25 april 2024, 21:24:28

kan een zeer domme vraag zijn

Gestart door Chillie, 9 juni 2005, 15:43:34

« vorige - volgende »

Chillie

gegroet,

bestaat er geen systeem met een ringetje rond de poot met een koordje aan, of een pakje aantrekken met een koordje aan, of ... zodat ik met 'zico' kan gaan wandelen ofzo (in de tuin of ...)?

vindt het zo zielig dat ie een hele dag binnen moet zitten, en als ie buiten zit, is het in zijn kooi, en daar zit hij niet graag in ...

bestaat er zoiets of maak ik me maar illusies en moet ik me er bij neerleggen dat ik niet met hem kan gaan wandelen of ... ?

Met vriendelijke groeten,
Gert

ik ben niet dom of achterlijk maar ben nogal 'gefreaked' als het op zico aankomt, lievelingsdiertjes krijgen absolute voorraang als het op zoon dingen aankomt :-)

Suzanne

Hoi Gert,

Domme vragen bestaan niet hoor  ;).

Ik meen me te herinneren dat ik vorige keer bij de dierenwinkel idd iets van een tuigje zag voor vogels die men mee naar buiten wil nemen. En volgens mij heeft Paul er ook ervaring mee.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Valerie

Een touwtje aan een ringetje zou ik NIET doen. Heb ik ooit een aan gedacht om mijn rosella te kunnen bijhouden in de kamer. Daar kunnen ze zich behoorlijk mee kwetsen. Een tuigje zou evt. kunnen maar kunnen ze dacht ik uit ontsnappen. Is een grote voliere in de tuin geen optie?



Gerda

Hoi Chillie,

Lees maar eens bij deze link:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,6730.0.html
Als je 'tuigje' intikt bij de zoek hierboven zie je nog meer info.

Nooit iets aan een pootje binden. Als ze wegvliegen komt er zoveel kracht op het pootje, dat het breekt!!!

Groetjes Gerda

Inger m

Hoi,
Het aanbinden aan de poot van vogels is bij de wet verboden om genoemde redenen, maar een tuigje kan idd een oplossing zijn. Zorg wel dat het goed zit!

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

bobbie

Hoi,

Zelf had ik ook een tuigje voor allebei mijn papegaaien.
Bobbie keek een om, zag de sluiting, deed klik met zijn snavel en stak bij wijze van spreken zijn middelvinger naar me op want hij was los gekomen.

Ik dacht, dat is een toevalstreffer. Nou niet dus, keer op keer op keer kreeg hij hem los. Ik gebruik ze dus niet meer.

Ze hebben ze inderdaad in allerlei maten en ook met verschillende soorten sloten. Het kliksysteem zou ik dus niet nemen. Ook een valkje die klik kan doen komt los.
Ook weet ik dat je een vogel er al zeer jong aan moet wennen. Als je er aan begint als ze al volwassen zijn vinden ze het verschrikkelijk. Als jonge vogel vinden ze het dan als het ware gewoon.

Succes in ieder geval.

Groetjes, Nel :)

Paul

10 juni 2005, 04:35:45 #6 Last Edit: 10 juni 2005, 04:37:43 by Paul
Hoi Gert,

Die tuigjes die je kan kopen zijn voor valkparkieten echt een ramp.
Bij happy bird verkopen ze die maar ik heb er nog nooit een valkje goed in gekregen.
In amerika verkopen ze die pakjes waar je ze inhuist en ook in mee naar buiten kan nemen.
Dat is een ramp om aan te doen voor een valkje.
Voor grotere papagaaien gaat dat makkelijker omdat die een sluiting hebben.
Zodoende heb ik toen zelf een pakje ontwikkeld wat op die van die amerikaanse site leek alleen die van mij is veel makkelijker om te doen.
Op de foto's van die link die Gerda gaf zie je een valkje van mij in zo'n Pakje.

Die vond het ook niet fijn maar na een half uur gaf hij het trekken eraan op en beruste in zijn lot.
Mijn meest tamme valkje kan ik echt op haar rug leggen en alles mee doen maar van dat tuigje werd ze helemaal gek :(
Dus ik heb besloten om het niet te gebruiken voor de valkjes en als ze naar buiten gaan is dat in een kooi.
Je kan veel geld uitgeven voor een tuigje maar ik denk echt dat het tegen valt en dat ze het echt niet leuk vinden.
Je doet ze dan geen plezier met het mee naar buiten nemen hoor.

Groetjes, Paul