6 mei 2025, 18:13:01

Takjes en veertjes uit de kooi gooien

Gestart door Sabina, 3 juni 2005, 21:27:57

« vorige - volgende »

Sabina

Hallo,

Ik heb nu sinds een tijdje een valkparkiet en het bevalt echt super ;D. Behalve dat hij soms zo brutaal is als je zit te eten om dan zowat op je bord te gaan zitten :o. en nee hoor, als je hem een stukje geeft is het niet goed want hij wil perse van het bord mee eten. Hij komt ook bij me zitten en als hij mij 's ochtends ook maar 1 geluidje hoort maken stopt hij niet met fluiten tot ik de kamer inkom.

Maargoed de vraag. Ik had van die takjes en blaadjes voor op de bodem van de kooi gekocht, ik dacht dat vind hij vast leuk, maar sinds dat ik dat erin heb pakt hij alles op met z'n snavel en gaat hij het takje voor takje uit de kooi gooien! Hij pakt het op en ook al is de kooi dicht dan gooit hij het tussen de spijlen door. Hetzelfde trouwens als hij een veertje verloren heeft, pakt hij het ook op om het uit z'n kooi te gooien. Ik vind het niet erg, maar ik vraag me alleen af WAAROM ??? hij het doet? en hebben jullie er vaker van gehoord?

Groetjes Sabina

margreet

hallo Sabine,

Mijn valkparkiet heeft een hele tijd steentjes uit een plantenbak gegooid, elke keer weer opnieuw, als er dan weer een gevallen was keek hij het na en begon aan de volgende, deze valk kreeg het ook voor elkaar om van kerstballen de lipjes om te buigen, zodat de bal viel en het lipje nog in de boom bleef hangen. Vind het eigenlijk wel een goed tijdsverdrijf, hij houdt zichzelf goed bezig, er zullen wel meer valkjes zijn met eigenaardigheden, best leuk om te horen.

groetjes Margreet