4 mei 2025, 08:54:53

eigenwijs of..?

Gestart door angelina, 7 juni 2005, 23:28:42

« vorige - volgende »

angelina

Mijn valkje zit vanaf dag 1 dat ik hem heb op zijn voerbakje ipv zijn stok.
zo af en toe wisseld hij eens af maar het over grote deel zit hij toch bovenop zijn voer.
Waarschijnlijk een safe gevoel achter dat ding maar ik heb vandaag zijn kooi gereorganiseerd.
Nu hangt zijn voerbakje anders en is het makkelijker voor hem om vanaf zijn stok te eten en op zijn voerbak zitten zou nu niet echt comfortabel zijn maar toch zit ie er weer.
Is hij nu gewent aan dat stekkie en wil hij niet anders meer of?
Vraag me af waarom hij zichzelf in zo'n moeilijke positie plaatst.
Nu zit hij te eten uit zijn voerbakje terwijl hij er boven op zit.
Dit deed hij niet toen het bakje ergens anders hing.
Moet ik het zo laten en aankijken of hij meer op stok gaat of de boel terug hangen ? ???

Groetjes,
Angelique ;)

Love birdies

Paul

Hoi Angelique,

Sommige valkjes slapen nou eenmaal op vreemde plaatsen en dat kan niet echt kwaad daar kiezen ze zelf voor en ze zitten daar dan kennelijk graag zelf.
Ik heb een valkje wat alleen op de sepia slaapt en nooit op de stok.
En ook slapen er soms wel eens hangend aan de tralies zo kiest elk valkje de manier die hij het fijnste vind.
Ik zou me daar niet echt zorgen over maken hoor.

Groetjes, Paul

angelina

Hoi Paul.

Bedankt voor je reactie.
Sinds ik een beetje aan het spelen ben geslagen met de inrichting van de kooi( gisteren pas) heb ik het idee dat hij het wel prettiger vind in zijn kooi.
Helemaal gewent is hij nog niet want hij doet anders dan anders, maar hij zit nu gewoon heerlijk op stok en klimt op zijn gemak door zijn kooi en heeft daar naar mijn idee ook fun in. Voor het eerst gebruikt hij nu ook zijn andere stok. Alleen de schommel blijft hij maar een raar ding vinden volgens mij. Nou ja wie weet komt dat nog wel.
Vanmorgen heeft ie in ieder geval niet zo hard gegild omdat ie eruit wilde eigenlijk op een leuk volume aangeven dat hij er graag uitwilde. Kon niet moest weg maar hij ging niet over de rooie zoals de laatste tijd. S'middags was hij meestal stil maar vanmiddag had ie het naar zijn zin en hebben we samen heerlijk zitten fluiten.
Tot nu toe positief dus. :D

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

Paul

Hoi Angelique,

Het is altijd even uitzoeken wat ze het fijnste vinden.
Ik heb ook schommeltjes en sommige die zullen er echt nooit op gaan zitten en sommige zijn er helemaal gek op dat is gewoon verschillendper valkje.
In elk geval heel goed dat je even wat bent gaan veranderen dan kan je gewoon even uitzoeken wat hij het fijnste vind :)
En zo te merken heeft dit al goed gewerkt zo :)

Groetjes, Paul