|
Pagina's: [1] 2 ... 4
|
|
|
Auteur
|
Topic: **Hoe ziet jouw voliere eruit?** (gelezen 27318 keer)
|
|
|
|
|
Kirsten
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Hoi hoi,
Ja ik denk dat het best een werk is om je voliere te showen, maar ik zal even een klein stukje neerzetten om toch iets te laten zien. Kan het altijd later nog aanvullen 
Wij zijn dit jaar begonnen met kweken en daarmee ook gestart met het maken van een buitenverblijf. Het is niet supergroot, maar ik ben er wel supertrots op.
We hebben een gedeeltje buitenvoliere en een gedeelte binnenvoliere (in de speciaal ervoor gemaakte schuur). Ook hebben we drie grote broedkooien binnen, waarbij er aan ééntje een broedhok hangt op dit moment.
In totaal zitten er nu 8 valkjes buiten. 4 in de voliere en 4 in de broedkooien.
Nog een paar foto's 

Dit is het gedeelte buitenvoliere. Mijn vriend heeft hem zelf gemaakt. Het betreft een onderhoudsvriendelijke aluminiumvoliere en op de bodem ligt split(soort grind). Makkelijk met een hogedrukstraal schoon te maken. Ook staat er een badschaal, wat als nadeel heeft dat je hem elke dag moet schoonmaken, maar ik vond het wel een erg leuke opvulling.
Oké nog een stukje binnenvoliere,.

Van de broedkooien heb ik geen mooie foto en ga ik proberen morgen nog even te maken.
Voor zover even een klein verhaaltje over onze voliere. Het heeft ons dit jaar veel werk gekost, maar oh wat ben ik trots en ook op mijn mannetje die op de broedkooien na alles gemaakt heeft 
Groetjes Kirsten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anita1
Gast
|
ik zal ook mijn voliere eens laten zien. deze is helemaal bekleed met alles van natuur. een rietenscherm als afzet voor de wind en schaduw! en speeltjes die met de hand gemaakt zijn,alles van natuur hout.ook in het binnenhok.daar hebben we een gat in de schuur gemaakt.dus kunnen ze naar binnen.buiten en binnen hangen broedhokken. hier de foto

hier was nog zonder rietscherm en nu komt met
 hier het binnenhok gedeeltelijk
 en tot slot met mijn bordje natuurlijk van hier!  knuff anita
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anita1
Gast
|
oow sjips hahaha hier alsnog de foto met het bordje van mijn voliere.
 knuff anita
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sander
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Hier dan mijn voliere : 

En nog een zicht door de vluchten heen:

Groeten Sander
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marco
Gast
|
Hierbij mijn hokkie

|
|
|
|
|
|
|
|
|
marianca.
Gast
|
Hallo allemaal,
Ik wil mijn Voliere ook ff showen ;DDit weekend hebben we hem groter en wel 220 diep-410 breed en bijna 3 meter hoog.De dakpanelen hebben we schuinlinngs erop gelegd zodoende kan en heb ik er nog schommels en etccctraatjes in gehangen..zeg maar de EFTELING 2 . Waar de voliere staat is het woongedeelde waar we eerst in woonde..nu zijn we opgeschoven naar koeienstal en hooistal ..een oude boerderij dus.Als alles zover klaar wat toch wel voorrang verreist gaan we de voordeur, die grenst bij de voliere, verplaatsen waar eerst de open keuken was en dan kan ik de ruimte gebruiken als binnenvoliere en we bouwen dan uit naar buiten ...  Nou,de valken en kakarikis..zebravinkjes,japanse meeuwtjes,kanaries en grasparkietjes zijn er dolgelukkig in..alles vertoeft in volste harmonie en zijn heel lief voor elkaar..is eigenlijk ook nog nooit anders geweest.

groetjes marianca
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sander
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Dit is mijn nieuwe voliere :

|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rob S
Valkparkiet

Geslacht: 
|
Hey,
Dit wordt mijn nieuwe voliere. Hierin komen 6 of 8 valkparkieten, een koppeltje diamantduiven en enkele chinese of japanse kwartels.
De voliere heeft een doorsnede van 2.40 meter en een hoogte van 2.35 meter Op het dak komen rode shingles, en aan de achterkant komen nog schrootjes in dezelfde kleur als de platen.

Groetjes Rob
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ziralioness
Valkparkiet

Geslacht: 

|
En... hij STAAT!!! Dit is mijn voliere, met zijn bewoners...

De voliere (de klep van het nachthok nog open)

Vanaf de zijkant...

In het nachthok...

De zittakken, de voerbakken en de watersilo...

Cinna (achter) en Breezer (voor).

Kiko (links) en Sparky (rechts).

Sparky, nog enigzins in de rui en daarom een beetje slordig...

Kiko!

Breezer...

... en Cinna!
Er komen nog wel meer vogels in, later, en nog wat Chinese dwergkwarteltjes op de grond.
|
|
|
|
|
|
 Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki! Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...
|
|
|
gert overweg
Valkparkiet

|
dit is mijn voliere!
van veraf.

vanaf de zijkant

het binnnenhok

nu mijn vogeltjes!
popje van de valkparkieten een geparelde cinnamon split bont

mijn bonte mannetje (2e plaatje de linkse)

mijn eerste jonkie cheeko (bont)

mijn bourkes (roze)

en mijn catharina's

groetjes, gert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peter
Opper valk
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Dit is onze voliere met nachthok:

De voliere is nog niet helemaal af maar het schiet al mooi op. Als de voliere gereed is zal ik meer foto's plaatsen in dit topic. Tot die tijd kun je de vorderingen hier volgende: Bouw van onze voliere
Groetjes, Peter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina's: [1] 2 ... 4
|
|
|
|
|
Pagina opgebouwd in 0.178 seconden met 20 queries.
| |
|