24 april 2024, 13:33:21

Zilver Fallow

Gestart door Quendi, 6 juni 2005, 18:06:18

« vorige - volgende »

Quendi

6 juni 2005, 18:06:18 Last Edit: 6 juni 2005, 19:08:38 by Quendi
Hoi iedereen,

Ik heb een mooie mannelijk valkparkiet in mijn voliere waarvan ik niet zeker weet welke mutatie hij heeft. Ze zeiden mij zilver Fallow, maar als ik op de posteroverzicht kijk van deze site, ziet de zilver fallow er veel donkerder uit dat die van mij.

Mijn valkparkiet ziet er het meest uit als een lutino, maar heeft zwarte (donker bruin dus) ogen en heeft duidelijk een zilvere waas over zich heen.

Is het dan toch gewoon een zilver fallow?

En als ik bij de mutatie calculator kijk, staan er 2 keuzes voor Zilver. De ressesieve en de dominante. Welke zilvere heb ik? Dus als ik mijn zilver fallow (als dat zo is) met een wildkleur pop kruis. Krijg ik dan wildkleuren split zilver fallow eruit, of zilver split fallow?

Kan iemand mij daar wat over vertellen?

Groetjes Sietske

Hij zit tussen de 4 valken op de foto onder elk bericht van mij. Hij lijkt dus inderdaat erg op een lutino maar is het zeker niet!!

angel310

je foto's zijn helaas niet te zien

groetjes angelique

Quendi

oh helaas, maf want ik kan ze wel gewoon zien.

maar ongeacht de foto, aan gezien die niet zo duidelijk is; kan er toch iemand op mijn vraag reageren? want ik kan op dit moment ook geen recente foto maken.

Karin

recessief zilver en fallow zijn al vrij lastig te onderscheiden, in combinatie wordt het helemaal moeilijk. Ik denk dat je dat alleen maar kan "zien" als je weet wat de ouders zijn en wat hun splits zijn. In principe hebben zowel fallow als recessief zilver rode ogen, maar in combinatie met bont krijgen ze weer zwarte ogen. Als je het mij zo gevraagd had : wat voor mutatie is dit had ik aan lutino cinnamon of lutino fallow gedacht. Maar dit is gewoon een hele moeilijke mutatie, dan zal je echt aan keurmeesters moeten vragen. Maar het zou me niet verbazen als ook die het niet zouden weten. Probeer een kweker te vinden ( in BelgiĆ« wordt er meer met deze mutaties gekweekt ) die ermee kweekt. Die zal je verder kunnen helpen. Maar aan de andere kant... het is gewoon een hele mooie vogel en dat is samen met de gezondheid het belangrijkste  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

angel310

ja nu kan ik hem weer wel zien :D

zal wel aan mijn pc liggen die heeft een beetje kuren ;)

zoals ik op de foto zie is het een lutino maar je zei al dat dat het niet was
ik heb niet zoveel verstand van de mutaties
misschien weet iemand anders het wel
hij/zij is in ieder geval heel mooi

groetjes angelique

Quendi

Hoi,

Ik weet niet wat de ouders zijn, want ik heb het valkje van een kennis van mij overgenomen die hem uit de dierenwinkel heeft.

Heeft het zin om hem dan met bijvoorbeeld een bonte pop te kruizen? Want als er dan bonte jongen uit komen, dan draagt hij dus bont en is hij waarschijnlijk ook geen zilver fallow. Als er dan wildkleuren uit komt, zou het dan wel een zilver fallow zijn?

misschien moet ik wel opzoek gaan naar een fallow pop, of een zilvere pop?


Peter op het werk

Hallo Quendi,

Je foto is niet te zien voor anderen omdat er een anti leech script op die server draait. Als je het plaatje zelf op die server gezet hebt zie je de foto maar dat komt door je cache in internet explorer maar anderen zien je foto niet.

Ik ben wel benieuwd naar de foto, je mag de foto ook mailen aan: info@valkparkiet.com

Groetjes,
Peter
De webcam in de voliere:

Kijk nu live mee! Klik hier!

Tara

Hoi Peter,

hij bedoelt toch gewoon zijn handtekening,
die valt mooi te zien hoor.

Groetjes, Tara

Quendi

zijn is haar  ;D. Ik ben 100% meisje, hahaha...

Maar, ik kan de foto wel mailen, maar die is dus heel onduidelijk. dat heeft dus niet zoveel zin. morgen kan ik heel misschien een foto van hem maken dus als jullie een momentje hebben  ;)....


Karin

Als het valkje in de dierenwinkel gekocht is is de kans wel heel klein dat het een zilver of een fallow is hoor. Ik denk dan dat het gewoon een lutino cinnamon is, maar.... het leuke is dat je dan gewoon het popje naar je keuze erbij kan doen, want deze man zal zowel cinnamon lutino doorgeven aan zijn dochters, welke mutatie je er ook bij zet ! Dus gewoon een popje naar keuse kopen. Als voorbeeld : als je er een wildkleur popje bij zet zal je wildkleur zonen en cinnamon lutino dochters krijgen !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Quendi

haha ja, dat had ik ook al bedacht... Maar, cinnamon lutinos hebben dus altijd donkere ogen? Ik ga proberen hem aan een bonte pop te koppelen dan weet ik meteen of hij ook bont draagt of niet, want dat was toch ook mogelijk?

Dat is dus het voordeel, als hij ooit nakomelingen krijgt weet ik meteen welke kleur hij heeft. Komen er alleen wildkleuren uit, dan is hij hoogstwaarschijnlijk zilver fallow. Komen er bonte mannen uit en dus ook bont cinnamon lutinos, dan draagt hij dus bont cinnamon en lutino. Als er alleen wildkleuren uit komen en lutino cinnamons, dan draagt hij geen bont...

Hahaha, ik hou van erfelijkheid!

Paul

Hoi Quendi,

Cinnamon lutino's kunnen ook rode ogen hebben hoor.
Ik heb hier een cinnamon lutino popje wat zeker rode ogen heeft.
Het probleem is vaak dat je heel moeilijk ziet dat ze rood zijn omdat ze heel donker worden.
Bij dit popje lijken de ogen gewoon bruin maar ik weet zeker dat ze rood zijn omdat ze hier geboren is en de oogjes waren eerst duidelijk rood.

Groetjes, Paul