19 april 2024, 09:00:59

Yuci Yuca

Gestart door Lautje, 7 juni 2005, 14:00:05

« vorige - volgende »

Lautje

 Hallo iedereen,
Na met heel veel plezier heel veel van de verschillende dagboeken gevolgd te hebben begon het te kriebelen. Ik ga ook een dagboek bijhouden over mijn eigen Yuca. Yuca is nu ongeveer 3 maanden oud en super ondeugend!! We weten nog niet of het een hijtje of zijtje is maar hij/zij begint al aardig te brabbelen en af en toe komt er een fluitje uit. Ik zal proberen foto's toe te gaan voegen want dit maakt het allemaal veel leuker natuurlijk  :D.
Ik heb Yuca van een plaatselijke fokker die tevens een dierenwinkel heeft. Yuca is met handopfok grootgebracht en toen ie zelfstandig kon eten mocht ik hem meenemen  ;D. Hij zat in het begin super stil op de bodem van zn kooi zooo lief, met hele grote oogjes!
Nu klimt ie overal naartoe en laat zich lekker kroelen. Het is echt een soort kamikaze vogel want hij laat zichzelf naar beneden stortten en daarna trekt ie zich weer op naar boven als ie vliegt.
Binnenkort zet ik wat foto's in Yuca's dagboek met nog meer verhalen!

Gr. lautje

Ankie

Hoi Lautje

Leuk ,dat je ook een dagboek bij gaat houden. Is Yuca je 1ste valkje en wat voor mutatie is het? Wat een vragen gelijk al ;D.
Ben benieuwd naar de foto's.

:-* Zazou & groet van Ankie

gonnie

Hoi

Welkom in de dagboek verslaving , ik zal je vast een waarscuwing geven aan foto`s zijn we ook verslaafd hier, veel plezier met je valkje.

Groetjes Gonnie




Lautje

Hej ankie,
Yuca is mn eerste valkje dus alles is hartstikke nieuw voor mij. Het is een wildkleur maar op zn borstje krijgt ie steeds meer gele veertjes en ik vermoed meer dat het een mannetje is als ik kijk hoet mannetjes over het algemeen worden omschreven...ik hoop het wel maar goed dat is dan maar afwachten!

gr laura

Petra en Cheeky

Ha die Lautje!

Ookal aan een 1e valkje toe! Leuk om je enthousiasme te lezen! Wacht maar, als Yuka net zo'n ondeugd wordt als Cheeky van ons, mag je je borst nat maken!

Alleen vrees ik dat ik je moet waarschuwen... hier op het forum zit iets in de lucht.... ze noemen het het valkparkietenvirus.... Als je aan 1 valkje bent begonnen, heb je binnen een half jaar een tweede.... Vandaar dat wij sinds gisteravond Chara erbij hebben.....

Groetjes en ik hoop nog veel van je te lezen (en zien!!!)

Petra (Cheeky & Chara)

~Natas~

Hoi Laura,

Leuk dat je ook een dagboek hebt geopend.
Je had ook al een paar keer gereageert in mijn dagboek, en toen zag ik de jouwe staan d8t ik van ja ook reageren.
Ik ga jou dagboek ook zeker volgen hoor, en wacht inderdaad op mooie foto's van Yuca.
en uh kijk maar uit...........want voor je het weet heb je ook het valken virus te pakken voor een 2e valkje.
Hier begint het ook al te kriebelen  ;D

Groetjes,

Natas en Joepie

Rianne

Hoi,

leuk joh, je eigen valkje! En nu ga je ook een dagboek bijhouden, dat vinden we altijd leuk. :) Yuca is een wildkleurtje? Laat hem/haar maar gauw zien!

Lautje

Hallow iedereen ;)
Tja en weet je wat jammer is, dat ik meestal op kantoor tijd heb om wat in Yuca's dagboek te zetten en thuis vergeet ik het...hmm, maar goed ik ben net begonnen dus dat kan nog veranderen natuurlijk. Dit weekend ga ik Yuca's foto's toevoegen, ik moet alles lenen dat is wel jammer maar goed ik ga het regelen!!
Heel stom maar ik ben mezelf helemaal vergeten voor te stellen 'sorry  :-['! Ik ben dus Lautje alias Laura. Ik ben 22 jaar en ik woon in alkmaar. Op het moment ben ik aan het afstuderen in amsterdam en loop ik stage bij een touroperator. In mijn vrije tijd hou ik me bezig met Yuca mijn lieve valkparkietje van ong. 3 maanden. Mijn ouders hebben allebij ook altijd parkietjes gehad maar nog nooit een valkje  8) en die zijn natuurlijk het allerleukst!!
Yuca is een schatje maar poept mn hele bank onder..achja. Gister liep ie door mn cracker met jam...dus hij plakt heel erg en het gaat er natuurlijk niet zo snel af...owowow.
Mn vriend is wel gek op hem maar het idee voor een valkje komt bij mij vandaan  :D.
Ik hoop dat jullie dit dagboek met veel plezier zullen gaan lezen ik vind jullie reacties errug leuk en gezellig!

tot de volgende keer! en een kusje van Yuca

Petra en Cheeky

Hee Lautje!

