Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 10 Februari 2012, 23:08:44
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Valkparkiet.com
|-+  Algemeen
| |-+  Nieuws over Valkparkiet.com (Moderator: Peter)
| | |-+  Belangrijk: Nieuwe regels op het forum
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Print Omlaag
Auteur Topic: Belangrijk: Nieuwe regels op het forum  (gelezen 3607 keer)
Peter
Opper valk
Valkparkiet
*

Geslacht: Man

Belangrijk: Nieuwe regels op het forum
« Gepost op: 10 Juni 2005, 12:32:13 »

Hallo allemaal,

Helaas blijkt dat er nog meer nieuwe regels nodig zijn om het leuk en gezellig te houden. Dit opic zal dan ook nog verder uit gebreid worden.

MSN, Email en andere communicatie middelen vs Valkparkiet.com
Het is helaas de laatste tijd voor gekomen dat mensen die elkaar via het forum hebben leren kennen problemen hebben gekregen via MSN, Email en andere communicatie middelen. Doordat wij geen beheer over deze middelen (behalve dan het Valkparkiet.com) hebben, kunnen wij er weinig tegen beginnen.

Als echter blijkt dat er een duidelijke samenhang tussen beiden is zullen wij toch een waarschuwing tegen deze personen uitvoeren op het forum. Als een waarschuwing niet voldoende blijkt een rode kaart en/of verbanning.

Hoe te handelen als zoiets gebeurt:
Bewaar altijd de email die ontvangen hebt van de persoon in kwestie. Daarin staan gegevens zoals IP-adres e.d. ook logfiles van MSN, ICQ e.d. bewaren. Deze gegevens kunnen vervolgens verstuurd worden aan ons (Webmasters Valkparkiet.com) en worden met zorg afgehandeld.

Hoe wordt een beslissing genomen:
Samen met de beheerders van het forum zal besloten om iemand op basis van aktie's via MSN, Email en andere communicatie middelen. Zodat de beslissing niet door 1 persoon genomen worden maar door de admin's en beheerders.

Groetjes,
Peter

Joyce28
Gast

Re: Belangrijk: Nieuwe regels op het forum
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Juni 2005, 13:33:28 »

Goeie actie Peter,
Ik ben zelf moderator van een ander forum,en daar is ook eens iemand via msn bedreigt enz.Normaal bemoeien wij ons ook niet wat buiten het forum omgaat,maar idd d.m.v die msn gegevens hebben we diegene toch een ban gegeven

Het is jammer dat het nodig is,maar wel noodzakelijk om je eigen forum te beschermen
Peter
Opper valk
Valkparkiet
*

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Juni 2005, 13:39:46 »

Hallo Joyce,

Het is helaas nodig idd. Ik ben ook bezig om email en msn gegevens af te schermen, en er komen berichten te staan dat het verstandiger om geen gegevens zoals msn en email af te staan.

Groetjes,
Peter

Petra en Cheeky
Gast

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Juni 2005, 13:46:06 »

Jammer dat het nodig is, maar blijkbaar is het nu idd nodig!
Mensen hebben weliswaar een hekel aan regels, maar zonder regels wordt het vaak een grotere troep, dusss.... dan ook maar hier met zoveel mensen bij elkaar!

Ben het dus helemaal eens met dit besluit, Peter!

Petra

tommy
Gast

« Antwoord #4 Gepost op: 10 Juni 2005, 20:54:50 »

hoi

Ik wilde even reageren op die rode kaart.

Is het niet mogelijk dat iemand een gele kaart eerst krijgt.
Als een soort van joh het is menus hou je aan de regels anders....

En het als gast in loggen zou ik ook van de site afhalen.
Het kost je niets om hier lid te worden.

Het is dan veel makkelijker om de boel duidelijk en helderder te houden.

Grt Annemieke
Kolkkie
Donateur
Valkparkiet
*

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #5 Gepost op: 11 Juni 2005, 10:38:08 »

Hoi Annemieke,

Ik denk dat dat voor- en nadelen heeft. Het voordeel is idd dat je alles duidelijk hebt wie wie is, maar aan de andere kant, kan het juist mensen afschrikken.
Vanwege de 'drempel' om te registreren dusrven ze bijv. geen spoedvragen meer te stellen als er iets ernstigs is met een valkje.

Het is denk ik een keuze die goed overwogen moet worden, maar dat is mijn mening.

Groetjes,

Mariska

Bovenaan (v.l.n.r.): Pukkie, Einstein en Coco
Onderaan (v.l.n.r.): Yoshi, Minggu en Punky

Coco R.I.P. 14-08-2006
Rianne
Moderator
Valkparkiet
*

Forum Junkie!

« Antwoord #6 Gepost op: 11 Juni 2005, 12:58:50 »

Ik vind het jammer dat er mensen zijn die Peter en  Lique erop aankijken als er via de mail of MSN oid iets tegen ze gezegd word wat niet door de beugel kan. Gelukkig zijn ze bereid stappen te ondernemen als zoiets weer gebeurd.
Ik ben het met Mariska eens over de gast berichten, voor sommige mensen is registreren een drempel en gaan ze verder op zoek naar een antwoord voor hun (spoed)vraag.
Probeer het als iets positiefs te zien, als ze een antwoord krijgen op hun vraag en ze zijn tevreden, registreren ze misschien.

