5 mei 2025, 01:39:38

man of pop?

Gestart door diederick, 26 mei 2005, 21:55:09

« vorige - volgende »

diederick

bij welke mutatiies is bij de jonkies al te zien of het een man of pop is ik weet dat dit bij wildkleur pas te zien is na de eerste rui

is dit wel te zien bij witmasker cinnamon gepareld

Joyce28

Dit geld voor elk jonkie.Je kan aan een jonkie niet zien of hij een man of pop is.Wel aan de mutatieberekeningen van de ouders,maar dan is het bij sommige nog een gok.
Na de rui kan je het wel zien bij wildkleur,witmasker en geparelden.Mannen wildkleur krijgen een gele kop,witmaskermannen een witte,parels verdwijnen langzaam bij een man.Bij een lutino en albino kan je visgraat motief waarnemen onderaan de staart en dan is het een pop.
Maar goed tegen die tijd heb je vaak al duidelijkheid door het gedrag

Sommige voelen het aan de bekken van een jonkie,maar is ook niet betrouwbaar
Ik heb straks weer een pop van 7 a 8 wkn,maar weet dat alleen vanwege die mutatie berekeningen van de ouders

ineznick

hallo,
Ik heb een vraag over een geparelde valkparkiet, ik heb een man, maar weet ook niet zeker of het een man is. Na de eerste rui is er weinig verandert qua parels, maar is de geparelde man ook zo geel om z'n kop als een wildkleur?

gr gerben

Tara

Hoi,

bij geparelde valken geldt de regel niet van gele kopjes, een pop kan evenwel een gele kop hebben.

De parels veranderen vaak vanaf de tweede rui, hoeft niet per se de eerste te zijn,

als er echt nog niks vervaagd is, zal je denk ik een popje hebben.

Groetjes, Tara