19 april 2024, 18:29:11

Roepen en zielig doen

Gestart door Marloes, 28 april 2003, 22:08:12

« vorige - volgende »

Marloes

28 april 2003, 22:08:12 Last Edit: 28 april 2003, 22:08:32 by Marloes
Help!!!

Ik heb nu 2 maanden een valkparkietje en hij roept steeds dus ga ik naar hem toe om hem aandacht te geven maar als ik hem dat uit de kooi wil halen of als ik alleen mijn hand al in de kooi steek dan gaat hij heel zielig doen, een raar zielig kreunend geluid. Wat is dit en wat bedoeld hij er mee te zeggen, dan kan ik er wat aan doen.
Alvast bedankt.
Groetjes Marloes.

Paul

Hoi Marloes,
Misschien wil je valkje gewoon aandacht dat ie zo roept.
Ik dacht dat je valkje nog heel jong was toch dus broeds kan ie nog niet zijn dan met die kreunende geluidjes.
Als ie verder goed eet en drinkt zal het niet iets ergs zijn lijkt me.
Sommige valkjes roepen ook als het voer op is of als ze iets willen hebben, bij mij gaan ze met de bakjes eivoer gooien als die leeg zijn om te laten merken dat ze nieuw willen :-)

Groetjes,  Paul

Marloes

Hij eet in drinkt goed maar ik snap niet wat hij wil hebben, hij heeft alles.
Groetjes Marloes.

Paul

Hoi Marloes,
Heeft ie dat van het begin af aan gedaan of is het iets van de laatste tijd dat ie zo zielig piept?
In het begin kan het zijn dat hij zijn broertjes en zusjes mist maar daar zijn ze vaak snel overheen zeker als ze veel aandacht krijgen.

Groetjes,  paul

Marloes

Hij doet dit de laatste twee weken, maar aandacht komt hij niet te kort, het is juist als ik hem aandacht wil geven, eerst roept hij ( hard fluiten) en als ik hem er dan uit wil halen om te spelen dan gaat hij zielig doen. Dat is juist wat ik niet snap, eten en drinken heeft hij ook altijd in de kooi dus daar kan hij ook niet om vragen. Als hij uit de kooi is doet hij het ook, ook als ik hem op de vinger heb en tegen hem praat, ik snap er niks meer van.
Je zou toch denken dat hij het leuk vindt om aandacht te krijgen.

Barbara

Hoi Marloes,

zijn het wel zielige geluidjes? Mijn Dimi (mannetje)zit ook wel eens tegen me te kreunen, volgens mij probeert ie me gewoon te versieren! Het klinkt naar mijn idee juist alsof ie zich heel lekker voelt, bijna opgewonden  :P Hij doet t regelmatig als ik in de buurt kom of als hij op mijn vinger zit. Is t een mannetje of pop (vrouwtje) denk je? Juist dat 'versieren' schijnt machogedrag te zijn van mannetjes nl, weet je dat meteen ook weer :)

Jaimy_en_Viggo

hallo,

Viggo maakt alleen kreunende geluidjes als ik de kamer in kom, of als hij zit te eten. Of als ik hem onder mijn haar verstop!  :D dat is echt lief om te zien! :P Hij gaat ook altijd in mijn haar zitten vroeten als ik het net heb gewasssen of er iets in heb gedaan (gel,haarlak of mouse).

groetjes Jaimy en Viggo

Marloes

Ik vind het persoonlijk een zielig geluid, maar inderdaad hij doet dit als ik op de kamer kom of mijn hand in de kooi steek, mijn moeder denkt dat hij geopserdeerd is door eten want als als hij eet en je komt in de buurt doet hij het ook en als je eten weg pakt doet hij het ook. Maar ik zit er over te denken om er een maatje voor hem bij te halen zodat hij iemand heeft om tegen aan te kletsen als ik er niet ben. Maar is dat slim als hij inderdaad geopserdeerd is door eten? Is het dan niet zo dat als ik er nog een bij zet dat hij het eten afpakt van zijn maatje? En btw het is 100% een mannetje, dat weet ik zeker.
Groetjes Marloes.

Barbara

Hoi Marloes,

ik heb geen idee hoe dat zit met een eventuele eetobsessie. Ik weet wel dat volgens mij alle valkjes echte snoepkonten zijn. Heb je je vogel laten seksen dat je het zo zeker weet?

Marloes

Nee gedrag, de kweker kon aan het gedrag van de net geboren jongen zien of het mannetjes of vrouwtjes waren, mannetjes verdedigen zich, poppen niet.
Vandaar, en hij is best macho dus. Maar het is en blijft een schatje ookal begrijp ik dit gedrag niet zo.
Groetjes Marloes.

Barbara

Even ter demonstratie dat valkjes alles doen voor wat lekkers onderstaande foto  :D  Een kwartiertje geleden genomen!

Marloes

hahahahaha leuke foto.
Ik weet dat ze alles doen om eten te krijgen hahaha daar ben ik ook al achter gekomen, hij kroop al in de zak van de trosgierst, ik kon hem nog net tegen houden.
Maar ik ga er een valkje bij nemen zodat hij nooit meer alleen is. En dan hoop ik dat hij niet meer zielig doet.
Groetjes Marloes.

Kolkkie

Hoi Marloes,

Coco zat bij mij eens in de zak chips. Ik dat beest maar zoeken >:(. Toen pakte ik een chippie en trok toen Coco aan de staart naar buiten :D, omdat ik niet doorhad dat hij in de zak met chips zat ;D :D ;D :D. Zit ie mij toch boos aan te kijken omdat ik hem van deze lekkernij wegtrok. Oeps. Toen maar snel wat gaan kriebelen om het goed te maken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

[shadow=beige,left,300]hoi,

OOo, praat me niet over chips,
Als ik lekker smakelijk chips aan het eten ben, komt er zoals gewoonlijk weer een valk aan, genaamd Kyra, die ook een chippie wil, en als ze die niet krijgt, komt ze die wel halen hoor. Het liefst kruipt ze ook in de zak om lekker alles op te kanen.
Alleen het is heel slecht voor een valk, dus bij een paar hapjes, stuur ik haar wel weg.
[/shadow]

Marloes

Maar wat eten betreft, Ali is kieskeurig, hij eet geen fruit maar trosgierst kan hij niet van af blijven als ik dat in mijn handen heb vliegt hij me haast omver!!!
Maar ik heb speciaal voer waar al fruit door heen zit dus vitamine komt hij gelukkig niet te kort.
Groetjes Marloes.