7 mei 2025, 23:37:12

pikken in mijn hals

Gestart door gonnie, 24 mei 2005, 09:37:37

« vorige - volgende »

gonnie

Hoi

Mijn valkje frans pikt onophoudelijk in mijn hals , ik krijg er allemaal rode vlekken van , en het doet pijn , het zijn steeds gemene pikjes , ik weet echt niet wat ik hier nu mee aan moet ik wordt er echt niet goed van .

is er geen zalf waar ze niet van houden zodat ie niet meer pikt , of weet iermand wat ik er aan kan doen .

Groetjes Gonnie

aletta@wanadoo.nl

HOI GONNIE
nou je bent niet de enige met dit probleem,mijn valkje kiki van acht maanden vind het ook wel leuk om als hij op mijn schouder zit lekker in mijn nek te bijten,dit is best pijnlijk omdat ze dan ook je vel omdraaien,zelf weet ik ook niet hoe ik dit kan af leren en of dit nog wel af te leren is.

groetjes sandra

~Natas~

Hoi Gonnie,

Ik denk dat er geen zalf ervoor is om het pikken in je nek tegen te gaan hoor.
Het enige wat je kan doen als Fransje het doet is hard tegen hem praten dus even flink je stem verheffen.
En verder zal ik het ook niet weten?

Groetjes,

NAtas

Sanna

Hoi Gonnie,

Je kunt hem heel zacht een tikje tegen z'n snavel geven (zacht dus he??) of op z'n teentjes. Of hem van je schouder afjagen. In ieder geval iets dat hij ook niet leuk vindt. Dan laat je hem weten dat jij dat niet prettig vind. Bij mij doet Kaily dat ook, dan trekt ze gewoon haartjes uit je nek. Zeeeeeer pijnlijk :-X.

Groetjes, Sanna

Kolkkie

Hoi,

Volgens mij is er weinig aan te doen. Pukkie rukt hier nl. vanalles los uit mijn nek. Van een moedervlekje tot haartje tot mijn oorbellen. Niets is veilig voor haar venijnige snavel.
Ik kan haar wel aan de kant duwen of wegjagen, maar madam komt gewoon weer vrolijk aanzetten om vervolgens het baasje weer te gaan pesten.

Mss kan je het maar beter accepteren dat ze af en toe onbedoeld gemeen kunnen zijn naar het baasje toe :P ::).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Citaat van: M@rco op 30 mei 2005, 11:25:46
koltruitje aan? :)

Ook met 30 graden Marco?? Beetje erg warm dan haha.

Voor de wintermaanden is het natuurlijk wel een oplossing :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

luukluuk

Yoshi pikt ook al heel zachtjes in mijn nek ,maar hij doet het ook bij mijn oogleden en dat doen best wel zeer
denk ook niet dat je het ze kan afleren ,ze denken gewoon dat je een grote valk bent  ;D
ze pikken elkaar toch ook wel eens zachtjes of hard
gr Margot

corien21

hihi mijn tinka trekt altijd mijn wimpers eruit en dat is dan wel grappig dan zie je ineens van heeld ichtbij een snavel komen  :-\