Ik wil het forum helpen door:

Gestart door Lin, 6 juni 2005, 21:35:47

« vorige - volgende »

Theetje

Citaat van: Tara op  8 juni 2005, 17:03:41
Citaat van: Muppet op  8 juni 2005, 12:02:45
Het gaat mij ook niet om een bepaalde ruzie, ik sta gelukkig overal buiten. Maar zulke dingen kunnen in de toekomst weer gebeuren, het hoeft maar een rotopmerking van een gast poster te zijn bijv.


Hoi,

weet ik, maar sinds er iets gebeurd is op het forum melden verschillende leden zich plots aan tot moderator, ik denk dat moderator zijn of niet daar weinig toe doet, ik doel nou niet op jou of zo, maar in het algemeen.

Groetjes, Tara


Hoi Tara,

Ik begrijp wel wat je probeert te zeggen. Tien moderators extra maakt het forum niet perse gezelliger.
Ik ben zelf ook moderator en door het gedoe een tijdje niet geweest, maar ik ga er weer helemaal voor. Het forum verdient dat wel.

Ik heb vorige keer al eens gevraagd of er een soort vragenuurtje kan worden ingesteld op de chat. Mensen kunnen dan hun vraagjes kwijt en krijgen direct een antwoord.

Overigens ook een goed idee om weer wat meer te gaan chatten met zijn allen. Maar Anita, een vraagje. Als ik nu aan de marathon meedoe en ik moet een enorme grote boodschap doen?? :-[ Met een beetje pech ben je wel 10 minuten weg dan ;D
Maar goede ideeen zijn welkom, dus kom maar op met zijn allen.

groetjes

Theetje


Lin

Hey Tara,

Veel mensen willen nu moderator worden omdat ze weten dat er veel berichten worden geplaatst en vaak wordt niet alles gelezen door alle moderators (denk ik). Ze willen alleen maar helpen met het 'ordenen' van het forum. Onderwerpen verplaatsen of een dagboek sluiten enz.

Of het gezelliger gaat worden, dat is hier niet het belangrijkste punt. Maar een beetje meer controle is misschien wel nodig. Ik denk ook niet dat het uitmaakt hoe lang je op het forum bent om de posts in de gaten te houden. Om te reageren op een vraag daar moet je uiteraard wel ervaring voor nodig hebben maar dat is (volgens mij) ook niet de hoofdtaak.

Peter en Angelique gaan niet iedereen tot moderator benoemen. Misschien komt er wel bijna niemand bij die zich bij de huidige moderators voegt.

Maar Tara had je nog een leuk idee om het hier gezelliger te maken?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

begrijp jou wel, maar er komen hier plots leden af die we niet zo veel zien als anderen die moderator willen worden?

In elk geval, om het leuk en gezellig te maken he, zou ik gewoon ff verder proberen te gaan als vroeger, iedereen accepteren zoals ze zijn, en geen ruzie zoeken ofzo,
een chat zou ik nog niet meteen organiseren, want straks komt daar ook een ruziestoker bij en zijn we weer weg, als er een ruzie ontstaat, of een ruziestoker is, gewoon die persoon negeren, die 's het niet waard. Door allerlei spelletjes enzo kan er gwn nog meer ruzie ontstaan, snap je ? Als de een bijv. een antwoord gegeven heeft en de ander zei dat die het al wist en ga maar verder ga maar verder....

Groetjes, Tara

Marije

Hoi Peter,
Ik wil best een topic openen voor valkfoto van de week met en thema, bij Nieuws of Divers ofzo! :)
Zeg 't maar als dat goed is.... ;D
Groetjes,
Marije, P&S

Lin

Citaat van: VP, Purrel en Snowtje op  9 juni 2005, 09:18:54
Hoi Peter,
Ik wil best een topic openen voor valkfoto van de week met en thema, bij Nieuws of Divers ofzo! :)
Zeg 't maar als dat goed is.... ;D
Groetjes,
Marije, P&S


Lijkt mij leuk, oh een thema badderfotos??? bij divers lijkt mij een optie.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ivy

Hoi.
Is het niet handiger om een nieuwe forumtopic (Fotowedstrijd) te beginnen? Als er wekelijks een nieuwe fotowedstrijd gehouden zou worden, dan raakt het snel onoverzichtelijk als het onder Nieuws of Divers open gaat.
Het zou dan onderverdeeld kunnen zijn in weken dus. Dan kan je per week altijd foto's bekijken die deelnemen en voor de winnaars zou dan onder de Fotowedstrijd een topic Winnaars open kunnen gaan.
Ook zouden er bepaalde regels gezet kunnen worden - bijv. 1 foto per lid per week ofzo...
Maar het is maar een ideetje...
Groetjes, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Petra en Cheeky

Ik ben het met Tara eens dat meer hulp niet altijd betekent dat het beter is! De juiste mensen op de juiste plekken inzetten, da's voor mijn gevoel belangrijker.
Maar het is in ieder geval hartverwarmend voor Peter en Lique (lijkt me) dat zoveel mensen zich zo enthousiast opwerpen voor functies her en der. Zij bepalen toch zelf wel of het wel of niet nodig is en zo ja, op welke plekken.

