5 mei 2025, 23:01:02

truus word mager

Gestart door eefje nieuwenburg, 9 juni 2006, 23:00:43

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

ik heb een probleempje.

truus word veelste mager,ik heb de hele voliere volgehangen met brood en trosgierst en allerlei extra's maar ze gaat er niet echt voor.

ze zit nog af toe op de eitjes maar verder zit ze veel te slapen en echt eten doet ze dus niet als ze er uit is.
wie o wie weet iets,ik vrees dat dwangvoeding dramatisch gaat aflopen omdat ik er geen ster in ben en ze is niet tam dus stress alom.
ik ga morgen als ze niet een beetje opgeknapt is wel Feld bellen maar ja misschien heeft iemand nu al tips?????

ze is ontwormt,krijgt vitamines mineralen en goed voer(teurlings eurotop 228)
elke dag ander fruit en groente.
3keer in de week verse boterhammen in de voliere.

ik hoor het graag
groetjes eefje

Riny

Hoy Eefje
Ik zou je graag helpen, maar weet het niet.
Bel morgen maar een da , die weet vast raad.
Groetjes Riny :D

eefje nieuwenburg

hoi Riny
ja dat ga ik ook wel doen .

ik zou het zo jammer vinden als ze het niet redt,heeft teun eindelijk een maatje en dan zou hij haar weer kwijt raken :'(

als ze morgen maar redt dan zijn we al een end op weg,ze heeft 24uur trosgierst tot haar beschikking nu maar ze lijkt er gewoon geen trek in te hebben   :-\

ik hoop maar dat het goed komt

groetjes eefje

Karin

Eitjes hebben geen kans meer ? Dan in ieder geval het blok weghalen. Dat scheelt haar een hoop energie. Verder een warmtelamp ophangen ( in rijnsburg te koop bij welkoop, vraag om een biggenlamp ) en een flinke schep druivensuiker door het water. En dan natuurlijk Feld bellen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

nou ik sliep al toen je dit schreef maar ik zal haar apart zetten,heb het uit zitten stellen omdat ik bijna zeker weet dat het de vermoeidheid is.(ik ben geen DA maar het vermoeden is heel groot)
ze gaat nu zelf in de zon zitten daar waar ie op de grond schijnt gaat ze zitten.
ik ga straks feld bellen.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

nou ze zit apart en ging gelijk eten :D en zit nu te knarsetanden,snappen jullie het?
ik ga zo nog steeds wel feld bellen maar ik ben weer wat geruster.

ze zit nu in de woonkamer in de zon en ze lijkt er gewoon van te genieten.
we gaan nog wel voor een warmtelamp kijken want vanmiddag is de zon hier ook weer weg.....
Karin als je dit leest,weet jij of geon die lampen verkoopt want ik weet niet waar welkoop zit ???

groetjes eefje

Karin

Welkoop (Horticoop) Rijnsburg

Bankijkerweg  2
2231MH
RIJNSBURG
T: 071-4020916
Openingstijden: Maandag t/m donderdag van 8:00 t/m 17.30 Vrijdag van 8:00 t/m 21:00 uur Zaterdag van 8:00 t/m 16:00

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

nou ik heb feld niet kunnen bereiken,elke keer het antwoord apparaat maar ja het is niet onwijze spoed vind ik want ze eet gewoon alleen te weinig :-\

nu zit ze sinds vanmorgen apart en wel samen met Teun en die zet haar aan tot eten en ze heeft nu een volle krop :D
alleen zit ie zo vol dat ze ervan moet overgeven geloof ik......
en in alle drukte ben ik ook nog vergeten jakult te kopen en dus moet ik daar maandag nog maar even voor terug want dat brengt de huishouding van binnen weer een beetje op orde.

gaat het toch de verkeerde kant op ga ik dus wel feld op zijn mobiel bellen maar ik wil het toch even bekijken want ze lijkt nu dus wat rust te krijgen en daar doet ze haar voordeel mee....moeilijk dit.
tis niet dat ik niet naar de da wil maar het is een hele reis en omdat ze dus niet echt tam is geeft het de nodige stress en dat terwijl ze juist rust nodig lijkt te hebben.

nou ja jullie horen het vervolg.....

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

nou die rust lijkt haar echt goed te doen want ze komt weer wat aan,krop zit de hele dag vol en ook haar borstbeen verdwijnt weer een beetje,gunstig tot nu toe.
ze blijft lekker apart totdat de blokken eraf gaan(als er jongen komen duurt dat dus nog zo'n 9weken ) en dan kan ze lekker aansterken samen met teun en die is echt heel lief voor haar,hij poetst haar de hele dag en knuffelt en houdt haar alert,ben ik dus heel blij mee! :D

groetjes eefje