27 april 2024, 07:38:11

Lever aandoening

Gestart door Rafaella, 5 juni 2005, 15:24:12

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi Rafaella,

ik leef erg met je mee, ik wil je veel sterkte toewensen. Wat fijn dat je je informatie met ons wilt delen, zo is er weer iets meer bekend over deze vreselijke aandoening.

Groetjes Rianne

Rafaella

 :'(


Beste allemaal......

Vanavond zijn we met Riki naar de vogelarts in den haag gegaan, en om 21.30 u is ze overleden......

Het prikkie was even vervelend,  het deed wel pijn en er kwam weer een hoop vocht uit met wat bloed uit de bobbel,  maar het was heel snel gebeurd. Mijn lieve Riki hoeft nu niet meer te lijden door die vreselijke aandoening aan haar lever.



Gisteren heb ik een vrije dag genomen en ben ik de hele dag bij haar geweest, nog zoveel mogelijk aandacht warmte en liefde gegegeven. Dat heeft mij erg gesterkt in de situatie,  de gedachte dat ik er nu echt alles aangedaan heb voor haar. Dat het einde zou naderen was een feit, het was slechts een kwestie van tijd. Toen ik vanmiddag uit mijn werk kwam was ze wat verslechterd en werd  bij de minste inspanning al kortademig.  Verdere pijn of benauwdheid wilde ik haar besparen en heb de beslissing genomen.....

.....we moesten maar eens afscheid van elkaar gaan nemen......

Een taaie als ze was ging ze door met eten, veren poetsen, vliegen en dergelijke,  maar ze was wankelder op haar pootjes en werd kortademiger... Ze had geen toekomst,  heel heel erg spijtig......

Doodzonde dat zo'n lieve vogel dit moet overkomen, maar ik moet me berusten in het feit dat dit ook het leven is.

9 jaar lang zijn wij grote dikke maatjes geweest, heb ik haar al mijn liefde gegeven. Helaas is dat nu afgelopen maar ze heeft mij oko een hoop gegeven en ze heeft een goed leven bij mij geleefd.  Ik zal haar nooit vergeten,  mijn lieve Riki,  die kroelkip,  die grijze postduif, ook Janko's beste maatje.......  Ik zal altijd van haar blijven houden...............


:'(

Paul

Hoi Rafaella,

Heel veel sterkte met het verlies van Riki en het is heel erg dat het zo moest eindigen.
Maar je hebt gewoon het beste gedaan wat je kon doen een lijdensweg is echt verschrikkelijk voor een valkje en dat wil je ze besparen.
Je hebt echt alles geprobeerd om haar te redden in elk geval je bent een echte dierenvriend dat is zeker.
9 jaar is toch een mooie leeftijd en ze heeft een hele fijne tijd bij jullie mogen hebben.

Groetjes, Paul

Gerda

17 juni 2005, 08:50:43 #33 Last Edit: 17 juni 2005, 09:04:07 by Gerda
Hoi Rafaella,

Heel veel sterkte de komende tijd.
Ik heb veel waardering voor de manier waarop je met Riki bent omgegaan en dit met ons hebt gedeeld.
Je hebt de juiste keuze gemaakt, maar dat maakt het er niet minder verdrietig om voor je. Maar het zorgt er wel voor dat je straks, als de pijn en het verdriet wat minder is, er met een goed gevoel op kan terugkijken.

Groetjes Gerda


Annouschka

Hoi,

ik vind het heel erg moedig van je dat je dat gedaan hebt, het moet wel verschrikkelijk veel pijn doen om na 9 jaar je valkje te verliezen en dan nog op zo'n manier.  Maar dat is 'houden van', in goede en slechte tijden, niet alleen aan jezelf denken maar objectief oordelen wat het beste voor je vriendje zou zijn, velen kunnen het niet, ik zou het er ook heel erg moeilijk mee hebben om zo'n beslissing te nemen.   :'(

Ik weet dat Riki het enorm waardeert dat je dat voor haar gedaan hebt, het is de beste beslissing die je kon nemen in zo'n geval.

Ik wil nog enorm veel sterkte wensen :'(

Dit is voor jou:

www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Misschien vind je hier wat troost in.

groetjes
Annouschka