20 juli 2025, 14:35:26

JOEY'S DAGBOEK

Gestart door Rian, 3 juni 2005, 12:10:01

« vorige - volgende »

Rian

hihihihihi bedankt. Ik zal eens kijken op hoeveel pootjes hij slaapt, maar volgens mij trekt hij braaf een pootje in zijn veren.

Ik heb Joey net eventjes bij me genomen en hem maar wat eivoer voorgehouden op een lepeltje. Eerst keek hij wat raar, maar begon er vervolgens toch lekker van te knabbelen. Vooral die zwarte zaadjes hebben duidelijk zijn voorkeur  ;D

Groetjes Rianne en Joey

Rian

10 juni 2005, 14:27:06 #61 Last Edit: 12 juni 2005, 22:15:28 by Rian
Hallo allemaal!

Hier gaat alles nog lekker zijn gangetje. Joey heeft een lekker plekje voor het raam ontdekt. Hier kan hij lekker in het zonnetje zitten en naar buiten kijken. Op de vensterbank staat ook een peterselieplant die Joey erg leuk vindt

Maar ook trosgierst bijft favoriet!!!

Oh ennee,... ik moet van Joey zeggen dat hij gewoon op een pootje slaapt!!

Groetjes van Rianne en Joey!!

Petra en Cheeky

Heeee Joey...

Lekker he, die peterselie! Je zit er duidelijk van te genieten! Mooie foto's heeft je vrouwtje gemaakt van je! Goed te lezen dat je gewoon net als alle andere gezonde valkjes op 1 pootje slaapt!

Knuffies van
Cheeky, Chara & Petra

Lautje

Heej Joey en Rian,
Toen ik Yuca net had wilde hij ook niet aankomen, naast zn gewone voer heb ik hem nog een paar dagen in de week met de hand gevoerd en op die manier langzaam aan de zaadjes laten wennen. Dat sloeg aan, nu eet ie continue. Hij weet alleen niet zo goed hoe de zonnebloempitten gepeld moeten worden, die willen dus nog wel ns weg schieten haha.

Joey wat met je mooi op de foto en een schattig koppie! Lekker he die peterselie  :P!

Rian ik ben benieuwd of Joey dat riedeltje van aanvaluhhhh gaat leren!!!succes

gr Lautje en een knipoog van Yuca

Rian

10 juni 2005, 22:21:03 #64 Last Edit: 12 juni 2005, 22:15:49 by Rian
Hallo allemaal,

Joey woog net 72 gram, hij komt dus aan, maar het gaat langzaam... Vandaag heeft hij dan ook echt veel gegeten. Ik heb zijn voerbakje dicht bij zijn favo zitstok gehangen en we horen bijna continu geknaag  ;D
Hetzij van gierst

Of het mineralenblokje

of de knabbelstaaf

hier is hij lekker zijn vleugels aan het rekken.

oh ja, lautje en luca,..... Joey is ook heel goed in het wegschieten van pitjes. Met alle wat grotere pitten heeft hij soms moeite!! die vliegen ons dan om de oren ;D

Groetjes Rianne en Joey

Rianne

Ik zie dat jij het dakje niet boven de voerbak hebt hangen, ik heb dat wel en dat is maar goed ook! De zaadjes vliegen hier af en toe door de rondte! ;D

Oma van Joey

Hi Rianne, Marten & Joey,
Echt al een gezinnetje. Maar, wat lees ik ....... uitbreiding. oh jee!!!!! Marten weet je het wel zeker????
Joey ziet er toch wel erg goed uit en gelukkig komt hij aan. Ik heb Opa al zo ver gekregen dat hij de dagboek heeft gelezen, maar je weet hoe hij is!
Ik moet zeggen dat het erg leuk is alle reacties te lezen en de foto's te bekijken. Het lijkt echt wel een virus die jullie te pakken heeft.
Groetjes
Oma van Joey

Rian

Toen het dakje erop zat, at hij er niet uit :-\ Wanneer hij flink is aangekomen en lekker gewend is aan alles gaat het dakje er zeker weer op  ;) Ik kom de zaadjes echt overal tegen.....

Hi mams, uitbreiding? Duurt nog wel een poosje hoor..... Maar het virus heeft idd wel toegeslagen. Hoe kan het ook anders met zo'n lief vogeltje!!

Groetjes Rianne en Joey!

Petra en Cheeky

Wat leuk zo'n computerende oma die alles goed in de gaten houdt!  ;) ;D Nou, ik denk dat oma gelijk gaat krijgen hoor Rianne, met de gezinsuitbreiding... met een maand of 3 schat ik...  Zeker nu ze overal kan lezen dat met een tweede valkje erbij, de knuffels alleen maar toenemen  ;) ;D En wie wil dat nou niet, valkjes zeggen bijna nooit "nee, niet vandaag...." en ze zijn blij met hele kleine dingen ;), hahaha! Dát is nou het valkenvirus...!
Petra & co.

