5 mei 2025, 22:52:38

Praten

Gestart door Gompie, 5 juni 2005, 17:12:51

« vorige - volgende »

Gompie

Sinds kort kan Gompie een woordje zeggen :D Ik zeg altijd kusje voor ik ga kroelen met hem en laatst hoor ik hem met beetje robotachtig klankje ook kusje zeggen....eerst was het vrij onduidelijk maar nu is het toch echt wel vrij duidelijk.
Weten jullie misschien andere woordjes die qua klanken makkelijk te leren zijn voor een valkje, want vind wel leuk om te proberen hem wat meer woordjes te leren  :)
En is dat robotachtige stemmetje gebruikelijk bij valkjes die beetje praten?? Ik moet er wel om lachen en noem hem nu robokip ;D
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

Jessica

hoi

wat leuk dat ie een woordje kan zeggen  ;D
ik weet niet of dat robotachtige stemmetje gebruikelijk is
maar meestal als papegaaien wat zeggen is het toch ook een beetje robotachtig ??? of niet???
onze valkparkiet kan een beetje HAPPY BIRHTDAY fluiten ;D maar dat is dan ook wel een beetje  ;) hij fluit steeds het zelfde gedeelte  ;)

nou ik hoop dat je nog een goede reactie krijg ;)

-xxx- jessica

~Natas~

Hoi Gompie,

Ik heb zelf ook een pratende valkparkiet (man).
Wat wij deden is om hem eerst zijn naam te leren zeggen, als hij dat eenmaal kent gaat de rest vanzelf.
Het is vooral heel belangrijk om steeds dezelfde woord(jes) te herhalen.
En door langzaam en duidelijk naar je vogel toe te praten.

Mijn vogel zegt Joepie, lekker kroelen, lekker bier, kom maar, kusje, hai, bouwvakkersfluitje en de sylversterssong, en nog veel meer.We zijn nu bezig om hem sukkeltje te leren  :P

Misschien kan je hier wat woordjes uit gebruiken.
Succes met het leren praten van je valkje.

Groetjes,

Natas

Bianca

Sow die kan veel zeggen zeg!
Bij mij maken ze wel het geluid van hallo op de toob als ik maar echt woordjes haal je er niet uit.
Ze kunnen wel het één en ander fluiten.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Gompie

Jeetje jouw valkje kan inderdaad veel zeggen, wat gaaf :D
Denk dat ik beste maar kan proberen met kleine korte woordjes in begin zoals hai, was al erg verbaasd dat hij kusje ging zeggen was niet bewust bezig hem dat te leren.

Valerie

Hoelang zijn jullie aan een stuk bezig met het leren van een woordje? Zit je dan een uur bij de vogel of wat?
Ik wil Valko meer aanleren maar ik kan niet 1 uur non stop bij hem zitten, tenzij ik aleen thuis ben en de hele dag niks anders te doen heb.
Ik vind het ontzetten gaaf als ze iets zeggen en ik weet dat Valko aanleg heeft, net als Peppie en Joep en nog meer valkjes. :)

Gompie

Ik heb zelf niet bewust geprobeerd om hem te leren praten, maar ik vraag altijd om een kusje en dan buigt hij zijn koppie om lekker gekroeld te worden. Doe ik al vanaf het begin eigenlijk...hij is nu 8 maanden oud ongeveer.
Maar nooit dat ik echt uur lang kusje zei, gewoon zo aantal keer op een dag om ff lekker te kroelen :)