23 mei 2025, 19:04:18

eivoer genoeg voor jong?

Gestart door brenniej, 8 juni 2005, 20:50:55

« vorige - volgende »

brenniej

Heeey,

Ik vroeg me af of eivoer genoeg is om te voeren aan jongen??? of moet er nog meer doorheen?

Want nu komt mijn probleem, ik ben hier in Leiden eg alle dierenzaken afgeweest voor opfokvoer en toen had ik eindelijk een pak en die was een jaar over datum, die heb ik terug gebracht.... nu vroeg ik me af, als ik nou zelf eivoer maal met me blender..... is dat dan voldoende??? of moet er nog wat voeding door heen ????

Help me aub!!!!

alvast bedankt brenda

Paul

Hoi Brenda,

Eivoer alleen is echt niet goed hoor voor een dagje als nood kan je dat gebruiken maar zeker niet elke dag.
Het beste kan je een bus Nutribird bestellen als je het nergens kan krijgen.
Alleen komen er dan verzendkosten bij maar je hebt dan wel wat goeds in elk geval.
Op www.dedierenvriend.nl kan je dat in elk geval per post bestellen.
Ga niet zitten rommelen met eivoer en brinta malen dat werkt wel een beetje maar er ontbreken belangrijke stoffen en zeker lacto bacillen kan je er zelf niet in stoppen en die kunnen best belangrijk zijn voor jonge valkjes.

Groetjes, Paul

brenniej

Ok, ik heb net ff op die site gekeken maar er staat dus dat 5 dagen!!! na betaling het bezorgd wordt.... Dit vindt ik wel erg lang duren!
Ook is het beestje al 3,5 week door de ouders gevoerd....
En wordt hij af en toe ook wel gevoerd door de ouders maar niet genoeg!
Anders ga ik morgen ff langs bij de dierenwinkel (en proberen of ze t snel kunnen bestellen... maar dan wordt het cédé lorivoeding of zo.....)

Kan hij eg niet wat langer met het eivoer mee?????

Groetjes bren  :-[

Paul

Hoi Brenda,

Cede Lorivoeding moet je zelf aanmaken met eivoer erdoor dat is wel een stuk lastiger vind ik en nutribird bevalt mij zelf beter moet ik zeggen.
Je hebt ook van Kaytee en orlux onder andere die zijn ook goed en die hoef je niet te mengen.
Je kan even bij geon schrijver kijken in rijnsburg dat is niet zo ver van Leiden af en die heeft orlux dat is hetzelfde als nutribird en dat kost 7,70 voor een 500 gram bus.
http://www.geonschrijver.nl/orlux.htm
Dan heb je makkelijker en beter opfokvoer dan cede en eivoer zelf maken vind ik.

Groetjes, Paul

carco

Hoi Brenda

Ik heb momenteel een valkje aan de pap met Kaytee.
Als je wilt kan ik je een zakje sturen daarvan?
Ik kan ook wel een bus opsturen maar dan zijn de verzenkosten €5,50.
En als ik je een zakje opstuur kan je het morgen al in huis hebben, en ben jij in ieder geval voor even uit de brand.
Laat het me maar even horen.
Stuur me maar een im en of zet het hier even neer.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

samlover

Hmmz ben nog nooit in rijnsburg geweest :P dus zal wel de weg kwijt raken.... maar ga straks ff zoeken!
En caroline??? ik heb je net een berichtje gestuurd prive met mijn adresgegevens...... Als je me een zakje wil sturen graag! Want weet niet of ik die dierenwinkel ga vinden.....

onwijs bedankt alvast!

Ik heb trouwens het jong nu uit het hok gehaald... want de ouders gingen hem echt bijna vermoorden net..... zag er heel erg eng uit...... en ik kon er niet meer tegen (moest gewoon huilen) Dus nu heb ik hem apart zitten.....

groetjes bren