Ankie

Hoi Rian

Mooie foto's maak je van Joey. Ben het helemaal met Petra en oma eens,valkenvirus kom je niet meer van af ;D ;D.Wij begonnen dik 2 maanden geleden met ons eerste valkje Zazou en zitten nu te wachte tot we ons 2de valkje Nala op kunnen halen. Was eigelijk niet de bedoeling....maar zo gaat dat dus... ;D ;D.Wij hadden trouwens in het begin ook het dak van het etensbakje eraf,maar het werd zo'n giga rotzooi dat we het er toch op hebben gedaan en Zazou eet er nu ook gewoon uit en gebruikt het als afdak als hij geen zin heeft om met de plantenspuit gedouchd te worden. Dan gaat hij echt onder het afdak in zijn voerbak zitten. Slim he?
:-* van Zazou & Ankie

Rian

12 juni 2005, 14:33:01 #70 Last Edit: 12 juni 2005, 22:17:47 by Rian
Hoi Allemaal.
Net iets meegemaakt zeg!! Het viel me op dat Joey erg oplettend en nieuwsgierig in zijn kooitje zat. Uitgestrekt lijfje en de kuif recht omhoog. Zit de hele tijd naar buiten te kijken, dus ikke ook kijken (ben zelf ook redelijk nieuwsgierig  :P) Wat denk je....... Zitten er op het platte dak bij ons achter  drie kraaien en twee duiven van iets te eten. Dat die kleine donder dat zo goed zag vanuit zijn kooitje  ;D
Ik heb joey op mijn vinger genomen en ben met hem voor het raam gaan zitten en toen fladderde hij pardoes tegen het raam op. Ging niet hard hoor, was maar tien cm van het raam verwijdert..... maar hij wilde er duidelijk graag heen de boef...

Vandaag is Joey zijn kooi aangepast. Ik zag laatst in iemands dagboek (welke weet ik niet meer :-[) dat het luikje van de kooi was vastgemaakt met een ketting, zodat je een  "landingsplatform krijgt". Vandaag ook even gecreerd en het valt zoals is te zien goed in de smaak.

Groetjes Rianne en een oplettende Joey  ;D

Petra en Cheeky

Wouw Joey, een eigen ophaalbrug!!! Of landingsplaats... hoe je het maar wilt noemen! Dat kan bij mijn kooi niet, die gaat van links naar rechts open..... bofferd!

En wat grappig te lezen dat je zo goed in de gaten had wat er buiten allemaal gebeurde! Ja, Joey, je hebt in ieder geval nog geen brilletje nodig, blijkbaar!

Knuffies,
Cheeky, Chara, Petra

Kirsten

Hoi Rianne,

haha inderdaad een ophaalbrug ;D erg leuk.
Ik moets aardig wat bijlezen in je dagboek,maar het gaat gelukkig erg goed allemaal. Leuk ook inderdaad dat je moeder af en toen om het hoekje komt kijken/lezen,.

Ik kan je nog wel een tip geven voor wat betreft het eivoer,. Lekker druivensuiker, appel erdoorheen, of de druivensuiker vervangen door roosvicee,. smikkelen dat ze doen ;)
Ook doe ik er weleens onkruidzaadjes doorheen,

Groetjes
en ik kom gauw weer kijken anders mis ik teveel,.

Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rian

12 juni 2005, 22:04:26 #73 Last Edit: 12 juni 2005, 22:18:45 by Rian
Hihi, tis inderdaad een soort van ophaalbrug. Ik moet alleen het touw snel gaan vervangen. Kettingen zouden beter zijn. Joey knaagt zijn eigen brug door ;D. Voor 'ie het weet ligt hij met zijn gat in de gracht. Gelukkig is hij door de "ophaalbrug" wel een stuk onderzoekender geworden. Hij speelt EINDELIJK met zijn speeltjes ( dus toch geen geldverspilling :)) en fluit ons soms de oren van ons hoofd. Gelukkig doet hij dit niet in de ochtend  ;D en dat willen we graag zo houden, maar of het lukt  ::)

Hey petra
Ik heb idd nog geen brilletje nodig  8)
Vrouwtje vraagt zich soms wel eens of of ik alles wel goed zie, want ik kom vaak lekker niet als de trosgierst te ver van me af ligt. Maar ik weet donders goed dat dit is om mij te lokken, en zo makkelijk laat ik me (nog) niet paaien ;D
Maar vandaag ben ik inderdaad flink door de mand gevallen :-[
komt door de rare grote vogels die ik zag.... Wilde eigenlijk nog dichterbij, maar toen kwam ik iets tegen wat mij er niet door liet  >:( Werd nog wel een beetje boos, maar het ging niet weg. Toen heeft het vrouwtje me maar weer naar mijn kooi gebracht.....maar oh wee als ik die grote vogels weer zie!!!! Zal ik ze eens laten zien wie de baas is :P

Heej Kirsten,
Yep, mams blijft goed op de hoogte, zal wel moeten ook, als oppas-oma zijnde ;D
Je hebt gelijk! Bij het eivoer deed ik altijd al wel wat appel en roosvicee, maar ook nog water waardoor het een papje was. Nu doe ik alleen maar een beetje roosvicee en geraspte appel. Dit blijkt veel beter te werken, en hij komt hierdoor ook meer aan geloof ik! we zijn op de goede weg!!

Groetjes Rianne en Joey!

Ankie

Hoi Rian

Goed idee ,dat platform. ;D Zazou heeft dezelfde kooi en de deur steun bij ons op de leuning van de bank,maar vind dit een leuke oplossing! Andere vogels buiten vindt Zazou ook  heel boeiend,de ene dag iets meer dan de andere,maar da's met alles zo ::).

:-*Zazou & Ankie