6 mei 2025, 00:24:40

agressief gedrag

Gestart door lynne, 3 juni 2005, 17:15:09

« vorige - volgende »

lynne

hallo allemaal 
Ons valkje is 1jaar oud en gedraagd zich sinds 2 dagen heel agressief
We konden hem vroeg altijd op onze vinger laten stappen vanuit zijn kooi en hij was zeer lief en aanhankelijk
Maar nu mag je niet meer in de buurt van zijn kooi komen of hij komt agressief aanvallen en hij klaagt altijd op de zelfde toon precies We zijn er soms echt bang van en we zo graag willen weten wat er aan de hand is

groetjes LYNNE EN CO

bobbie

Hallo Lynne,

Is het een man of een pop? Kunnen hormonen een rol spelen? Is er iets gebeurd waarvan de valk erg geschrokken is waar jullie bij betrokken waren?

Zelf denk ik de hormonen maar dan is dat wel een heftige reactie zeg.

We horen wel van je. Er zullen ook nog wel meer mensen reageren.

groetjes, Nel :)

lynne

hoi
het is een mannetje ons valkje.En we weten niet of hij van iets is geschrokken als hij buiten zijn kooi is is hij al wat kalmer maar toch nog niet als vroeger.Zetten we hem terug dat doet hij ook agresief .heeft het daarmee te maken?met zijn kooi verder is hij heel aanhangkelijk bij mij ,hij volgt mij enz...
hij roept al klaagend ook 
groetjes lynne en co
ps is dat mischien ofgelost als je verandert van kooi?

bobbie

Hoi Lynne,

Staat de kooi ergens tegen een muur? dan voelen ze zich veiliger. Je kan proberen de kooi ergens anders te zetten.

groetjes, Nel :)

lynne

de kooi staat dicht tegen een muur(30 cm er van af? en ze is nog niet verplaats

bobbie

Ik weet het niet hoor, ik heb er geen compleet beeld bij. Zelf denk ik hormonen of angst. Maar het is zo raar dat de kooi er steeds bij betrokken is. Ook met er uit halen begrijp ik.

Is er niets met jullie handen gebeurd? Heeft iemand iets gedaan met handen waarvan hij bang is geworden?

Groetjes, Nel :)

lynne

mischien hij zat op zijn kooi en mijn mama was zen stokken aant afkuisen ( met alleen water) en daar reageerde die vrij agresief op.

bobbie

Hoi Lynne,

Is het vanaf dat moment begonnen?

Ik hoop eigenlijk dat er nog iemand anders reageert want het kan best dat ik ergens over heen lees.

Er zal straks best nog wel iemand reageren.

Groetjes, Nel :)

Roosje

ik heb dat ook met punky, maar dat is denk ik omdat hij gewoon weet dat als ik in mijn kamer zijn en die handen komen in de buurt, dat ie in zijn kooi moet, en dat is niet leuk natuurlijk. als ik met hem naar een andere kamer ga is het veel minder en als ik hem uit zijn kooi haal ook. dus ik denk dat het een heel simpele reden heeft.

Roosje

maar ik zou ook wel willen weten hoe dit verminderd kan worden :)