11 mei 2025, 18:28:21

help s'nachts niet!!!!!!

Gestart door kicky, 14 mei 2005, 10:54:32

« vorige - volgende »

kicky

:-\ help s'nachts niet broeden wat kan ik nu doen? ???

Ria

Hallo,

Misschien kun je wat uitgebreider vertellen wat er aan de hand is. Hoelang broedden ze al of zijn ze nog maar net begonnen met eitjes leggen.

Groetjes,
Ria

kicky

de eitjes zouden 16 mei uitkomen is dat goede info ???

trienke

Hoeveel eitjes heb je, zijn ze bevrucht?

Groetjes Trienke

kicky

dat weet ik dus niet ik ben bang als je gaat kijken dat ze dan gelijk stoppen met broeden :-\

syl

hoi, hoe weet je zeker dat ze snachts niet broeden ? blijf je de hele nacht op zitten om te kijken ? ik heb hier ook een koppeltje wat soms wel 3 kwartier niet op de eitjes heeft gezeten maar toch hebben ze nu 4 prachtjongen.

groetjes syl

kicky

mijn valkparkieten gingen om ongeveer 9uur 's avonds van de eieren af en ik ging toen om half 11 kijken en toen waren ze aan het slapen :o

kicky

er liggen 2 eitjes we gaan waschijnlijk vandaag kijken of ze bevrucht zijn :)

kicky

wat zie je als het eitje bevrucht is rode adertsjes tog ???

Kenay

Niet als de eitjes al langer liggen...

Inmiddels zouden de eitjes uit gekomen moeten zijn... hoe is het gegaan en hoe zijn de jongen? klein he?

En je kunt gewoon de eitjes schouwen (kijken of ze bevrucht zijn) Het ene koppel zal uit het blok gaan en de ander blijft erin. Zelf jaag ik ze altijd even het blok uit zodat ik op m'n gemakkie kan kijken. De ouders gaan er later weer vanzelf in en gaan weer op de eitjes zitten.

Ik heb hier ook gehad dat de ouders de laatste paar dagen niet meer zoveel op de eitjes zaten. in mijn ogen is dit dus normaal. niks om je zorgen over te maken.

Groetjes Desire