Peter
Opper valk
Valkparkiet
*

« Antwoord #7 Gepost op: 11 Juni 2005, 14:19:00 »

Hallo allemaal,

Gele en rode kaart:
De gele kaart houdt in dat je een waarschuwing hebt gekregen en de volgende stap is dan rood. De waarschuwingen worden bij gehouden in een special deel wat alleen toegangelijk is voor de moderators/beheerders/admins. Door alles op het forum was ik nog niet toegekomen om een gele kaart ledengroep aan te maken.

Deze gele kaart ledengroep is sinds vandaag wel aktief en iedereen die nu een waarschuwing heeft een gele kaart voor haar/zijn account staan.

Gast account
Het gast account wil ik wel behouden, het is niet moeilijk om een nep-hotmail account aan te maken en zo als nog lid te worden. Of het hele forum moet anders dicht getimmerd worden en zulke forums zijn er al genoeg. Er zijn ook nog steeds veel mensen die niet weten hoe een forum werk qua posten en registreren. Deze kunnen met veel moeite een bericht plaatsen en na een aantal berichten krijgen ze vaak hulp bij het registreren. Ik wil alles zo toegangelijk mogelijk houden.

Iedereen weer bedankt voor het mee denken!!

Groetjes,
Peter

Theetje
Donateur
Valkparkiet
*

www.valkparkiet .com

« Antwoord #8 Gepost op: 11 Juni 2005, 15:07:19 »

Hoi,

Ik denk inderdaad toch ook dat de nadelen aan gastgebruik voor lief moeten worden genomen.

Ik heb dat hele drama met Parrotfriends toen gehad waar je ook alleen als member in kon loggen. Voor mij was dat een reden om de site links te laten liggen, alhoewel dat ook wel kwam door het onvriendelijke antwoord wat ik van een moderator kreeg toen ik daar een vraag over stelde.

Groetjes

Theetje

Paul
Gast

« Antwoord #9 Gepost op: 11 Juni 2005, 15:19:47 »

Hoi,

Ik vind ook wel dat het gastgebruik moet blijven bestaan ondanks de nadelen maar zoals Peter al zegt zal je ook snel een hotmail acount aan kunnen maken en ook de boel narigheid kunnen uithalen.
Dus wat dat betreft maakt het toch niet echt veel uit.
Ik merk van mezelf ook wel als ik even ergens snel iets zoek of wil vragen  en ik moet dan eerst lid worden dat ik dan gewoon verder ga en een ander forum zoek dus ik kan me zeker voorstellen dat dat mensen afschrikt.
Lid worden is dan wel gratis maar mensen denken soms toch dat er iets aan vast zit en doen het dan niet helaas.
Als ze als gast een tijdje rondkijken en het bevalt worden ze vanzelf wel lid.

Groetjes, Paul
angel310
Valkparkiet

hummel:13-8-05 ukkie:15-8-05

« Antwoord #10 Gepost op: 13 Juni 2005, 08:54:50 »

hoi
ik had een vraagje....
kunnen gasten ook een gele kaart krijgen? Roll Eyes

groetjes angelique

Peter
Opper valk
Valkparkiet
*

« Antwoord #11 Gepost op: 13 Juni 2005, 18:15:22 »

Hallo Angelique,

Gasten zijn met vervelend gedrag bijna op "commando" door iemand gestuurd. Het valt ook altijd ook dat na een discussie met persoon X en altijd een gast persoon Y komt die het voor persoon X opneemt.

Het ligt dus aan de gast en hoe de situatie is, maar voor gasten en leden gelden dezelfde regels.

Groetjes,
Peter

Petra en Cheeky
Gast

« Antwoord #12 Gepost op: 13 Juni 2005, 19:10:34 »

Ben alleen heel erg benieuwd hoe lang een gele kaart blijft staan. Als iemand zich daarna netjes gedraagt, kan de kaart dan weer verdwijnen en zo ja, wat zijn dan de criteria?

Petra
Tara
Donateur
Valkparkiet
*

Seraiyo 4-ever

« Antwoord #13 Gepost op: 13 Juni 2005, 19:44:48 »

Ben alleen heel erg benieuwd hoe lang een gele kaart blijft staan. Als iemand zich daarna netjes gedraagt, kan de kaart dan weer verdwijnen en zo ja, wat zijn dan de criteria?

Petra

Ikzelf zou een gele kaart persoonlijk gewoon laten staan, niet laten weghalen, het is en blijft een waarschuwing, men mag gerust weten als de persoon wat verkeerds gedaan heeft vind ik persoonlijk.

Groetjes, Tara
Joyce28
Gast

« Antwoord #14 Gepost op: 13 Juni 2005, 20:56:55 »

Petra

Ikzelf zou een gele kaart persoonlijk gewoon laten staan, niet laten weghalen, het is en blijft een waarschuwing, men mag gerust weten als de persoon wat verkeerds gedaan heeft vind ik persoonlijk.

Groetjes, Tara

Ben ik het niet mee eens eigenlijk.Waarom iemand altijd aan een schandpaal nagelen,want zo zie ik het wel.Van fouten leert men,en na een gele kaart past iemand wel dubbel op om geen rood te krijgen.
Ik zou zeggen,een gele kaart voor een maand
Pagina's: [1] 2 3 Print Omhoog 
« vorige volgende »