25 mei 2025, 19:06:59

vervelend mannetje.

Gestart door tom wens, 3 juni 2005, 18:09:34

« vorige - volgende »

tom wens

Hallo, ik heb een klein probleempje.
Een koppel van mijn vogels is aan het broeden. Maar telkens het mannetje op de nest zit, komt een ander mannetje hem storen door mee in de nestkast te kruipen. Dit ander mannetje houd ook het vrouwtje weg van de nestkast.
Waarom dit mannetje dat nou doet is mij ook een vraagteken.
Hij komt wel goed overeen met het andere mannetje en zoekt echt deze zijn aandacht op. Hij is als het ware onderdanig aan dit mannetje dat nu aan het broeden is.
Nu heb ik hem apart zitten omdat hij telkens weer stoorde en er dan ruzie ontstond tussen de mannetje. Het broedende mannetje pikte dan op de andere in, maar deze liet dat rustig begaan en ging stilletjes weg. om daarna weer snel terug te komen...
Hij zit nu apart, maar hierdoor kan ik van hem ook geen kleintjes meer krijgen. Hij is gekoppeld aan een lutino vrouwtje.
Nu is mijn vraag wat ik nu moet doen ?!
Ik hoop dat je aan mijn uitleg uit kunt.
Met vriendelijke groeten en dank bij voorbaat.

tom wens

Hallo, ja ze hebben een eigen nestkast. Meerdere zelfs.
Uit de vorige nestkast is het koppeltje ook al weggepest.

Kan men met valkparkieten eigenlijk ook kweken in een grote kooi dan ?!
Als ik hier nu een nestkast bijhang en het koppeltje bij elkaar zet ?!

Met vriendelijke groeten
Tom

marianca.

Hallo tom,

Zekers kan je valken samen zetten in een kooi om te broeden.Ik heb 4 koppels aan het broeden apart in kooien..eigenlijk kamervolieres.Een koopel zit in een kooi maar die mogen er dan ook dagelijks uit voor de vliegrondjes ;)Het is dan mooi om te zien hoe het manneke en popje elkar afwisselen.
Zet ze maar lekekr apart eer er ongelukken gebeuren..valkes moeten in rust kunnen broeden ;)

groetjes
marianca