5 mei 2025, 06:02:41

spiegel

Gestart door L.A., 16 juni 2005, 19:10:28

« vorige - volgende »

L.A.

hallo   ;D

wij hebben sinds een jaar een valkparkiet, hij is eind april 1 jaar geworden.
Hij heet Ludwig Amadeus en is een echte druktemaker.
Hij is redelijk tam, hij komt op je schouder zitten en op je hoofd en is gek op brood en kaas.

Wij merkten dat hij het leuk vind om in de spiegel te kijken, dus daarom heeft hij een spiegel gekregen.

hij zit heel lief te fluiten, maar hij blaast ook zichzelf op..
een soort van rillen. wat je zelf ook doet als je ineens een koude rilling krijgt.
dan loopt hij te schudden met zn veren

wat bedoeld hij hier precies mee?
probeerd hij indruk te maken ofzo?  ???

Karin

Ik ben geen voorstander van een spiegeltje. Het valkje zal het spiegeltje als partner gaan zien en er echt verslaafd aan raken. Ik heb een grasje die een spiegeltje heeft ( wist ik veel  ::) was al jaren geleden toen ik het hem gaf ) en als het spiegeltje op de grond valt schreeuwd hij moord en brand ! Ik denk dat je valkje als hij blaast het spiegeltje als een indringer ziet. Het zou veel leuker voor je valkje zijn om een vriendje te krijgen i.p.v. een spiegeltje. Het zal in het begin even wennen zijn voor hem maar uiteindelijk zal hij veel gelukkiger worden dan wanneer hij alleen blijft. Valkjes zijn echte groepsvogels. Hij zal er zolang je niet met hem gaat kweken net zo tam blijven. Hij zal alleen wat minder veeleisend worden  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

L.A.

hij blaast er niet naar, hij ziet het echt als zn vriendje
en hij is ook een stuk rustiger
hij gaat zelfs uit zichzelf zn kooi in  :o

het is moeilijk uit te leggen wat hij precies doet, soort van: brrrrr

alsof hij een koude rilling krijgt..
en dan is het heel even zo'n pluizebolletje