Verder zijn er heel veel leuke ideeën aangedragen om op het forum te organiseren... maar wie neemt de initiatieven?

De chatsessie morgen gaat zowieso door, neem ik aan. Zoveel enthousiastelingen, dat moet gezellig worden!

Groetjes,
Petra

Marije

Ik denk dat als je het bij divers zet het ook nog wel overzichtelijk blijft hoor....en idd:1 inzending p.p. en als er meerdere personen op 't forum zitten nòg 1 foto.... ;)
Groetjes,
Marije
P.S. Zal ik dan zo maar een topic gaan openen?

Ivy

Wat ik ermee wou zeggen is dat een jaar wel 51 weken heeft. Stel dat er per week zo'n 20 foto's binnenkomt (het zal wel meer zijn) dan heb je gauw duizend foto's die in een topic allemaal zitten. Dan is het denk ik moeilijk om ze terug te kijken met overzicht.
Maar goed, ik laat het verder aan Peter over...
Groetjes, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Marije

Maar we openen iedere week dan natuurlijk een nieuw topic.....anders valt er ook niet door te komen! :)

Petra en Cheeky

Vergat ik nog te zeggen dat ik graag wil helpen waar dat nodig is! Dusss... als iemand hulp ergens bij nodig heeft, of dat nou met moderaten is of met iets organiseren of verhalen schrijven o.i.d., ik stel mezelf hierbij beschikbaar!
-----
Petra

Theetje

Citaat van: Ivy op  9 juni 2005, 17:52:27
Wat ik ermee wou zeggen is dat een jaar wel 51 weken heeft. Stel dat er per week zo'n 20 foto's binnenkomt (het zal wel meer zijn) dan heb je gauw duizend foto's die in een topic allemaal zitten. Dan is het denk ik moeilijk om ze terug te kijken met overzicht.
Maar goed, ik laat het verder aan Peter over...
Groetjes, Ivy


Hoi Ivy,

Goed punt, maar er springt gelijk een andere gedacht in mijn hoofd, die Peter maar eens moet bekijken.

Als er inderdaad duizenden foto's per jaar extra op de server komen door fotowedstrijden gaat dat niet ten koste van snelheid en kan dat allemaal op de huidige server, of moet er een ander account, met meer kosten, voor komen?
Cor kan deze vraag ook vast wel beantwoorden, aangezien die er ook wat vanaf weet. Misschien toch een puntje om te overdenken, aangezien de site al een klein vermogen kost voor Peter en Lique.

Groetjes

Theetje


Urban Leopard

10 juni 2005, 18:51:08 #27 Last Edit: 10 juni 2005, 18:57:44 by Urban Leopard
Citaat van: Theetje op 10 juni 2005, 16:57:59
Als er inderdaad duizenden foto's per jaar extra op de server komen door fotowedstrijden gaat dat niet ten koste van snelheid en kan dat allemaal op de huidige server, of moet er een ander account, met meer kosten, voor komen?

Hoi,

Inderdaad moet het wel goed overwogen worden. De snelheid zal niet het grootste probleem zijn maar de opslag en bandbreedte wel.

Bij ieder account hoort een maximum opslagcapaciteit en maximum datatraffic per maand. Uiteraard gaat ieder geplaatst bestand ten koste van de beschikbare ruimte. Daarnaast vragen bestanden, iedere keer dat ze bekeken worden, een stuk van de beschikbare bandbreedte. Bij overschrijding van de maximaal beschikbare bandbreedte zal bijbetaald moeten worden om afsluiting te voorkomen.

Nu weet ik niet wat voor contract Peter en Lique met de provider zijn overeengekomen maar het is wel iets om even in gedachten te houden.

Ik vindt het echter wel een bijzonder leuk initiatief en daarop voortbordurend wil ik bij deze gelijk de benodigde ruimte en bandbreedte te beschikking stellen. Nadeel is wel dat het niet meer gecentraliseerd is en de bestanden eer door mij, handmatig, geplaatst moeten worden. Ik zal ondertussen kijken of ik een script kan ontwikkelen waarmee dat automtisch kan gebeuren.


Cor

Rianne

Anders kan er per 2 weken een foto ingestuurd worden, dit zal ook wel schelen denk ik?

Agnes

Als het te kostbaar wordt, kun je misschien € 0,25 per foto die je in de wedstrijd geplaatst , doneren of zo.

gr.v. Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.