28 maart 2024, 18:29:30

aanvallen

Gestart door gonnie, 11 juni 2005, 10:55:08

« vorige - volgende »

gonnie

Hoi
heb twee valken , frans vanaf vorig jaar augustus , en indy 3 weken en is 8weken oud . sinds een week geleden valt frans mijn man aan , op de raarste momenten ,niet waneer we rustig zitten maar s`morgens als we dingetjes aan het doen zijn en mijn man loopt langs , hij bijt dan ook gewoon , nu heeft frans altijd erg naar mijn man getrokken het is zijn beste maatje , en we hebben ook bewust de aandacht verdeeld , ook hebben we geprobeerd , frans alleen uit de kooi maar dan is hij niet bij de kooi weg te slaan omdat indy er nog in zit , en andersom gaat het hetzelfde , we weten niet mwwe wat we er aan kunnen doen , wel zet ik frans meteen in de kooi als hij mijn man heeft aangevallen , en negeer hem dan . indy is mogelijk een pop , maar dat is niet zeker , frans kroelt indy heel veel , andersom nog niet .
a.u.b weet iemand hoe ik dit op kan lossen , of is het een kwestie van tijd .

Groetjes Gonnie




Urban Leopard

Hoi Gonnie,

Vervelend zeg, dat Frans zo veranderd is.

Ik heb even voor je op het forum gezocht en gekeken of er vergelijkbare situaties zijn geweest. Wat daar iig uitkomt is dat je consequent moet zijn t.o. van Frans.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,8716.0.html
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,9486.0.html
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,6790.0.html

Misschien  dat een van de bovenstaande topics voor jou de situatie kan verhelderen.

Succes,

Cor

Paul

Hoi Gonnie,

Trekt Frans ook heel erg naat jou toe ?
Het kan zijn dat hij jou als een soort partner beschouwd en ziet je man dan als een indringer of rivaal en valt hem daarom aan.
Ik heb dat hier ook met een die heel erg aan mijn vriendin gehecht is en als ik langs loop grijpt hij me en valt me echt aan.
Als ik rustig zit komt hij soms wel bij me en laat zich dan lekker aaanhalen.
Het is een lastig probleem en ook moeilijk een oplossing voor te vinden.
Het kan ook zijn dat je man een bepaalde soort after shave heeft waar hij niet dol op is of bepaalde felle kleding daar worden ze soms ook gek van.

Groetjes, Paul

gonnie

Hoi Paul en Cor

hartelijk bedankt voor jullie reaktie , ik heb alles gelezen wat jij voor me opgezocht hebt cor en daar staat inderdaad vanalles bij wat we kunnen proberen , en Pauls zijn adviezen staan er ook bij , hierdoor begrijpen mijn man en ik het wel weer beter , dit gedrag van Frans .
Paul en cor bedankt jullie hebben me op weg geholpen.

Groetjes Gonnie




Paul

Hoi Gonnie,

Laat even weten of het gewerkt heeft als je wat probeerd.
Ik hoop in elk geval dat zijn gedrag toch wat gaat veranderen het is niet leuk om door een valkje aangevallen te worden ik weet precies hoe dat is hier helaas :(

Groetjes, Paul

piet

13 juni 2005, 09:32:17 #5 Last Edit: 13 juni 2005, 13:49:30 by Cor
Bewerkt door Cor: Niet ter zake doende opmerkingen van denigrerende aard zijn niet toegestaan. Laat aub ieder in zijn/haar waarde.

Tessa

13 juni 2005, 10:26:11 #6 Last Edit: 13 juni 2005, 13:49:44 by Cor
Citaat van: piet op 13 juni 2005, 09:32:17
Bewerkt door Cor: Niet ter zake doende opmerkingen van denigrerende aard zijn niet toegestaan. Laat aub ieder in zijn/haar waarde.


Wat is er mis met Fransje???????

barthezz

13 juni 2005, 11:39:38 #7 Last Edit: 13 juni 2005, 13:49:58 by Cor
Citaat van: piet op 13 juni 2005, 09:32:17
Bewerkt door Cor: Niet ter zake doende opmerkingen van denigrerende aard zijn niet toegestaan. Laat aub ieder in zijn/haar waarde.


Ik vind het ook geen supernaam, maar om dat nou zo te zeggen :P

gonnie

Hoi allemaal

paul en Cor

de afgelopen 4 dagen is mijn man vrij geweest en er in die tijd helemaal niks gebeurt , heb mijn man alles laten lezen wat jullie geadviseerd hadden en ook de verwijzingen van cor.
Wat we nu doen als frans zich zo gedraagt, hem onmiddelijk in zijn kooi zetten en negeren , indy kan er dan nog uit blijven, en verder geen plotselingen bewegingen maken . ik denk dat frans daar gevoelig voor is als indy bij hem zit.

Groetjes Gonnie




gonnie

Hoi

Paul , gister heeft frans mij aangevallen hij heeft me niet kunnen bijten  daar gaf ik hem de kans niet voor , het is weerderom in de keuken gebeurt [zijn domein] ik ging gewoon rustig bezig in de keuken en frans en indy zaten allebei bij elkaar [meestal] normaal is het geen probleem als ik iets in hun beurt doe , maar gister dus wel ik heb het een paar maal geprobeert eerst lief toe gesproken ,en daarna boos , toen dat niet hielp heb ik hem in een handoek in zijn kooi gezet. hij was wel onder de indruk ,hij keek alsof die dacht ojee wat heb ik nu weer gedaan , dat zal wellicht niet maart zo voelde ik dat ,indy wil dan ook terug in de kooi , en natuurlijk mag ze dat dan ook. nu is frans weer poeslief maar hij is nog niet in de keuken geweest ,ik denk dat ik er mee moet leren leven om het maar eens te zeggen , zo ontzettend vaak komt het niet voor maar als je nog tips hebt ,graag.

Groetjes Gonnie




Urban Leopard

Hoi Gonnie,

Allereerst, ik ben blij dat je man niet meer aangevallen wordt en dat consequent handelen dus schijnbaar de vruchten heeft afgeworpen.

Het spijt mij te moeten lezen dat fransje nu de keueken als 'zijn' territorium ziet en jou aanvalt. Ik hoop dat consequent optreden ook hier de oplossing zal zijn.

Liefs en Succes,

Cor

gonnie

Hoi

Cor bedankt voor je reaktie . het valt me op dat dat aanvalllen alleen gebeurt als ook indy er bij zit nu net ook weer maar ik sprak hem stevig toe en hij bont in ik denk een soort van teritorium , en indy verdedigen.

Groetjes Gonnie