22 mei 2025, 23:42:50

Schrikrui

Gestart door bobbie, 4 augustus 2005, 21:51:19

« vorige - volgende »

bobbie

Hallo,

Mijn valkparkieten zijn ergens flink van geschrokken. Een van mijn valkparkieten is zijn staart verloren. Dat vind ik niet zo erg.

Echter een logeervalkje is de lange vleugelveren verloren.

Deze veren vond ik in de kooi toen ik vandaag thuis kwam:

Je kan op onderstaande foto die ik net heb gemaakt, goed zien dat de lange vleugelveren weg zijn:

Voor dit valkje en zijn baasjes vind ik het veel erger.
Ze kan nu ook niet goed meer vliegen :-\

Mijn vraag is dan ook: hoelang duurt het voordat deze veren weer zijn aangegroeid?

Gebeurt dit binnen een paar weken of moet ze wachten tot de volgende rui ???

Groetjes, Nel

Bianca

Omdat de veren er in het geheel uit zijn duurt dit niet zo lang e is het net of ie dus weer voor het eerst een veertje krijt op die plek, de veer zal met ongeveer 6 weken weer op lengte zijn!
no panic........ ;).

Groetjs Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

bobbie

Hoi Bianca,

Bedankt voor je antwoord.

Wel een opluchting voor me. Dit kan ik dan tegen de mensen van Coco zeggen. Die komen haar zaterdag of zondag halen denk ik. Ze is hier 2 weken geweest en alles was goed gegaan. Precies de laatste dagen gebeurd er zoiets. Maar goed, ze is niet gewond en veren groeien weer aan zal ik maar denken.

Groetjes, Nel :)

Gerda

Hoi Nel,

Ik had net hetzelfde antwoord geplaatst in je dagboek. Maar  ik ben blij dat Bianca het ook zegt. Ben je wat gerustgesteld.

Ik had het met de zoekfunctie gezocht op het forum en een antwoord van Paul gevonden:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,8418.0.html

Groetjes Gerda