29 maart 2024, 03:26:52

Roepen en zielig doen

Gestart door Marloes, 28 april 2003, 22:08:12

« vorige - volgende »

Chewy

Dit klinkt er heel erg naar dat jouw valkje zich nog niet prettig voelt als je hem benadert. Is hij tam? Of heb je hem net? Hij wilt namelijk zeggen: kom niet in de buurt.

Chris.

Paul

Hoi Evi,
Je kan proberen of ie een stukje trosgierst uit je hand wil eten dan is je hand niet dicht bij hem en je kan na verloop van tijd de afstand kleiner maken zodat ie goed aan je went.
Dit werkt vaak wel en als ze je gewend zijn en weten dat je het goed met ze voor hebt worden ze steeds tammer.
Net zoals chris zegt lijkt het me dat ie een beetje bang is als je te dicht bij hem komt dus je moet zijn vertrouwen winnen.

Groetjes,  Paul

Marloes

ik weet al wat het WAS hij had voer dat hij niet lekker vond en wilde dus zeggen " ik heb honger " of van " blijf van mij eten af "
Maar dat is opgelost hij heeft nu voer dat hij lekker vind en het is een heel ander valkje geworden, en het gaat nu dus harstikke goed met hem. Maar iedereen bedankt voor de hulp!!!
Groetjes Marloes.

Chewy

Geen dank :).

Ja, als valkjes niet tevreden zijn met wat ze kunnen eten zijn ze soms niet te genieten hoor. Wees maar blij... sommige beesten die laten het over zich heen komen en liggen een paar dagen daarna ineens dood op de vloer :(.

Ben toch wel blij dat valkjes het aangeven.

Paul


Hoi,
Wat dat betreft zijn ze best slim.
Hier gooien ze de bakjes eivoer met een knal op de grond om aan te geven dat ze leeg zijn :-)
Ze krijgen elke dag en soms moet je gewoon zoeken waar die bakjes nu weer gebleven zijn  :D
En echt los hangen ze niet, ze moeten er best moeite voor doen en rammelen soms net zo lang aan de bakjes tot ze eraf vallen :-)

Groetjes,  Paul

Lique

goh paul, ik ben blij dat ze hier de voerbakken met rust laten hahahah.

Marloes

Ja indd, Ali rammelt wel maar er af krijgt hij ze niet, maar hij is steeds aan het onderzoeken hoe het deurtje werkt. hihi.