Valkje zit dik, eet veel te veel, ogen dicht

Gestart door Remco_Ultee, 13 juni 2005, 21:58:00

« vorige - volgende »

Remco_Ultee

M'n tamste valkje die net 2 rondes eitjes heeft gelegd (onbevrucht) zat de laatste paar dagen ontzettend veel te eten. Maar ze was wel levendig, maar nu keek ik vanavond, en ik zag dat ze bol zat, oogjes dicht, weinig reactie..

Vorig jaar heeft ze wormen gehad, maar toen pikte ze telkens in dr veren omdat het jeukte, dat doet ze nu niet. Komt dit misschien nog? of zijn het geen wormen...

:(

Peter

Hoi Remco,

"Tikt" ze ook met haar staart of zie je een eitje zitten? Ik zit zelf te denken aan legnood...

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Remco,

Waar zit je popje zit die op de stok of op de bodem bol ?
Vaak met legnood zijn ze heel erg ziek en zitten op de bodem.
Het kan inderdaad wel zo zijn dat er weer een ei aan zit te komen dan voelen ze zich soms ook niet echt lekker.
Een popje hier ging heel erg met de staart op en neer maar zat wel gewoon op de stok maar maakte een zieje indruk en een paar dagen later was er een ei en toen zat ze weer gewoon normaal.
Hoe is de ontlasting van het popje want vaak als ze een ei moeten leggen worden dat al hele grote flatsen.
Of het wormen zijn is zo heel moeilijk te zeggen maar je zou altijd preventief een kuurtje kunnen geven als je het niet vertrouwd dat kan nooit kwaad en voor buitenvalkjes word het zelfs aangeraden om dat 2 keer per jaar te doen.
Je kan ook wat ontlasting opvangen en dat laten onderzoeken vaak  als ze wormen hebben is dat terug te vinden in de ontlasting als eitjes vaak.
Houd het in elk geval goed in de gaten en als je het niet vertrouwd  zou ik gewoon even langs een vogelarts aan.

Groetjes, Paul