1 mei 2025, 20:13:53

Orlux

Gestart door Tara, 6 maart 2004, 17:57:54

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

ik heb voor noodgevallen en voor Smuckley handopfokvoer gehaald, het is er van Orlux, ruikt helemaal naar Nutribird, lekker dus ;)

Heeft iemand al ervaring met Orlux, want tips zijn altijd welkom :)

Lique

Hoi Tara,

Volgens mij is handopfok van orlux wel goed hoor.

Paul

10 maart 2004, 07:33:13 #2 Last Edit: 10 maart 2004, 07:37:32 by Paul
Hoi Tara en Lique,

Nutribird en Orlux komen bij dezelfde leverancier vandaan net zoals Versele-laga ook. ( www.orlux.be )
Ik zag sinds vorige week ook geen nutribird meer staan op hun site terwijl het er eerder wel bij stond en dat is denk ik nu door Orlux overgenomen dus in dat geval ook hetzelfde voer.
Op de braziliaanse site zie je nog wel Nutribird erbij staan.
http://www.orlux.com.br/racoes.html
Ik denk dus dat gewoon de verpakking veranderd.
Dat is volgens mij ook zo bij bogene en Beaphar.

Groetjes, Paul

giovanni

hellow Tara

ik gebruik nu altijd eivoer van Orlux en dit gaat ook zeer goed hoor. Ze eten het allebei het liefst zónder water erbij.

grtjs

Stijn dc

19 april 2004, 01:20:52 #4 Last Edit: 19 april 2004, 01:22:05 by stijn_05
hoi

ik blijf toch nog altijd trouw aan cede, dat is voor mij nog steeds het beste eivoer. ik gebruik wel universeel voer van orlux.

SDC:D

Annouschka

Hoi,

ik heb nu handopfokvoer van Nutribird staan en dat is volgens mij ook goed maar dat wat jij hebt Tara ook hoor.
Ik gebruikte ook eerst eivoer van Orlux maar ben overgestapt naar Cede en ik vind het veel lekkerder ruiken dan Orlux en ze eten het hier zeer graag.

Gio,

een tip: rul je eivoer altijd, ik deed het vroeger ook niet maar op aanraden van Tineke doe ik het nu wel.  Heb je al eens het effect gezien als je er een paar druppels water bijdoet?  Dat eivoer werkt als een spons dus als je valkje teveel droog eivoer eet en het daarna drinkt, dan zet dit uit in de maag en dat is echt niet goed voor je valkje hoor.  Of rul het met 1/2 water en 1/2 sinaasappelsap (vers uiteraard) dat vinden ze heerlijk!

Groetjes
Annouschka

Tara

Hoi Annouschka :-).

Het handopfokvoer van Orlux is helemaal hetzelfde als dat van Nutribird :-).

Verder gebruik ik soms CéDé als eivoer, maar nu heb ik er van Orlux dacht ik, ik wissel altijd wat af. Ik heb al vele eivoer gehad hoor. CéDé vind ik goed, maar dat wat ik nu heb van Orlux vind ik ook goed, er zitten meer dingen in dan bij CéDé heb ik gemerkt.

Groetjes, Tara

Annouschka

Hoi,

ja, is het dat van Orlux met die gedroogde garnalen in?  Dat heb ik ook nog gebruikt maar ze hebben liever Cede hier met een beetje snoepzaad van Prestige en wat fruit dat vinden ze heel lekker.

Groetjes
Annouschka

Tara

Zijn dat gedroogde garnalen?

Wist dat het iets was maar dat het garnalen waren bahh ... Smakelijk :D.

In ieder geval, ja het is die, ik keek voor CéDé maar daar hadden ze'r gene, en ik had dringend eivoer nodig dus ... Maar ik ben ook content met dat eivoer hoor :-). En 'k heb ze nog niet horen klagen ;-).

Groetjes, Tara

-Stef-

Hartstikke fijn spul. Mengen met wat gekookt water en klaar. De vogels vinden het ook erg lekker. Het ruikt erg naar snoepjes.