7 mei 2025, 21:20:26

wildkleur vraagje

Gestart door Mikey21, 11 juni 2005, 23:32:51

« vorige - volgende »

Mikey21

Ik heb een prachtige wildkleur man nu is het wel zo dat hij een kaal plekje achter zijn kuifje heeft net als lutinos soms hebben komt dit wel vaker voor. Verder is hij super gezond en hangt vaak de macho uit hi hi

groetjes

Valerie

Lekker laten gaan... Dan koop je onwetend zo'n valkje en wil je er later mee kweken en krijg je een heleboel problemen...
Maar dat moet hij dan maar zelf weten, zijn verantwoordelijkheid (of haar). Zolang hij het bij de verkoop van valkjes er maar bij verteld.

Peter op het werk

Hallo,

Bij een wildkleur zie je eigenlijk nooit een kale plek, als de ouders broer en zus zijn is het misschien wel mogelijk lijkt mij. De vogel zal ook kleiner zijn dan normaal en meestal ook weer lichter maar dat is dan weer oorzaak gevolg.

De laatste paar jaar zie je ook veel zeer kleine geelwang valkparkieten. De oorzaak kan daarbij ook weer gezocht in het te ver door kweken (broer en zus) of lijnteelt, moeder op zoon of vader op dochter.

Hoe oud is je valkje?

Groetjes,
Peter
De webcam in de voliere:

Kijk nu live mee! Klik hier!

Mikey21

Ik heb deze valk overgenomen van iemand en dat was in 1999. Hij is trouwens groot niet klein ik heb hem gemeten en hij is 34 cm das toch normaal? Ik weet zijn leeftijd nu ook op zijn ring staat NB en dan 93 dus hij is van 1993 dus is hij 12 had ik niet gedacht hoor hij is ook zo levendig en zingt de oren van je hoofd hi hi echt heel mooi

Snoop en vinnie

hoi,
maar als je valkje verder gelukkig leeft is er niks aan de hand.
Mijn valkje heeft ook maar 2 teentjes op een poot en hij kan nog beter landen en vliegen dan alle andere vogels die ik ooit heb gzien(bij familie/kennis en van mij) ;D ;D
grtz.
Shirak ;D ;D ;D