Wat herkenbaar, banjeren door de crackers met jam.... bij mij stal Cheeky gewoon de boterham met kaas en jam uit mijn handen... hij wist er zelfs een grote aardbei uit te plukken!!! Heerlijk om de streken van Yuka te lezen!

Wat leuk, stage bij een touroperator? Doe je iets in de reizen qua studie?

Groetjes,
Petra

Kirsten

Hoi Laura,

Welkom hier :D gezellig dat je jezelf even voorgesteld hebt en natuurlijk ook Yuca.
Banjeren door crackers met Jam, haha tja het is een beetje plak, maar ook wel gezellig zo samen ontbijten ;)
Ben benieuwd naar je foto´s. Als yuca een mannetje is zal zijn koppie steeds geler worden,. spannend hoor en zoals andere ook al zeggen hier, pas maar op, voor je het weet heb je er 2 :D,. of ehhh 12 en vier jongen :D,. het is gewoon een verslaving

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lautje

Hej iedereen
Nee nog steeds geen foto's maar dat gaat dit weekend gebeuren.
Gister was het prachtig weer en ik was vrij dus ben ik met Yuca op het balkon gaan zitten, en dat vind ie niet eens eng :D
Natuurlijk vliegt er dan van alles om ze heen en zo ook een paar kraaien, verschrikkelijke beesten! Nu zat ik vanochtend op de bank doet Yuca ineens het geluid van een kraai na, gek beest!
Maar goed, ik vind het nog erg moeilijk om te zien of het een hij of zij is. Hij begon al niet met een heel donker koppie, maar al een beetje geel, niet fel geel maar zacht geelig, toen ik m mocht halen (toen was ie 9 weken oud). Nu wordt t koppie niet heel erg geel maar ook niet heel grijs...hij is nu bijna 4 maanden. Ik wacht wel af, tis een lieverd dus eigelijk maakt het me niks uit  :P.
Ik zie jullie snel weer!
gr. Lautje

Kirsten

hoi hoi,.

We wachten geduldig af ;) ;D
Haha en leuk dat ie het geluid van een kraai nadoet,. zo snel leren, dan gok ik op een mannetje :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Je kunt zelf ook proberen om Yuca een fluitje te leren. Als je het vaak genoeg voordoet, gaan ze het vanzelf proberen. En dat is best lachwekkend!

Petra en Cheeky

Ik zou maar snel een ander geluid nadoen Lautje... om nou straks steeds kraaien te horen...!!! En idd: regelmatig herhalen zou ervoor moeten zorgen dat ze het vanzelf gaan proberen.... (behalve die van ons dan en dat is nota bene een mannetje.... die wil alleen maar het bouwvakkersriedeltje en eigen geluidjes maken, maar iets herkenbaars? No way!).

Groetjes,
Petra

Lautje

Hej peopeltjes ;D,
Wat een leuke reacties weer allemaal! Het is alweer dinsdag dus is het een beetje raar om te vragen hoe jullie weekend was, maar bij deze doe ik het toch :D!
Ik heb lopen freubelen met foto's van Yuca, maar het lukt me niet, ik kan op mn werk het verkleinprogramma niet installeren, dus dat zou ik thuis even moeten doen en ik ben er achter gekomen dat Yuca niet zo fotogeniek is....hij blaast naar de camera of vliegt weg (wat een goofy he?!)
De kraaiengeluiden doet ie al niet meer...ik twijfel heel erg tussen man of vrouw, hij/zij kan lekker tekeer gaan en af en toe komt er ook echt een riedeltje fluitjes uit. Ook weet ik nou niet of t koppie grijzer of geler wordt, voor om zn neusje en snaveltje wordt t volgens mij wel geler maar onder zn wangetjes juist grijzer...  ???
Ook is ie pas 4 maanden maar vorige week vielen er onwijs veel veertjes uit, ook grote veren...als ze 6 maanden zijn krijgen ze toch pas hun eerste rui?
De beloofde foto's probeer ik echt te plaatsen, ik ga weer ff verder op onderzoek uit!

ps petra, helaas hebben ze allemaal hun voorkeur voor een bepaald geluidje, het bouwvakkersriedeltje is wel een vrolijke hihi!!

gr. Laura