jongste valkje heel klein tegenover andere jongen uit het nest

Gestart door samlover, 2 juni 2005, 12:15:00

« vorige - volgende »

margreet

hallo,

Heb zelf ook met dit probleem te maken, er zitten op dit moment 5 jongen in het blok, de oudste is van 10 mei en de jongste van 16 mei, deze heeft ook een hele slechte start gehad, het verschil tussen hem en de andere valkjes werd steeds groter, toch heb ik niet ingegrepen. de natuur zijn gang laten gaan. op dit moment is het met een inhaalslag bezig. het is een levendig valkje en de krop is nu ook steeds goed gevuld, ze is de laatste week minstens 30 gram gegroeid. Wel leuk om te zien dat de oudere valkjes haar in begin warm hielden door hem onder hun vleugels te houden, wel heb ik de laatste week de oudere valkjes eruit gehaald om haar goed te laten voeden door de ouders, dit heeft wel geholpen. de oudsten zullen vanaf volgende week het blok verlaten dus dan is er wat meer ruimte. maar je merkt wel dat het nu al goed voor zich zelf opkomt. Ik kan jou probleem niet oplossen, misschien is bijvoeding op dit moment wel de juiste.

groetjes Margreet

hier is het verschil duidelijk te zien

hier een geod gevuld kropje

samlover

Heeey,

Nou egt heel bizar... k kom net uit me bed (beetje laat hé, maar ok) en daar zit de eerste al op de grond ;) Die is gewoon lekker uit het broedhok geklommen! maar die is wel jong eruit dan :D want de eerste is zoals ik eerder vermeld heb 8/5 geboren.... de tweede 9/5 de derde 11/5 en de vierde 13/5. Maar hoe zit dat nou met dat jong wat uit het broedhok is gekropen, moet ik die gewoon op de grond laten zitten??? Of moet ik hem weer terug in het broedhok zetten? De moeder is hem nu al aan het leren zelf te eten..... mama doet voor hoe het moet en hij doet haar na..... Eg heel lief om te zien.....
Maar ff terug op de kleinste.... Zijn kropje is wel steeds goed gevuld.... Heb het een paar keer gecontroleerd..... Alleen maak ik me zo'n zorgen om die vleugeltjes en dat nekje... het is zo dun......
Ik heb ook geen weegschaaltje...... maar aan het begin was ie ook al een stuk langzamer met groeien... en toen opeens zag ik hem weer een stuk groeien, dus ik denk dat het wel goed komt...... De kleine neemt het ook zeker weten heel goed voorzichzelf op.... hij staat altijd vooraan te vechten om eten..... maakt ie ze nekkie helemaal lang.... Dus een vechtertje is ie zeker. En margreet.... bij jou is het net zo'n verschil is bij mij volgens mij.... alleen heeft die van mij een enorm dun lang nekje ....

groetjes bren

Rianne

Goed in de gaten houden Brenda. :)
De oudste word ook buiten het broedhok gevoerd als hij om eten vraagt en hij zal toch wel oud genoeg zijn om zichzelf warm te houden.
Goed dat het kleintje weer gevoerd word. :)

Lin

Hey,

Let wel op of het kleintje wel warm genoeg blijft. soms worden ze snel koud omdat ze nog geen veren hebben. Als ze het te koud hebben vragen ze niet om voer. Ik had ook dat de kleinste niet gevoerd werd. De anderen gingen al uit het blok maar die heb ik teruggezet. Zo bleef de kleinste nog warm.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

samlover

ok, ik zal goed opletten! Maar er is er nog steeds maar 1tje uit hoor, dus de rest houdt hem nog wel warm...... Vanmiddag ga ik weer ff kijken hoe het met de kleinste is ;) Maar het is gewoon afwachten of hij het haalt of niet......

groetjes brenda

Arno

Hoi,
Nou ik heb het zelfde (probleem) leuk om te lezen dat het vaker voor komt.
Bij mij is er echt een groot verschil en het lukt mij niet om er foto's op te zetten erg jammer.
De jongen zijn 16/5,18/5,20/5,21/5 en 22/5 erg mooi op schema de jongen zijn na 7 dagen ook gewoon geringd behalve de jongste die kon ik pas gisteren ringen best een groot verschil het is wel erg levendig en ziet er gezond uit maar hij blijft maar klein
groet arno.

ps weet iemand hoe ik de foto kan invoegen?
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Lin

hey Arno,

je klikt op reageren en gaat dan naar de link uploaden bovenin de rest spreekt voor zich. Kijk anders even op http://www.valkparkiet.com/nl/files/help.htm

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)