niet teveel ineens willen).

Ik ben benieuwd of het helpt.

Groetjes,
Petra

Carin

Net even de grasjes bij Cali in de kooi gehad! Spikey begon te pikken naar Calimero, Sal boven op de kooi te krijsen.. Hem er ook even bij gezet, dat was niet wat.. Die liep door de kooi heen en heen weer.. Calimero zenuwachtig, dus Sal eruit gehaald.. Spikey wilde niet, want die was Calimero tegen de tralies aan het proppen.. Goliath tegen de reus! De eerste echte lijfelijke kennismaking was dus niet echt een succes..


Carin

Hier een foto van Sal, nog wel met Tor

Image hosted by Photobucket.com

Gerda

Hoi Caat,

Arme Tor. Ik denk nog wel eens aan het verhaal. Och wat zitten ze daar lief tegen elkaar aan.

Hoe is het met Modo??

Leuk dat je weet hoe je foto's moet plaatsen, dan kunnen we er wat verwachten, toch??
Veel plezier met je viertal!!

Groetjes Gerda

Carin

Bij deze een foto van Modo met Sal:

Image hosted by Photobucket.com